ערוץ בלוקטיוי של משה חוגג פיטר 80% מעובדיו בישראל

בשבועיים האחרונים קיבלו 18 מעובדי BLOCKTV בישראל הודעות על פיטוריהם • לדברי מקורות המעורים במיזם, הקיצוצים נעשו בעקבות ההשפעה השלילית של מגיפת הקורונה על תעשיית הבלוקצ'יין, שבה מתמקדים תכני האתר

יעל לביא ואשר ווסטרופ-אוונס באולפן BLOCKTV / צילום: BLOCKTV
יעל לביא ואשר ווסטרופ-אוונס באולפן BLOCKTV / צילום: BLOCKTV

מיזם המדיה BLOCKTV של משה חוגג, בעלי קרן ההון סיכון סינגולריטים ומועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, קיצץ החודש 80% מצוות עובדיו בישראל. זאת קצת יותר משנה לאחר שהשיק את אתר הווידאו שלו, וארבעה חודשים בלבד לאחר שהשלים הנפקת מטבע דיגיטלי באמצעות בורסת הקריפטו Bittrex Global מליכטנשטיין, שבה ביקש לגייס עד 6 מיליון דולר. ל"גלובס" נודע ממקורות המעורים במיזם כי ההחלטה על הפיטורים התקבלה בעקבות ההשפעה השלילית של מגיפת הקורונה על תעשיית הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים, שבה מתמקדים תכניו של אתר בלוקטיוי.

בשבועיים האחרונים קיבלו 18 מבין 23 עובדי בלוקטיוי בישראל הודעות על פיטוריהם. עם חמשת העובדים הנותרים של המיזם, שממשיכים לעבוד ממשרדיו במגדל אטריום ברמת גן, נמנים המנכ"ל אבירם אלעד, ולצדו מנהל מדיה חברתית, במאי, מפיקה ואיש מכירות. אתר הווידיאו של בלוקטיוי, שממשיך לפעול, משדר תוכניות וכתבות עם תכנים מתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הקריפטוגרפיים, שאותם הוא מפיק מאולפניו ברמת גן. נוסף על כך, מעסיק המיזם צוות פיתוח תוכנה באוקראינה, המונה עשרה עובדים.

בלי קשר לפיטורים בבלוקטיוי, לפני תשעה ימים הודיע בעליו של המיזם, חוגג, כי הוא אובחן כנשא נגיף קורונה, ולכן נכנס לבידוד בביתו. בעקבות זאת, נכנסו לבידוד בביתם גם כמה אנשים שנפגשו עם חוגג בימים שקדמו לאבחון שלו, ובהם בין השאר, יו"ר ומנכ"ל מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים.

מיזם בלוקטיוי, שנוסד בתחילת 2019, שייך לחברה הישראלית הפרטית Alignment Media LTD - חלק מקבוצת אליינמנט, שנמצאת בבעלות מלאה של סינגולריטים ומוגדרת כ"קבוצת הבלוקצ'יין" של הקרן, שבראשה עומדים חוגג ושותפו, איל ההון הקזחי קינס רקישב. לאליינמנט מדיה יש חברה בת הרשומה בקפריסין, שהייתה אחראית על ניהול הנפקת המטבע של בלוקטיוי.

עם הנפקת המטבע הדיגיטלי של בלוקטיוי, שעליה דיווחנו ב"גלובס" בנובמבר האחרון, הכריז המיזם על כמה תוכניות עסקיות שאפתניות למדי. בין השאר, הודיע כי הוא מתכנן להרחיב את פעילותו לתחומי כיסוי נוספים מעבר לתעשיית הבלוקצ'יין ושוק הקריפטו, כך שיכללו מגוון רחב של תעשיות הייטק. נוסף על כך, תכנן בלוקטיוי להשיק בשנה הבאה אולפנים בניו יורק ובאסיה, נוסף על האולפן הפועל בישראל. ואולם, ספק רב אם תוכניות אלה ייצאו לפועל, לאור מצבו הנוכחי של המיזם.

בלוקטיוי אינו מיזם הבלוקצ'יין היחיד של חוגג ורקישב שעובר קיצוצים בשנה האחרונה. חברת Sirin Labs, שבסוף 2018 השיקה את סמארטפון הבלוקצ'יין Finney, צימצמה בשנה שעברה את פעילותה ופיטרה כ-35 מעובדיה. כיום מעסיקה החברה כ-25 עובדים במשרדיה, שגם הם במגדלי אטריום ברמת גן.

לפני כשלושה שבועות, כפי שנחשף ב"גלובס", הודיעה סירין לאבס כי הקימה חברה בת בשם Sirin Cyber, שתתמקד בפעילות אבטחת הסייבר לממשלות ולארגונים. לצדם של חוגג ורקישב, עם המנהלים השותפים בחברה החדשה נמנים שניים ממפקדיה הבכירים לשעבר של משטרת ישראל: רב-ניצב בדימוס דודי כהן, לשעבר מפכ"ל המשטרה, וניצב בדימוס רוני ריטמן, לשעבר מפקד יחידת להב 433.

ההאטה שנרשמה בשוק מטבעות הקריפטו במחצית השנייה של 2018 ובתחילת 2019, פגעה ברבות מחברות הבלוקצ’יין שהוקמו בישראל בשנים האחרונות. מסקירה שערך איגוד הביטקוין הישראלי, שנחשפה בתחילת החודש ב"גלובס", עולה כי בין 134 החברות הישראליות שנותרו פעילות בתחום הבלוקצ'יין, רק ארבע הוקמו ב-2019 - צניחה של 90% ממספר החברות שהוקמו שנה קודם לכן. מספר חברות הבלוקצ'יין הישראליות שהוקמו בשנה שעברה הוא הנמוך ביותר מאז 2012.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.