הנדל מינה מועצה חדשה לתאגיד השידור "כאן" בראשות גיל עומר

שר התקשורת קיבל את המלצת ועדת האיתור, שכפי שנחשף ב"גלובס", המליצה להשאיר את עומר בתפקיד היו"ר • מועצת התאגיד מונה שלושה חברים חדשים: פרופ' מנחם בן ששון, דורית ענבר ומיכל רפאלי-כדורי

גיל עומר / צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי
גיל עומר / צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי

שר התקשורת החדש יועז הנדל עושה היום (ב') את המהלך הרשמי המשמעותי הראשון שלו וממנה מועצה חדשה לתאגיד השידור הציבורי "כאן". המועצה החדשה מונה שלושה חברים חדשים ושישה חברים ותיקים שממשיכים לקדנציה נוספת.

כפי שנחשף ב"גלובס", ועדת האיתור המליצה להשאיר את יו"ר המועצה גיל עומר בתפקידו, והשר קיבל את ההמלצה והאריך את כהונתו של עומר לקדנציה נוספת.

כאמור, מועצת התאגיד החדשה מונה שלושה חברים חדשים. הראשון הוא פרופ' מנחם בן ששון, מומחה להיסטוריה של עם ישראל שכיהן כרקטור וכנשיא האוניברסיטה העברית. בן ששון יכהן במועצה כנציג ציבור בתחום מורשת ישראל.

על משבצת נציגת הציבור בעלת ניסיון בתפקיד ניהולי בגוף משדר תשב דורית ענבר, שימשה בעבר בתפקיד מנכ"לית טלעד ויו"רית מועצת הכבלים והלוויין. במשבצת נציגת ציבור בעלת ניסיון בתחום היצירה הטלוויזיונית תכהן מיכל רפאלי-כדורי, ששימשה בתפקיד סמנכ"לית רגולציה בחברת yes ויו"רית מועצת הכבלים והלוויין.

אליהם יצטרפו מהמועצה הקודמת דלית שטאובר, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך; דוד אלכסנדר, ששימש בין היתר כמנכ"ל התאטרון הלאומי הבימה וכראש מינהל התרבות במשרד החינוך והתרבות; חמיס אבולעפיה, שעוסק בתחום החינוך ומרצה לתקשורת, אזרחות ובנושאי דו קיום יהודי-ערבי ואשר שימש בין היתר ככתב בטלוויזיה המצרית; ואהובה פיינמסר, שכיהנה כמנכ"לית הטלוויזיה החינוכית וכמנכ"לית מל"ם טכנולוגיות מידע.

מינוי שמונה חברי מועצה בתוספת שלומי שטיין, שנותר מהמועצה הקודמת (היחיד שכהונתו לא הסתיימה), מאפשר קוורום (כמות חוקית לצורך הצבעה). כעת, שבועיים מאז שפוזרה, שוב תהיה לתאגיד מועצה מתפקדת.

חילוקי דעות בין עומר לקובלנץ

לפני שבועיים סיימה מועצת התאגיד את כהונתה, זאת לאחר שמועד המינוי של שמונה מתוך תשעה חברי מועצה מכהנים הגיע לקיצו, ועל-פי חוות-דעת של משרד המשפטים, לא ניתן היה להאריך אותה בדרך כלשהי.

כאמור כבר בתחילת החודש נחשף ב"גלובס" כי ועדת האיתור, שממונה על בחירת חברי המועצה לתאגיד, המליצה להשאיר את עומר כיו"ר לקדנציה נוספת. זו לא הייתה בשורה למנכ"ל תאגיד השידור "כאן", אלדד קובלנץ. בין השניים קיימים חילוקי דעות מקצועיים קשים על אופן ניהול התאגיד, ועומר אף נמנה עם שני חברי המועצה שלא הצביעו לפני שנה בעד קובלנץ במכרז למינוי מנכ"ל קבוע. עומר וחבר נוסף בוועדת האיתור לבחירת מנכ"ל קבוע העדיפו על פני קובלנץ את יורם מוקדי, לשעבר סמנכ"ל התוכן של הוט, אולם בהצבעה במועצה לא היה להם רוב, וקובלנץ נבחר מחדש.

יחסי העבודה בין קובלנץ לעומר דומים במידה רבה לזו שיש לו עם רוב חברי המועצה: בתחילת הדרך עבדו השניים בצמידות ובשיתוף-פעולה, אולם עם הזמן החלו להיווצר בקיעים שהלכו וגדלו. פרשת "הרשימות השחורות", מינויים מעוררי מחלוקת בצמרת התאגיד ותלונות על שיטת ניהול ריכוזית העיבו על מערכת היחסים הקרובה בין השניים, ועומר הפך בהדרגה לאופוזיציה של קובלנץ במועצת התאגיד.

עתה יש לקובלנץ מועצה חדשה, שמתוכה לפחות חמישה חברים שניהלו מולו אופזיציה.