בהתערבות המועצה: לוח השידורים של התאגיד חוזר למתכונת רגילה

במועצת התאגיד למדו על שינויים בלוח השידורים רק מהפרסומים בתקשורת, ולאחר ישיבת המועצה אתמול יוחזרו לאוויר התוכניות "סדר יום" ו"בחצי היום" באופן מלא

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צלם: איל יצהר
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צלם: איל יצהר

שינויים בלוח השידורים של תאגיד השידור הציבורי "כאן": ל"גלובס" נודע כי מועצת התאגיד לא אישרה את לוח השידורים החדש שהובילה הנהלת התאגיד, ובעקבות ישיבת המועצה חוזר לוח השידורים של "כאן" למתכונת כמעט רגילה. תוכניות כמו "סדר יום" של קרן נויבך ו"בחצי היום" של אסתי פרז, ששעות השידור שלהם צומצמו משמעותית, חוזרות לפעילות מלאה, ותוכניות כמו "השעה הבינלאומית" של ערן סיקורל חוזרות לאוויר לאחר שהורדו לחלוטין.

כפי שנחשף ב"גלובס", אתמול נערכה ישיבת הנהלת מועצת התאגיד, בה דנו בין היתר בשינויים שנעשו בחסות הקורונה בלוח השידורים - ללא תיאום מוקדם עם חברי המועצה ובאופן שרבים בתאגיד התקשו להסביר את מניעיהם.

כך למשל התוכנית "סדר יום" של קרן נויבך והתוכנית "בחצי היום" עם אסתי פרז שודרו השבוע בפורמטים מצומצמים, ואילו התוכנית "קלמן וליברמן" שלפני תוכניתה של נויבך דווקא קיבלה שדרוג: שלוש שעות שידור במקום השעתיים הקבועות. נויבך ופרז (שתי הנשים היחידות בתאגיד שמשדרות בשעות היום) אמורות היו להסתפק בתוכניות מקוצרות ולא רציפות: "סדר יום" שודרה השבוע פעמיים בלבד, וב"חצי היום" שודרה שלוש פעמים, ובשבוע הקרוב הן אמורות היו להתחלף - כך ש"סדר יום" תשודר שלוש פעמים.

כאמור, השינויים בלוח השידורים נעשו ללא שמועצת התאגיד שותפה או עודכנה בכך, וחברי המועצה למדו על השינויים ועל סימני השאלה לגביהם מפרסומים בתקשורת - ב"גלובס" וב"זמן ישראל" על-ידי העיתונאי אבנר הופשטיין. בתחילת השבוע התכנסה המועצה לישיבה, בה התבקש מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ לספק הסברים ונתונים גם בנוגע להוצאת עובדים לחופשות כפויות וגם בנוגע לשינויים שנערכו בלוח השידורים. כפי שנחשף ב"גלובס", עוד לפני ישיבת המועצה קיבלו עיתונאים שהוצאו לחופשה כפויה הודעות על חזרתם לעבודה כבר מהיום. לאחר ישיבת המועצה החלו בעלי תוכניות לקבל הודעות על החזרת התוכניות שלהם למסלול טרום-הקורונה.

אומנם עדיין יש שינויים בלוח השידורים הרגיל, אולם הם מינוריים: התוכנית "רגעי קסם" ירדה מהלוח, ובמקומה יהיו שיחות עם מאזינים, ובנוסף לאחר המהדורה עד חצות תשודר התוכנית "כאן הלילה" במתכונת מורחבת.

אתמול צייץ העיתונאי ערן סיקורל את הבשורה על חזרת התוכנית שלו לאוויר: "מיום ראשון 'השעה הבינלאומית' חוזרת לאוויר אחרי שבועיים של 'פגרת קורונה' וגלים פתוחים. בתפריט - נבחרת כתבי החוץ המנוסה בתקשורת הישראלית עם הרבה קורונה של אחרים, אבל גם רגעים שבהם ננסה לקחת אתכם למחוזות שלווים יותר מסביב לגלובוס. וגם הפודקאסט יחזור. ראשון עד רביעי".

נזכיר כי גם ההחלטה להחזיר עיתונאים מחופשות כפויות התקבלה רק לאחר שהנושא עלה בדיון ישיבת מועצת התאגיד. בהתנהלותה ובהחלטותיה הייתה המועצה הגורם היחיד בעצם שפעל כדי לעצור את הצעדים האגרסיביים שננקטו על-ידי הנהלת התאגיד. ארגון העיתונאים, שאמור היה להיות הראשון שמגן על העיתונאים, הצטרף רק בשלב מאוחר, עשה מעט והשאיר את הטיפול בנושא למועצת התאגיד.

מתאגיד השידור "כאן" נמסר: "מועצת התאגיד דנה בשינוים בלוח השידורים בתקופת משבר הקורונה. בדיון התקבלה המלצת ההנהלה לחזור ללוח שידורים רגיל עד השעה 15:00. במהלך הדיון המועצה ביקשה לערוך שינויים נוספים בלוח, לאחר השעה 15:00 ובסופי שבוע, ובתום הדיון אושר לוח השידורים לתקופת המשבר.

"בנוסף אישרה המועצה קריטריונים לחלוקת ימי חופשה בתשלום וברוטציה בין כלל עובדי התאגיד עד ל-16.4.20 ובהתאם להנחיות האוצר".