ההנפקה הטכנולוגית הראשונה בעידן הקורונה: סייברוואן גייסה 26 מ' ש'

החברה סיימה בהצלחה הנפקת מניות ראשונה לפי שווי של 87 מיליון שקל "לפני הכסף" • עם בעלי המניות בחברה נמנות UMI Israel, איתוראן, חברת גיל-קאר וקשת 12 וכן איש העסקים צביקה בארינבוים, מוטי גוטמן מנכ"ל מטריקס, ליגד רוטלוי, וצחי סולטן

הבורסה בת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס
הבורסה בת"א / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הנפקה ראשונה של חברת טכנולוגיה בתל אביב, מאז פרוץ מגפת הקורונה. חברת סייברוואן,  שפיתחה מערכת המספקת פתרון ייחודי לבעיית היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולרי, גייסה כ-26 מיליון שקל לפי שווי של 87 מיליון שקל "לפני הכסף".

במסגרת ההנפקה, אותה הובילו רוסאריו חיתום ודיסקונט קפיטל חיתום,  התקבלו ביקושים בהיקף של 36 מיליון שקל. ההנפקה נסגרה על מחיר מניה של 16.4  שקל. 

המערכת שפיתחה החברה נועדה לתת מענה לבעיית היסח הדעת של נהגים העושים שימוש באפליקציות שונות במכשיר נייד במהלך נהיגה ומסכנים את משתמשי הכביש. על פי מחקרים, העלות השנתית של תאונות דרכים בארה"ב עומדת על כ-300 מיליארד דולר, כש-25% הן קשורות לשימוש במכשיר הנייד. טכנולוגיית החברה מונעת היסח הדעת על ידי מניעת גישה לתכונות שונות של המכשיר ואינה מצריכה שיתוף פעולה של הנהג תוך שהיא מייצרת סביבת נהיגה שקטה ובטוחה.

שוק היעד הראשוני של החברה כולל ציי רכב מסחריים ופרטיים בהן יותקנו מערכות החברה במטרה להפחית סיכונים ולהוריד עלויות בעקבות תאונות דרכים בהם מעורבים נהגיהם. לחברות ביטוח וליסינג וכן לחברות המנהלות ציי רכב יש עניין רב בהפחתת נזקים ועלויות כתוצאה מתאונות. החברה פונה בשלב ראשון לשוק הרכב הישראלי וכן לשווקים באירופה וארה"ב ומעריכה כי לשינויים רגולטוריים להכנסת מערכות מצילות חיים עשויה להיות השפעה חיובית דרמטית על הביקוש למערכותיה.

עם בעלי המניות בחברה נמנות חברות כגון קבוצת הרכב UMI Israel, איתוראן וקשת 12 וכן איש העסקים צביקה בארינבוים, מוטי גוטמן מנכ"ל מטריקס, ליגד רוטלוי יו"ר רציו, וצחי סולטן יו"ר דיסקונט קפיטל.

הנהלת החברה כוללת אנשי עסקים מנוסים בתחומי פיתוח, טכנולוגיה, שיווק ומכירות וניהול ארגונים גדולים. יו"ר החברה הוא יעקב טננבוים ומנכ"ל החברה הוא אורי גלבוע שניהל את חטיבת המכוניות והאופנועים בקבוצת מאיר.

סייברוואן מייעדת את עיקר תמורת ההנפקה למימוש תוכניות הפיתוח שלה ובכללן המשך פיתוח יכולות האיכון, פיתוח פתרון לתחבורה ציבורית ופיתוח הדור הבא של המערכת. בנוסף תשמש תמורת ההנפקה למימוש תוכנית שיווק וחדירה לציי רכב מסחריים ולארגונים גדולים בישראל, בין השאר על ידי קמפיין פרסומי ועל ידי פניה ישירה למקבלי החלטות.