טראמפ מאיים לסגור את טוויטר לאחר שסימנה ציוצים שלו לבדיקה

הטענות הללו של הנשיא מגיעות לאחר שטוויטר הוסיפה בדיקת עובדות לסדרה של ציוצים שלו מאתמול, בה הוא קרא לבחירות דרך הדואר "הונאה"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס - Yuri Gripas
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס - Yuri Gripas

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ מאיים לסגור חברות המפעילות רשתות חברתיות או להפעיל עליהן רגולציה. האיום, שפורסם לראשונה בציוץ של טראמפ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, מופנה ככל הנראה אל טוויטר עצמה, שהוסיפה בדיקת עובדות לציוץ שלו אמש (ג'), ובעצם סימנה אותו כמטעה.

טראמפ צייץ כי "רפובליקאים מרגישים שפלטפורמות מדיה חברתיות משתיקות לחלוטין קולות שמרניים ... ראינו מה הן ניסו לעשות, ונכשלו, ב-2016. אנחנו לא יכולים לתת לגרסה מתוחכמת יותר של זה לקרות בשנית". עוד הוא כתב כי "אנחנו נבצע רגולציה חזקה או נסגור אותן לפני שניתן לדבר כזה לקרות שוב".

הטענות הללו של הנשיא מגיעות לאחר שטוויטר הוסיפה בדיקת עובדות לסדרה של ציוצים שלו מאתמול, בה הוא קרא לבחירות דרך הדואר "הונאה". טראמפ התייחס לכך שמדינת קליפורניה הודיעה כי היא מתכוונת לאפשר הצבעה דרך הדואר כדי להרחיב את הנגישות של תושבי המדינה להצבעה בבחירות. טוויטר, שהשיקה את פיצ'ר בדיקת העובדות שלה לאחרונה, הוסיפה לציוצים כפתור המפנה את הגולשים לקבל עובדות שנבדקו בנוגע להצבעה דרך הדואר.

בסוף השבוע האחרון, פורסם בוול סטריט ג'ורנל כי טראמפ שוקל הקמת פאנל ממשלתי, בו יבדקו טענות הנוגעות להטייה ברשת. טראמפ עצמו ורפובליקאים רבים בארה"ב מעלים מזה שנים טענות כי רשתות חברתיות ופלטפורמות אינטרנטיות אחרות, בהן מנוע החיפוש של גוגל, מוטה לטובת עמדות ליברליות. החודש צייץ הנשיא כי "השמאל הרדיקלי שולט לחלוטין בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וגוגל", וכי "הממשל עובד כדי לתקן את המצב הבלתי חוקי הזה".