נעילה חיובית בתל אביב; הדולר ירד מתחת ל-3.5 שקלים

מדד ת"א 35 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 125 התחזק ב-0.2% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.1% • ה-FDA אישר לאופקו הלת' להתחיל בניסוי בריאלדי לטיפול בקורונה • הראל פיננסים: "התנודתיות הגדולה של נכסים שונים המשפיעים על תיק ההשקעות מחדדת את ההמלצה שלנו על פיזור בין האפיקים"

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל בעליות. לאחר שאחר הצהריים עברו המדדים לירידות ומחקו את העליות שרשמו במהלך היום הצליחו המדדים להתאושש וסיימו את יום המסחר בעליות קלות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 125 התחזק ב-0.2% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.1%.

16:35

המסחר בבורסה של תל אביב עבר לירידות שערים. מדד ת"א 35 יורד ב0.2%, מדד ת"א 125 מאבד 0.3% ומדד ת"א 90 יורד ב-0.5%.

14:30

נמשכות העליות בבורסה, במקביל למגמה החיובית בעולם. מחזור המסחר מסתכם בכ-840 מיליון שקל. 

בהראל פיננסים התייחסו למצב בשווקים, וציינו כי "הבורסות בעולם חותמות חודש חזק בהובלת מניות הטכנולוגיה, על רקע המגמה שייצרה הקורונה - המעבר לעבודה ולמידה מרחוק, השימוש הגובר במיחשוב ענן, בשיחות וידיאו, בסייבר, בציוד רפואי מתקדם, שירותי IT ועוד".

עוד ציינו שם, כי "גם בשוק הישראלי ממשיכות מניות הטכנולוגיה להוביל את השוק ובחודש החולף עלה מדד ת"א טכנולוגיה בכמעט 14%".

ההערכה של הראל פיננסים היא, כי "המגמות האלה ימשיכו להוביל את השווקים בתקופה הקרובה וימשיכו להגדיל את משקל סקטור הטכנולוגיה במדדים המובילים, במיוחד כל עוד איום הקורונה לא הוסר".

בצד החיובי של מדד ת"א 35, מניות חברות הנדל"ן מליסרון  ועזריאלי מטפסות בחדות, ועליות דומות נרשמות מניות החברה לישראל , בזק  ופתאל החזקות .

עוד במסחר, מניית רמי לוי  מרכזת מחזור מסחר ער, בהמשך לירידה של כ-5% שרשמה אתמול על רקע פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה.

שותפות נאוויטס פטרוליום  עדכנה על חידוש הפקת נפט מפרויקט שבו היא שותפה, ויחידות ההשתתפות שלה מזנקות.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת נטייה חיובית, ובמסחר באג"ח הממשלתיות ניכרת יציבות. 

13:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שערים, בדומה לסנטימנט החיובי בבורסות אירופה והצפי להמשך העליות בוול סטריט. מדד ת"א 35 עולה ב-0.7%, ת"א 90 קופץ ב-1.1%. בזק  קופצת ב-3.8%, אלביט מערכות  ב-2.66%, ועזריאלי קבוצה  עולה ב-3.7% על רקע המלצה חיובית מדיסקונט.

השקל מתחזק מול הדולר וחצה הבוקר רף פסיכולוגי של 3.5 שקלים לדולר. קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון, אמר: "המגמה נובעת מכך שהדולר נחלש בעולם כחלק ממגמת האופטימיות בשווקים, שתומכת בהחלשות של מטבעות המקלט, הפרנק השוויצרי, היין היפני והדולר. חשוב לשים לב שלמרות ההתחזקות מול הדולר, מול הסל המטבעות השקל ממשיך להיסחר ביציבות סביב 79 נקודות, ואף נחלש מול האירו ומול מטבעות הסחורות כמו למשל הקורונה הנורבגית והדולר האוסטרלי".

להערכתנו, לאורך זמן השקל ימשיך להתחזק מול הדולר והסל בהדרגתיות ובקצב איטי יותר מבעבר, של 2-3% בממוצע לשנה. "גורמי הסיכון העיקריים הם ירידות בשווקי המניות, פרוטקציוניזם, ומלחמות סחר שיפגעו בנפח הסחר הגלובלי, וכתוצאה בפעילות העסקית מבוססת היצוא בישראל, ועשויות להחליש את השקל", סיכם לוי.

11:30

עליות קלות בבורסה. מניית בזק  ממשיכה לטפס, לאחר קפיצה של יותר מ-5% אתמול. 

בהראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי "מחירי הנפט ממשיכים לעלות, אחרי העיוות הקיצוני שנוצר בשוק הנפט במהלך משבר הקורונה. צמצום הגבלות התנועה במרבית המדינות בעולם והירידה במלאים (מרמות השיא) תרמו לעלייה המהירה במחירי הנפט במהלך מאי, יחסית לשפל שנרשם בחודשים הקודמים. התנודתיות הגדולה של נכסים שונים המשפיעים על תיק ההשקעות מחדדת את ההמלצה שלנו על פיזור אפיקי בתיק ההשקעות. לצד החשיפה המתבקשת למניות בכל תיק השקעות, אנו דבקים גם בחשיבות האחזקה בחשיפה דולרית שהוכיחה במהלך המשבר כממתנת תנודתיות של כלל תיק ההשקעות, במיוחד בתקופות כאלה. באג"ח הדולרי נכון עבור מרבית המשקיעים יש להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר בשילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות".

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות עם נטייה לעליות. מדד ת"א 35 ללא שינוי מהותי, מדד ת"א 90 מטפס ב-0.7%. 

מנייתה מיט-טק  עולה בעוד 3% לאחר קפיצה של 10% אתמול עם הדיווח על כניסתו של רמי לוי להשקעה בחברה.

דלק  יורדת 2.5%, פתאל  עולה בכ-3.5%, מזרחי טפחות  מאבדת 2.5%.

08:00

חברת התרופות אופקו הלת' הדואלית דיווחה הבוקר כי רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אישרה לה להתחיל בניסוי של 2 בתרופה ריאלדי של החברה לטיפול בקורונה.

שותפות נאוויטס פטרוליום  דיווחה כי החל מאתמול חזרה הפקת הנפט בפרויקט בקסקין במפרץ מקסיקו, ארה״ב, לאחר שהופסקה במהלך חודש מאי.

07:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.36%, מדד הנאסד"ק עלה ב-0.66% ומדד S&P 500 הוסיף 0.38% לערכו וננעל מעל ל-3,000 נקודות.

בקרב המניות הדואליות, נייס חוזרת עם פער חיובי של 0.8%, טבע עם פער חיובי דומה, אודיוקודס חוזרת עם פער חיובי של כ-1%, לייבפרסון חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 0.65%. ומנגד, אורמת עם פער שלילי של 1.8%, וטאואר עם פער שלילי של כ-1%.

אתמול בבורסה בתל אביב מדד ת"א 35 קפץ בכ-1% בהובלת טבע ובזק. מחזור המסחר אתמול הסתכם ביותר מ-2.1 מיליארד שקל.