הנאסד"ק ננעל מעל 10,000 נק'; טסלה קפצה ב-9% לשיא חדש

סגירה מעורבת בוול סטריט לאחר הודעת הפד • אפל ואמזון עלו לשיאים חדשים • הפד הותיר כצפוי את הריבית בארה"ב ללא שינוי, ומעריך כי הריבית תישאר ברמה אפסית עד 2022 לפחות • ירידות קלות בסיום המסחר באירופה

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ד') במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק המשיך להתקדם וטיפס לשיא חדש, ואילו מדדי S&P 500 והדאו ג'ונס סגרו בירידות. 

מניית טסלה  קפצה לשיא חדש במחזור גבוה. שווי שוק החברה הגיע לכ-190 מיליארד דולר. 

גם אפל  ואמזון המשיכו לעלות וטיפסו לשיאים חדשים. מנגד, ירידות חדות נרשמו במניות בואינג וחברות התעופה.

בקרב המניות הישראליות בלטה טבע  בירידה חדה ומנגד וויקס עלתה ביותר מ-2%. 

22:00

מגמה מעורבת בוול סטריט. מנהל המחלקה הכלכלית בבנק הפועלים, ויקטור בהר, מסר בתגובה להחלטת הריבית של הפד: "בהתאם לציפיות המוקדמות הריבית לא שונתה. הפד צופה שריבית זו תיוותר על כנה, עד שיהיה משוכנע שהכלכלה מתגברת על משבר הקורונה. כלומר, חברי הפד לא שוקלים ריבית שלילית, וגם לא מזכירים בהודעה את הרעיון של יצירת יעד לעקום התשואות. בדיאגרמת הנקודות שפרסם הבנק המרכזי ניתן לראות שאף חבר פד לא צופה העלאת ריבית לפני אמצע 2022". 

עוד ציין בהר כי במסיבת העיתונאים לאחר פרסום ההחלטה, הנגיד האמריקאי פאוואל התבטא בצורה ממלכתית והביע דאגה עמוקה למצב הכלכלי והחברתי. הפד סבור שהכלים המוניטריים בהם נעשה שימוש הם מספיקים בשלב זה. חברי הפד בחנו שימוש בכלים נוספים, ובכלל זה ייצוב עקום התשואות, אך החליטו שעדיף להתמקד בהכוונה של הריבית העתידית ורכישות אגח, "אנו לא חושבים על העלאת ריבית ואפילו לא חושבים לחשוב על העלאת ריבית".  הפד גם לא רואה את האינפלציה עולה בטווח הנראה לעין.

21:15

מגמה חיובית בוול סטריט לאחר הודעת הפד, מדד הנאסד"ק מוביל את העליות. הפד הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי ומעריך שהריבית תישאר ברמה אפסית עד 2022 לפחות. ראשי הפד מעריכים שכלכלת ארה"ב תתכווץ בכ-6.5% השנה בעקבות מגפת הקורונה . בשנת 2021 צפויה צמיחה של 5% ובשנת 2022 מעריכים בפד שהמשק האמריקאי יצמח ב-3.5%. 

בפד חזרו על ההודעה ש"הריבית תישאר ברמה אפסית עד שהכלכלה תעלה על נתיב התאוששות והיעדים של רמת האבטלה ויציבות המחירים יושגו". בבנק המרכזי האמריקאי מעריכים ששיעור האבטלה בארה"ב יעמוד על כ-9.3% בסוף השנה ויירד לרמה של כ-6.5% ב-2021 ו-5.5% ב-2022. 

עוד נמסר בהודעה כי הפד יגדיל את רכישות האג"ח שלו לרמה חודשית של 80 מיליארד דולר ורכישות ניירות ערך מגובי משכנתאות יוגדלו לכ-40 מיליארד דולר. 

18:40

ירידות קלות נרשמו בסיום המסחר באירופה. בניו יורק נמשכת המגמה המעורבת.

מניות חברות התעופה רושמות גם היום ירידות חדות, ביניהן יונייטד איירליינס הולדינגס  ודלתא איירליינס 

17:00

מגמה מעורבת בוול סטריט. מניית טסלה  עולה לשיא חדש. 

מנגד, ורינט  צונחת לאחר שהחברה פרסמה אמש לאחר סיום המסחר דוחות חלשים על רקע השפעות וירוס הקורונה ומנייתה נסחרה בירידה של כ-9% במסחר המאוחר בנאסד"ק. לפני הירידה, שווי השוק של ורינט היה 3.2 מיליארד דולר. ברבעון הפיסקאלי הראשון של שנת הכספים 2021 - הרבעון שהסתיים בסוף אפריל 2020 - נרשמה ירידה של 9% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, מעבר להפסד נקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) וירידה של 31% ברווח הנקי בנטרול סעיפים חשבונאיים (Non-GAAP).

16:30 

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק מטפס מעל רמת 10,000 הנקודות, בהובלת מניות אפל  ואמזון שעולות גם היום לשיאים חדשים.

המשקיעים והסוחרים ממתינים בדריכות להודעת הפד הערב בנוגע לעיקרי המדיניות המוניטארית בחודשים הקרובים.

מניית Vroom (סימול: VRM) הישראלית ממשיכה לטפס ועולה בעוד 14% לאחר שזינקה אתמול בכ-118% ביום המסחר הראשון שלה.

14:30

הערב (בשעה 21:00 שעון ישראל) יפרסם הפד את הודעת הריבית, שנמצאת כיום בטווח של 0-0.25% מאז הורדות הריבית המאסיביות לפני כחודשיים. בשעה 21:30 תיערך מסיבת העיתונאים המסורתית ובה הפד צפוי למסור את הערכותיו לשווקים וירמוז לדרכי פעולה עתידיות בהמשך השנה.

לדברי נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים: "השוק צופה כי לא נראה הורדה של הריבית לרמה שלילית לראשונה בהיסטוריה בארצות הברית, לא היום ואף לא עד סוף שנת 2020. כמו תמיד, המשקיעים יחפשו הבהרות או רמיזות של הפד על מנת לצפות באיזה כיוון הבנק המרכזי האמריקאי צפוי לפעול. לאור הצהרות העבר של הנגיד פאוול, לא נראה שהוא חפץ להגיע לריבית שלילית. יותר סביר שהבנק המרכזי יפעל בכלים כלכליים אחרים העומדים לרשותו כגון המשך ההרחבה הכמותית או הגדלת תוכנית הבטחת המשך התעסוקה. הפד חזר מספר פעמים על כוונתו לתמוך בכלכלה האמריקאית לנוכח משבר הקורונה בכל אמצעי שעומד לרשותו".

13:55

מדדי המניות באירופה נסחרים בירידות שערים לקראת הודעת הריבית של הבנק המרכזי האמריקאי הערב. הדאקס מאבד 0.6%, הקאק יורד ב-0.3% והפוטסי משיל 0.15%.

החברה הישראלית ראדא תעשיות אלקטרוניות, המפתחת ומייצרת מכ"מים טקטיים לכוח המתמרן, דיווחה על קבלת הזמנות חדשות בהיקף של מעל 25 מיליון דולר בחודשים אפריל ומאי 2020, שיא לתקופה בת חודשיים. סך ההזמנות החדשות המצטבר מתחילת 2020 הגיע לכ- 41 מיליון דולר, יותר מכפול בהשוואה לכ- 19 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנת 2019.

12:44

בורסות אירופה נסחרות בירידות קלות, בעוד שהחוזים העתידיים בוול סטריטי נסחרים ללא שינוי מהותי. עיני המשקיעים נשואות להודעת הריבית של הפד הערב, ולתחזית של הבנק לכלכלה בצל הקורונה.

ה-OECD צופה כי הכלכלה העולמית תרשום התכווצות של 6% ב-2020 בצל משבר הקורונה, ובמקרה של גל שני התוצר אף עשוי להתכווץ ב-7% השנה.

11:50

צרפת הודיעה על הרחבת תוכנית החילוץ הממשלתית לתעשיית התעופה והמטוסים שלה, ובנוסף לשבעה מיליארד אירו שיוזרמו לחברת התעופה הלאומית "אייר פראנס" תסייע בתמיכה של שמונה מיליארד אירו ליצרנית המטוסים "איירבאס" ולשלל חברות אחרות. תוכנית החילוץ בשווי 15 מיליארד אירו במגזר  התעופה והחלל (Aerospace), אמר אתמול שר האוצר הצרפתי ברונו לה-מר, "מתאימה להלם הכלכלי שחוותה התעשייה מתחילת השנה בגלל משבר הקורונה והשפעתו על התיירות ותנועת המטוסים". 

10:30

פתיחה חיובית בבורסות אירופה: הדאקס בגרמניה מזנק ב-1.09%, הקאק בצרפת עולה ב-1% והפוטסי הבריטי מוסיף 0.7% לערכו. מדד סטוקס 600 עולה ב-0.9%.

משקיעי אירופה יתמקדו הבוקר בבשורות מפגישת המדיניות בת היומיים של הפדרל ריזרב שתסתיים היום בפרסום הנתונים הרבעוניים, החוזים העתידיים בארה"ב עולים לאחר פעילות קלה בשעות שלאחר נעילת המסחר אמש.

מניית איירבאס מזנקת ב-4.6%.

10:00

מרבית המדדים באסיה ננעלו במגמה מעורבת, מדד שנחאי ירד ב-0.44%, הניקיי עלה ב-0.15% והקוספי בדרום קוריאה עלה ב-0.3%. בהונג קונג, ההנג סנג מאוזן בשעה זו.

07:20

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת בהמשך לנעילה המעורבת בוול סטריט אתמול. שנחאי יורדת ב-0.5%, הניקיי מטפס ב-0.1%, שנזן עולה ב-0.2%, ומדד הניקיי היפני ללא שינוי מהותי. הבורסה באוסטרליה קפצה ב-2.4%.

הנפט צונח בכ-2% לרמה של 38.2 דולר לחבית.

אמש (ג') בניו יורק המדדים סיימו את יום המסחר בירידות, מלבד מדד S&P 500 שעלה בהובלת מניות הטכנולוגיה. 

עיני השוק מופנה להודעת הריבית בארה"ב של הפדרל ריזרב הערב. אתמול התכנסה ועדת השוק הפתוח של הבנק לקראת ההודעה על הריבית, שנמצאת בשפל ברמה של 0.25% לבין 0%. המשקיעים יישאו עיניים לתחזית של הבנק על רקע דוח התעסוקה החיובי שפורסם ביום שישי האחרון.