מארק צוקרברג מגיב לחרם המודעות הענק: "נעצור שיח שנאה"

על רקע החרם מצד מפרסמים רבים, שמותחים ביקורת על מדיניות פייסבוק כלפי פוסטים שמסיתים לאלימות ושיח מוקצן ברשת החברתית, בפייסבוק משנים מדיניות • צוקרברג: "יוצא נגד שנאה, הסתה לאלימות או לשלול ממישהו הצבעה, ואנחנו מחויבים להסיר גם את התוכן הזה, לא משנה מאיפה הוא מגיע"

מארק צוקרברג / צילום: סטפן לם, רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: סטפן לם, רויטרס

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, פרסם היום פוסט שבו עידכן לפי החברה תשנה את מדיניותה לגבי שיח שנאה במודעות שלה. פייסבוק תאסור פרסום מודעות שבה יהיו טענות כי אנשים ממוצא, גזע, לאום, מין ונטייה מינית מסוימים או היותם מהגרים, הם סכנה למצבו הבריאותי או הפיזי של אנשים אחרים.

חרם המודעות צובר תאוצה: מניות פייסבוק וטוויטר צוללות בעקבות הודעת יונילוור על הפסקת הפרסום בהן

"אני מחויב לדאוג שפייסבוק תישאר מקום בו אנשים יכולים להשמיע את קולם כדי לדון בנושאים חשובים", אמר צוקרברג. "אבל אני גם יוצא נגד שנאה, הסתה לאלימות או לשלול ממישהו הצבעה, ואנחנו מחויבים להסיר גם את התוכן הזה, לא משנה מאיפה הוא מגיע". חלק מהפוסטים רק יסומנו אך לא יימחקו, אם יש להם ערך חדשותי, אך צוקרברג הדגיש כי אם הם יסיתו לאלימות או יובילו לשלילת הצבעה, הם יימחקו - גם אם יפורסמו על ידי פוליטיקאים או גורמים ממשלתיים רשמיים.

צוקרברג גם התחייב להגן טוב יותר על מהגרים, פליטים ומבקשי מקלט מפני מודעות שקובעות שהם נחותים יותר. צוקרברג לא התייחס באופן ספציפי לחרם על החברה.

מוקדם יותר היום  נמסר מתאגיד הצריכה יוניליוור העולמי כי בכוונתו להשהות את הפרסום בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר "עד סוף השנה לפחות."  בהודעה נכתב כי "בהתחשב באחריות שלנו כלפי הצרכנים ובצל באווירה המקוטבת בארה"ב, החלטנו כי לפחות עד סוף השנה, לא נעלה פרסומות של המותגים שלנו ברשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר בארה"ב", 

החברה הוסיפה ואמרה כי היא תשמור על תקציבי המדיה שלה בארה"ב על ידי מעבר לפרסום באמצעי תקשורת אחרים. "אנו משתפים פעולה עם כל הפלטפורמות הדיגיטליות כדי לבצע שינוי משמעותי ולפעול באמון ובשקיפות", נכתב בהצהרת החברה. "התקדמנו משמעותית, ואנו מכירים במאמציהם של שותפינו, אך יש לעשות הרבה יותר, במיוחד לאור גילויי השנאה בתקופת הבחירות הסוערת הזו בארה"ב".