מפקח במשרד הבריאות חשוד בלקיחת שוחד של מאות אלפי שקלים ממפעלי מזון

על פי החשד, דמיאן גלפרין פעל לזירוז הוצאת רישיונות יצרן של מפעלי מזון בתמורה ללקיחת השוחד • סכומי השוחד מוערכים בכ-119,000 אלף שקל במזומן לצד מוצרים בשווי עשרות אלפי שקלים נוספים

משרד הבריאות / צילום: איל יצהר, גלובס
משרד הבריאות / צילום: איל יצהר, גלובס

מפקח במשרד הבריאות חשוד בלקיחת שוחד בסך 119 אלף שקל וכן בדמות מוצרים בשווי עשרות אלפי שקלים נוספים.

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה לבא כוח החשוד - דמיאן גלפרין, ששימש כמפקח במחלקת שירות המזון במשרד הבריאות במחוז תל אביב, כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע, בחשד לריבוי עבירות של לקיחת שוחד, דרישת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ועבירות לפי פקודת מס הכנסה.

לפי כתב החשדות, גלפרין היה אחראי במסגרת תפקידו על כ-90 מפעלי מזון במחוז תל אביב. על פי כתב החשדות בין השנים 2009-2019 פעל בשיטות שונות ומגוונות על מנת לקבל שוחד מ-16 מפעלי מזון. החשוד הפיק מהם רווחים כספיים וטובות הנאה תוך ניצול עיסוקו, מעמדו, ויחסי התלות הקיימים בין מפקח למפוקח.

על פי החשד, החשוד פעל לזירוז הוצאת רישיונות יצרן של מפעלי מזון בתמורה ללקיחת השוחד. בין היתר, התריע החשוד באופן קבוע בפני בעלי מפעלי המזון על הגעתו לביקורות, ולאחריהן דווח דיווחים כוזבים כי ביצע ביקורות פתע, וזאת על מנת שהמפעלים ייערכו לביקורות ויפעלו להעלמת ראיות המנוגדות לתנאי הרישיון. בנוסף, הפנה החשוד בעלי העסקים, שהיו בהליך לקבלת רישיון יצרן, לשכור את שירותיו של יועץ ספציפי, עמו כרת החשוד הסכם לחלוקת שכר טרחה. בנוסף מיוחסות לחשוד עבירות של מרמה והפרת אמונים בגין התרעה בפני 9 בעלי מפעלי מזון נוספים על ביקורות פתע.

סכומי השוחד, שעל פי החשד קיבל גלפרין, מוערכים בכ-119,000 אלף שקל במזומן וכן, מוצרי בשר, דגים, ביצים, אלכוהול ועוד בשווי של עשרות אלפי שקלים.

הפרשה נחקרה ע"י היחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 שבמשטרת ישראל בשיתוף פעולה עם יחידת יהלום במס הכנסה, בליווי עו"ד שרית ארונוב מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי).

***חזקת החפות. ההליך נגד דמיאן גלפרין הוא בעיצומו. גלפרין מכחיש את המיוחס לו ועומדת לזכותו חזקת החפות.