פייסבוק רוכשת את Giphy תמורת 400 מיליון דולר

חמש שנים אחרי שחברת Giphy סירבה להצעת רכישה מפייסבוק, הפעם עסקה בין הצדדים יוצאת לפועל ואתר הקבצים המונפשים ימוזג לתוך אינסטגרם • סכום העסקה דווח באתר Axios

Gipfy תמוזג לתוך אינסטגרם שנמצאת בבעלות פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
Gipfy תמוזג לתוך אינסטגרם שנמצאת בבעלות פייסבוק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת פייסבוק הודיעה על רכישת חברת Giphy, אתר של קבצים מונפשים (קבצי GIF) במטרה למזג אותה לתוך אינסטגרם. הידיעה פורסמה לראשונה באתר Axios, שם פרסמו כי העסקה מתבצעת לפי שווי של כ-400 מיליון דולר. עוד נכתב ב- Axios כי המגעים בין החברות החלו לפני משבר הקורונה, אך בתחילה הכוונה הייתה לשתף פעולה ולא להתמזג.

Giphy היא ספריה לשיתוף קבצי GIF שניתן לעשות לה אינטגרציה לתוכנות אחרות באמצעות ה-API שלה. חברות כמו אפל, סלאק, טוויטר ופייסבוק עצמה עשו אינטגרציה כזאת. בפייסבוק ציינו כי רבע מהטראפיק של החברה מגיע מאינטסגרם ורבע נוסף משאר האפליקציות של פייסבוק (כלומר בסך הכל פייסבוק אחראית על מחצית מהטראפיק שלה).

החברה תשמור על המותג שלה ועל פעילותה, כך שמי שהשתמש בפתרונות שלה עד כה יוכל להמשיך לעשות זאת. החברה הוקמה ב-2013 וגייסה מאז 150 מיליון דולר, כשמשקיעים כוללים בין היתר את IVP ,DFJ, לייטספיד, GGV Capital ועוד. סבב הגיוס האחרון שלה בוצע לפי שווי של 600 מיליון דולר, כך לפי Axios. לפי CNBC, פייסבוק ניסתה לרכוש את Giphy כבר ב-2015, אך קיבלה תשובה שלילית.