הקיצוצים בדרך: עובדי חדשות 13 ישביתו את העבודה למשך שעה

זאת בין השעות 15:00-16:00 • ההחלטה התקבלה לאחר שבפגישת מו"מ עם ההנהלה הובהר לעובדים כי החלטת רשת לבצע קיצוץ של 35% בתקציב חברת החדשות עומד בעינו ויתבצע בחודש יולי

אולפן חדשות 13 / צילום: באדיבות חדשות 13
אולפן חדשות 13 / צילום: באדיבות חדשות 13

המלחמה בין עובדי חדשות 13 לבין בעלי המניות וההנהלה הולכת ומסלימה: היום (ד') התקיימה פגישת משא-ומתן ראשונה בין העובדים להנהלת חברת החדשות, בה הובהר לעובדים כי ההחלטה של רשת 13 (שמחזיקה בבעלות על חברת החדשות) לבצע קיצוץ בהיקף של 35% בתקציב החברה עומד בעינו ויתבצע בחודש יולי. המשמעות היא פיטורים בסדר גודל משמעותי והורדת תוכניות מהאוויר. כמו כן, ההנהלה איננה מתכוונת להחזיר מהחל"ת את העובדים, זאת למרות שמשבר הקורונה הסתיים.

כפועל יוצא מכך הודיעו היום ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים על הפסקת העבודה בין השעות 15:00-16:00, אז צפויה להתקיים אסיפת הסברה שבמהלכה יעודכנו העובדים בפרטי תוכנית ההנהלה כפי שהוצגו היום לוועד ובאופן שבו בכוונתם להיאבק בה.

בהודעה שהעביר ועד עובדי חדשות 13 נמסר: "הבהרנו להנהלה כי נתנגד בכל כוחנו לתוכנית שמשמעותה המעשית היא חיסול חדשות 13 כגוף שידורים עצמאי, והודענו כי בלית-ברירה נחל בצעדים ארגוניים שמטרתם למנוע את המהלך ההרסני הזה".

נזכיר כי על-פי ההסכם הקיבוצי שנחתם לפני חודשים ספורים, ההנהלה מנועה מלפטר עובדים עד תחילת חודש יולי הקרוב. בוועד רואים בהחלטה שלא להשיב עובדים מחל"ת ניסיון לעקוף את ההסכם. בתחילת השבוע פנו הוועד וארגון העיתונאים לבית הדין לעבודה בדרישה לאלץ את הנהלת חברת החדשות להחזיר את העובדים מהחל"ת.