"איך מתגברים עם הלקוחות, העובדים והקשר עם הספקים"

סתוית נבון, מנכ"לית SAP ישראל, על ההיערכות לעבודה בימי קורונה מהרגע שהגיעו החדשות מאיטליה, על הסיוע ללקוחות ועל טיפוח הקשר עם העובדים מרחוק • ויש גם טיפ מיוחד

סתוית נבון  / צילום: מתן תמרקין
סתוית נבון / צילום: מתן תמרקין

ספרי על אתגר שהתמודדת איתו באחרונה. כיצד פעלת?
האתגר המשמעותי הוא להמשיך את הפעילות שלנו על הצד הטוב ביותר בזמן הסגר וגם כיום, בכניסה למציאות חדשה. האתגר הזה נגע בכל חזית אפשרית - בעבודה עם הלקוחות, בניהול העובדים ובקשרים עם השותפים והספקים. יכולנו להגיב במהירות כי נערכנו מראש כבר עם הדיווחים הראשונים מאיטליה. מתוך ההבנה שעכשיו יותר מתמיד הלקוחות זקוקים לנו, הוחלט שאף עובד לא יוצא לחל"ת ושראשית אנחנו פועלים עבור הלקוחות שלנו והקשיים שהם חווים. במקביל, התחייבנו להמשיך ולטפח את מערכת היחסים עם העובדים שלנו. היה לנו חשוב לגעת בכל אחד ואחת מהעובדים ומשפחותיהם, כי הבית הפך להיות מרחב העבודה העיקרי, והצלחנו לעשות זאת על־ידי משלוחים מפתיעים. כל משלוח היה גם סיוע לעסקים מקומיים, כמו תוצרת חקלאית מחקלאים עצמאיים בערבה.

עם מי התייעצת ומה עזר לך להתמודד?
יש לי צוות הנהלה בכיר ומנוסה, כל אחד מביא איתו את הזווית הייחודית שלו וביחד אנחנו מצליחים לייצר תמונת מציאות עמוקה, לנתח אותה ולבנות לה תרחישי פעולה.

איך את מסכמת את מה שלמדת מהאתגר ומהפתרון?
תמיד הפנים והחשיבה הם תחילה ללקוח ולשותפים העסקיים. הלקוחות שלנו הם מקור כוחנו. לקיחת אחריות וצניעות הן ערכי מפתח בעיניי. כמו כן, ברור שהשמירה על רווחת העובד היא ערך עליון. ראינו בפועל עד כמה יצירת מעורבות עובדים וחוויה שיתופית תורמת להגברת היעילות העסקית והקשר למותג שלנו גם בזמן משבר.

האם יש מנהל/ת שמהווה עבורך השראה?
בתקופה האחרונה עוררה בי השראה מנהלת מעולם המחקר, ד"ר שיר אציל. אציל עוסקת בחקר המוח ובעיקר בבסיס המוחי של היקשרות חברתית, קשר בין אימהות וילדיהן. התוודעתי אליה בזמן הקורונה, כאשר אני ובתי עבדנו מהבית וזה אפשר לי להצטרף להרצאות מקוונות במסגרת לימודיה לתואר בפסיכו־ביולוגיה באוניברסיטה העברית. מתוך ההרצאות חוויתי את ד"ר אציל כאישה מרשימה מאוד, מנהלת מעבדה מורכבת ועוסקת בתחומים משמעותיים אשר חושפים סטודנטים צעירים לעולמות מאתגרים ועמוקים.

טיפ מנהלים: אני ממליצה על הספר "ניהול קארמי - הצלחה אישית ועסקית על פי חוכמת המזרח" מאת מייקל רואץ'. למנהלים ובכלל לאנשים המנהלים אורח חיים שיש בו מרכיבי לחץ, היוגה היא הזדמנות מצוינת להיטען באנרגיות, להוקיר תודה על מה שיש ולא לשכוח לנשום.

ברוכים הבאים למדור הניהול החדש של מגזין G. על המדור הזה עמלנו עוד לפני תקופת הקורונה מתוך מחשבה שהמוסף השבועי של "גלובס" יכול וצריך להוות במה עיתונאית רלוונטית לאוצרות של ידע בתחומי הניהול, ומתוך רצון להציג מגמות עדכניות, כלים חדשניים ומקורות השראה למנהלים בדרגים שונים.

ואז הגיעה הקורונה. ומתוך הכאוס התעסוקתי התחדד עוד יותר הצורך לייצר בית שירכז מגמות ניהוליות שונות ויסייע בקבלת החלטות.

המדור שאותו אתם קוראים כעת הוא הסנונית הראשונה, מעין גרסת בטא שתלך ותתרחב עם הזמן. נשמח לתגובות, הארות והצעות: g@globes.co.il