מחפשים מחליף תחת מגפה: אסף אלימלך, מנכ"ל Plus500, עוזב את החברה

וגם: המספר של ח"כ מיקי חיימוביץ' כבר לא מחובר • השיחה

 

אסף אלימלך, מנכ"ל Plus500 / צילום: אמיר מאירי
אסף אלימלך, מנכ"ל Plus500 / צילום: אמיר מאירי

אסף אלימלך, מנכ"ל Plus500, עוזב את החברה. פלטפורמת המסחר המקוון הודיעה על פרישתו, ובדיווח לא נמסר מדוע אלימלך החליט לעזוב ולא מצורף כל ציטוט שלו בנושא. פרישתו מתפקיד המנכ"ל וגם ומדירקטוריון החברה היא מיידית, אך הוא יישאר בחברה לצד המנכ"ל הזמני, דוד צרויה - מנהל התפעול (COO) של החברה - עד למינויו של מחליף קבוע. אלימלך מכהן כמנכ"ל משנת 2016, כשקודם לכן כיהן כמנכ"ל חברה בת. לפני שהצטרף לחברה הוא עבד ב-PwC ישראל. רק לפני חודשיים אושרו תנאי השכר החדשים של אלימלך, למרות התנגדותם של 35% מבעלי המניות. דירקטוריון החברה הודה לו על חלקו המשמעותי בהצלחת Plus500 בשנים האחרונות והבטיח לבחון מועמדים פנימיים וחיצוניים לתפקיד ולמנות מחליף קבוע במהרה, "עד כמה שיתאפשר במגבלות מגפת COVID-19". 

שירי חביב ולדהורן

המספר של ח"כ מיקי חיימוביץ' כבר לא מחובר

עם פרוץ סערת הרכבת הקואליציה והפרידה הצורמת בין כחול לבן ליש עתיד, הוצפו חברי הכנסת של כחול לבן בהודעות ווטסאפ מטעם אזרחים מתוסכלים, שביקשו להביע את מחאתם. בתוך כך, ח"כ מיקי חיימוביץ', שדווקא עד לעת ההיא הקפידה לשמור על קשר ישיר עם פעילי סביבה ועיתונאים, החליטה להחליף את מספר הטלפון שלה ובדרך זו לשים  סוף לגלי הביקורת. צעד לגיטימי? אולי. מנגד, נותרו פעילי סביבה מתוסכלים מכך שהנגישות הישירה לנציגתם, דווקא בעידן שבו נבחרי ציבור מתגאים בכך שהם מתקשרים באופן ישיר עם האזרחים, נגדעה עוד לפני שהתחילה עבודת הכנסת, וכעת הקשר של הפעילים מתקיים רק בתיווך דובריה.

מטעמה של ח"כ חיימוביץ' נמסר: "כל ערוצי התקשורת לח"כ חיימוביץ' נותרו פתוחים וזמינים כשהיו, פניות הציבור מקבלות מענה וסיוע באופן שוטף גם כעת, בייחוד לאור משבר הקורונה. כמו כן ח"כ חיימוביץ' שומעת וקשובה גם לביקורת וגם לחיזוקים הרבים מהציבור בימים מורכבים אלה".

שני אשכנזי

 

 

התלוש

צבי לנדאו, מנכ"ל חברת סולאראדג', מכר בשבוע שעבר מניות של החברה בהיקף כולל שמתקרב ל-2.5 מיליון דולר. המכירות בוצעו כנהוג בחברה במסגרת תוכנית מכירה עיוורת, שבה מועדי המכירה נקבעים מראש ואינם מושפעים ממחיר המניה. המניות נמכרו במחירים ממוצעים של כ-93.5-95 דולר, בעוד שרק לפני חודשיים המניה נסחרה בשיא של למעלה מ-140 דולר, אך צנחה מאז על רקע משבר הקורונה ונפילת מחיר הנפט. סולאראדג' מספקת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית האנרגיה הסולארית ושווי השוק שלה בנאסד"ק הוא 4.6 מיליארד דולר. לפני מכירת המניות, לנדאו מימש אופציות שהבשילו אשר הוקצו לו בשנים קודמות במחירי מימוש של 14.85-38.05 דולר, בעלות כוללת של 477 אלף דולר. לאחר מימוש האופציות ומכירת המניות, נותרו בידי לנדאו כ-47 אלף מניות סולאראדג', שהשווי הנוכחי שלהן הוא 4.4 מיליון דולר.

שירי חביב ולדהורן

חדשות טובות

משרד עו"ד סימון, עישר דסקל ושות', מציע סיוע לעסקים שנפגעו מהקורונה. המשרד הקים קרן בהיקף של 10 מיליון דולר, הכוללת גם סיוע משפטי וליווי פיננסי בהליכים השונים. את התוכנית הקימה עו"ד לירון שיר, ראש מחלקת מחלקת שיקום כלכלי וחדלות פרעון במשרד, וזאת "בעקבות התגובה האיטית והחלקית של המדינה בטיפול במשבר הכלכלי". 

----

חרף התקופה הקשה שפוקדת גם אותם ואת תוצרתם, נרתמו חקלאים ובעלי יקבים ליוזמה שנועדה להביע סולידריות והכרת תודה - אנשי ונשות היין יעבירו לקראת יום העצמאות בקבוקי יין לכל עובדות ועובדי מד"א. במסגרת היוזמה, אותה מוביל מרכז היין היפואי Seren DPT, נאספו עד כה למעלה מאלף בקבוקים, כאשר היעד הוא 2,530, כמספר עובדי מד"א.