דירקטוריון הבורסה: אריק שטיינברג, לשעבר יו"ר פסגות, חוזר לכהונה שלישית

מזה כמעט שני עשורים שטיינברג מעורב בפעילות השקעה בחברות טכנולוגיה • שטיינברג כיהן בשנים 2003-2000 ו-2010-2007 כחבר דירקטוריון בבורסה

אריק שטיינברג / צילום: אביב חופי
אריק שטיינברג / צילום: אביב חופי

אריק שטיינברג, לשעבר יו"ר בית ההשקעות פסגות וכיום דירקטור בפז, בפרטנר ובלאומי פרטנרס ויו"ר חבר הנאמנים במכללה האקדמית ת"א-יפו, חוזר לדירקטוריון הבורסה כדירקטור רגיל. שטיינברג, שבעבר כיהן פעמיים כדירקטור בבורסה, בשנים 2000-2003 ו-2007-2010, יועלה לאישור האסיפה הכללית שתתקיים בעוד כשבוע וחצי. בשל ההכרח ברוב של דירקטורים בלתי תלויים בבורסה, מינויו של שטיינברג תלוי באישור מינויה של ברוריה גרוס-פרושנסקי לדירקטורית בלתי תלויה.

שטיינברג יגיע לבורסה לא רק עם נדוניה שוק-הונית מרשימה, שכוללת היכרות עם השוק המוסדי ועם המסחר בבורסה, מאחר שכיהן בעבר גם כמנכ"ל אילנות בטוחה וכמנכ"ל אתגר ניהול תיקים (של מזרחי טפחות), ועם נדוניה של מי שמכיר את החברות הציבוריות (למשל בשל תפקידו בפז, שם אף היה יו"ר זמני ולא רצה במינוי קבוע), אלא גם עם נדוניה מרשימה של מעורבות בחברות עתירות טכנולוגיה וחדשניות.

מזה כמעט שני עשורים שטיינברג מעורב בפעילות השקעה בחברות טכנולוגיה, כשהוא מתמקד בחברות שמאופיינות במכירות צומחות ועם הנהלות חדשניות שמזהות יתרונות יחסיים. במסגרת זו הוא היה מעורב לאורך השנים בהשקעה בחברות חד קרן ובכללן במובילאיי שנמכרה לאינטל בעסקת ענק ושבה היה חבר ב-advisory board, ב-REE (לשעבר Softwheel) שבה הוא משמש כיום כיו"ר, בטרה גרופ (שגם בה היה ב-Advisory board), באורקם, בבריפקאם שנמכרה לקנון ובסומוטו. כיום הוא מכהן גם כדירקטור ב-Axilion שפועלת בתחום הסמארט מוביליטי.

הבורסה בתל אביב הפכה לחברה ציבורית שמניותיה נסחרות במדדיה עצמה בקיץ שעבר. כיום נסחרת הבורסה לפי שווי חברה של יותר מ-1.5 מיליארד שקל. הצטרפותו הצפויה של שטיינברג לדירקטוריון הבורסה מתווספת למינוי של יוצא בכיר אחר מפסגות לתפקיד בחברה מהותית אחרת בשוק ההון המקומי - המינוי של ברק סורני, לשעבר מנכ"ל פסגות, לתפקיד יו"ר חברת דירוגי החוב מידרוג.