הירידות בבורסה התמתנו בסיום; פלוריסטם קפצה בכ-31%

בבורסות אירופה אין היום מסחר, החוזים על מדדי בורסות ארה"ב מאותתים על ירידות של כ-1% • עליות חדות נרשמו במניות קבוצת דלק, הראל, אנרג'יקס והפניקס • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.17 מיליארד שקל

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

האם ההסכם לקיצוץ הפקת הנפט יצליח לייצב את השוק? וגם, הנתון החשוב מסין ביום שאחרי המגיפה. הדוח היומי מהשווקים - הצטרפו לשידור החי

 

14:30

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ב') בירידות, אם כי בשעה האחרונה של המסחר נרשמה התמתנות במגמה השלילית.

עליות חדות נרשמו במניות קבוצת דלק, הראל השקעות , אנרג'יקס והפניקס. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.17 מיליארד שקל.

פלוריסטם  בלטה גם היום בעלייה חדה, לאחר שדיווחה בצהריים שהרחיבה את טיפולי החמלה שלה לחולי קורונה גם לארה"ב. 

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה מגמה שלילית. אג"ח סטרווד ווסט צללה בכ-16%. ברקע למסחר, חברת S&P מעלות הורידה את דירוג המנפיק של החברה ל-CC בתחזית שלילית בשל הערכה "להסתברות גבוהה מאוד לחדלות פירעון או הסדר חוב". במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

13:15

נמשכות הירידות בבורסה. בשוק המטבעות השקל מתחזק ונסחר סביב 3.56 שקלים לדולר ו-3.89 שקלים לאירו. 

קבוצת דלק  רושמת עלייה חדה. היום נחשף ב"גלובס" כי חברת אלייד שמוביל יצחק סוארי הצטרפה לקבוצת אלקו במגעים לרכישת חברת דלק ישראל מידי קבוצת דלק של יצחק תשובה . ל"גלובס" נודע כי בכוונת שתי חברות ההשקעה לרכוש את דלק ישראל במשותף, תמורת כ-1.2 מיליארד שקל, כאשר לאחר הרכישה - אם תצא לפועל - תתבצע הפרדת כוחות: עסקי שיווק הדלק, המוערכים בשווי של כ-700 מיליון שקל, יוחזקו ע"י אלקו ולאומי פרטנרס, בעוד שאלייד תחזיק בשתי תחנות הכוח שבידי דלק ישראל, ששוויין מוערך בכ-500 מיליון שקל.

11:15

מגמה שלילית בבורסה, לאחר מספר ימי מסחר של עליות חדות. ירידות בולטות נרשמות במניות פתאל החזקות , דלתא , ויקטורי, פוקס  ואזורים. 

בבורסות אירופה אין היום מסחר, ואילו החוזים על מדדי בורסות ארה"ב מאותתים על ירידות של כ-1% בפתיחת המסחר בוול סטריט היום. 

10:00

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח הבוקר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים. מדד ת"א 35 יורד בכ-0.6%, ואילו ת"א 90 נסחר בעלייה קלה. באירופה לא מתקיים היום מסחר, והחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נסחרים בירידות של כ-1%.

מחיר הנפט מזנק בכ-3% לאחר שאופ"ק ובנות בריתה, המכונות יחד אופ"ק+, הגיעו להסכם על קיצוץ הייצור היומי ב-9.7 מיליון חביות. זהו קיצוץ התפוקה הגדול ביותר אי פעם. 

קבוצת דלק  רושמת עלייה חדה. אתמול (א') נחשף ב"גלובס" כי חברת ההחזקות אלקו , שבשליטת האחים דני ומייקי זלקינד, לצד לאומי פרטנרס , זרוע ההשקעות של בנק לאומי, מנהלות מגעים לרכישת חברת דלק ישראל מידי קבוצת דלק של יצחק תשובה. שווי דלק ישראל מוערך בכ-1.2 מיליארד שקל. ככל הידוע ישנם גופים נוספים המתעניינים בעסקה.

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מגיב להסכם ומציין הבוקר כי "בהתחשב בקושי של מרבית היצרנים שמחוץ ללב ליבו של ארגון OPEC (בעיקר סעודיה) לבצע קיצוצים, ההסכם הנוכחי הוא בחזקת מאוחר מדי וקטן מדי. היקף הקיצוץ הצפוי בתפוקה אינו גדול מספיק בכדי לקזז בטווח הקצר את הירידה הצפויה בהיקף הביקוש הגלובלי לנפט גולמי , בהיקף של 19 מיליון חביות ליום בממוצע באפריל-מאי, זאת עקב השפעות הנגיף על הפעילות הכלכלית ועל הביקוש לאנרגיה. על רקע זה, יכולת האחסון הגלובלי של נפט גולמי, בעיקר זו שמחוץ לארה"ב, תגיע לנקודת רוויה ולכן צפוי שמחירי הנפט הגולמי עדיין ישמרו ברמה נמוכה בשבועות הקרובים , זאת ככל שקיבולת האחסון תהיה מגבלה של ממש לקליטת היצע הנפט הזורם אל השוק. הפתעות לטובה בנושא מחירי הנפט עשויות להגיע מן הכיוון של סין, זאת במידה ותרצה לנצל את המצב הנוכחי לשם הגדלת ה-SPR שלה".

בפמן מציין עוד כי "קבוצת OPEC + תיפגש שוב בחודש יוני 2020 לשם דיון מחדש במגבלות התפוקה. אין ספק כי האיזון מחדש של שוק הנפט לא יהיה תהליך קל . עם זאת, ברגע שהשפעת הווירוס על הפעילות הכלכלית העולמית תתחיל לדעוך , בין אם כתוצאה מלמידת הדרכים של חזרה לפעילות גם עם ווירוס, ובוודאי כאשר יסתמן שישנם חיסון ו/או תרופה שיגיעו לשימוש המוני, יתחיל "ריבאונד" במחירי הנפט, זאת על רקע עלייה בצפי לביקוש לאנרגיה".

06:50

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסת תל אביב צפוי להתנהל בהמשך לעליות אתמול, כשהמסחר הסתיים עם עליות של כ-1.5% בשני מדדי המניות המובילים. זאת, לאחר שבסוף השבוע הסתיים המסחר בבורסות ארה"ב במגמה חיובית.

ברקע לכיוון המסחר החיובי בעולם בימים האחרונים, פורסמו כמה נתונים מעודדים לגבי קצב התפשטות וירוס הקורונה בכמה מהמדינות הבולטות במשבר זה, שעוררו אופטימיות בקרב המשקיעים. נוסף על כך, כמה מהלכים בכלכלה האמריקאית, ובמרכזם תוכנית התמיכה העצומה של הממשל, תומכים גם הם בכיוון המסחר, וכן התאוששות מסוימת במחירי הנפט, אחרי שאלה הגיעו לרמות שפל.

בזירה המקומית, בשל חג פסח, ימי המסחר בחול המועד מסתיימים מוקדם מהרגיל, בשעה 14:30, ושבוע המסחר יהיה קצר מהרגיל ויכלול שלושה ימים בלבד. 

בבנק ההשקעות UBS ציינו בימים האחרונים כי המגמה החיובית בשווקים נתמכת בכמה סימנים המעידים על הצלחת המאמצים לדכא את המשך התפשטות הקורונה בעולם. ב-UBS סבורים כי עוד מוקדם לקבוע כי המצב הנוכחי משקף תפנית במצב המגפה וכי המשקיעים צריכים לצפות להמשך תנודתיות גבוהה בשווקים. עם זאת, לפי הבנק, שינוי הכיוון בשווקים בשבוע החולף מהווה תזכורת לחשיבות להישאר עם ההשקעות, והמלצת הבנק היא להגביר את הסלקטיביות בהשקעות, ובין השאר, להתמקד במניות שהתממשו יתר על המידה, במניות בעלות עמידות גבוהה למשבר ובמניות בעלות פוטנציאל לטווח ארוך.

עוד הוסיפו ב-UBS כי ה"ראלי" שנרשם בשווקים באחרונה, עשוי להותיר חלק מהמשקיעים מחוץ לשוק, בציפייה לחידוש הכיוון השלילי במסחר לפני השקעה שיבצעו, וזאת בשל חוסר הוודאות השוררת בשווקים בנוגע לקורונה. לפי הבנק, גישה כזו עשויה להותיר את אותם משקיעים מחוץ לשוק לתקופה ממושכת, לפני שייכנסו אליו ברמות מחירים גבוהות יותר.

בצד החיובי של מדד ת"א-35, בלטו אתמול במסחר המניות החבוטות של פתאל החזקות וקבוצת דלק, שקפצו ב-12%-9%, וזאת אחרי צלילות של קרוב ל-70% שהן מציגות מתחילת השנה. יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים, שנמצאת בשליטת קבוצת דלק, טיפסו בכ-8%, ומדד הנפט והגז עלה בכ-4%, אחרי צניחה של כ-40% מתחילת השנה.

בין מניות הפיננסים, שנפגעו גם הן בצורה משמעותית מתחילת השנה, מניות מור השקעות ואיידיאיי ביטוח טיפסו אתמול ב-5.5%-5%, בעוד מדד ביטוח פלוס התחזק בכ-1.5% אחרי ירידה של כ-25% מתחילת השנה. עוד בין העולות אתמול במדד המוביל, מניות אנרג'יאן, טבע ופריגו טיפסו ב-6%-5%. בצד השלילי של ת"א-35, מניות אלקטרה ושפיר הנדסה נחלשו ב-4.5%-4%.

מניית פלוריסטם תמשיך לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול ב-67%, על רקע דיווח החברה לפני היציאה לחופשה על תוצאות ראשוניות מתוכנית טיפול החמלה שלה בחולי קורונה.