ביהמ"ש אישר לוועד עובדי איקאה להצטרף לעתירה בעניין הסניף באשתאול

המחוזי בירושלים קיבל את בקשת ועד עובדי איקאה וההסתדרות הלאומית וצירף אותם להליך שפתחה מדינת ישראל שיוביל לסגירת סניף איקאה אשתאול ולשליחת 300 עובדים הביתה

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את בקשת ועד עובדי איקאה וההסתדרות הלאומית וצירף אותם להליך שפתחה מדינת ישראל שיוביל לסגירת סניף איקאה אשתאול ולשליחת 300 עובדים הביתה. השופט אלכסנדר רון אישר את הבקשה אתמול (ג') לקראת הדיון בצו הביניים, תוך שהוא מבהיר כי רק שני נציגים יוכלו לנכוח באולם הדיונים בשל "צוק העתים הבריאותי".

ההסתדרות הלאומית היא ארגון העובדים היציג בסניפי איקאה בישראל. בפנייתם לבית המשפט קראו נציגי העובדים: "יישום החלטת הצו הארעי שניתן יביא באופן מיידי לפיטורי כלל עובדי איקאה אשתאול ולהיעדר היכולת של איקאה להמשיך ולהפעיל את הסניף".

מהבקשה עולה כי מדובר בעובדים שאותרו ונקלטו כבר בחודש ינואר עבור סניף אשתאול והמתינו לתחילת עבודתם בסניף. במהלך ינואר הובהר לנציגות העובדים כי קיימים חסמים בפתיחת סניף אשתאול, וכי תיתכן דחייה בפתיחה של הסניף שתוכננה ל-2020. בהסתדרות הלאומית טוענים היום כי מבחינתם, "בגלל מחלוקות בוועדות התכנון, 300 משפחות עלולות להישאר בלי פרנסה".

כעת נוצר מצב אבסורדי שבו הן העובדים והן חברת הבנייה של הסניף ושבעלי איקאה שותפים בה בשרשור באמצעות חברה שמחזיקה בה (פארק רקפות), רשומים כמשיבים בעתירה - בעוד שאיקאה עצמה טוענת כי היא אינה צד בעתירה, ועל כן לא תמלא את הצו של בית המשפט שהורה לה על סגירת החנות.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי לאחר שאיקאה הכחישה בתגובה כל קשר לחריגות הבנייה שבוצעו בסניף החדש שפתחה בסמוך לבית שמש, מתברר כי נציגים של בעלי איקאה מכהנים כדירקטורים בחברה של צחי נחמיאס שהקימה את הסניף באשתאול ואשר עבירות הבנייה מיוחסות לה, וכי בעלי החברה מחזיקים במניות בחברה שמחזיקה בחברת הבנייה שהקימה את הסניף.