שוק ההון | סיקור שוטף

הבורסה בתל אביב ננעלה בעליות: ארקו החזקות זינקה ב-120%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, ת"א 90 טיפס ב-1.9% ומדד הבנקים השיל 1.3% • טאואר זינקה ב-6.15%, ישראל קנדה עלתה ב-6.6%, שיכון ובינוי גם היא זינקה בכ-6%

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות בדומה לסנטימנט בוול סטריט, שם מניות הטכנולוגיה ממשיכות לשעוט קדימה לקראת פתיחת עונת הדוחות לרבעון השני. מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, ת"א 90 טיפס ב-1.9% ומדד הבנקים השיל 1.3%.

מניות הנדל"ן קפצו בהובלת מדד ת"א בנייה שעלה בעוד 4%  בהמשך לעלייה החדה אתמול.

טבע הוסיפה 0.5% לערכה. כפי שנחשף ב"גלובס", לוינשטין מנסה לסגת מעסקת הרכישה של המפעל בהר החוצבים. אלביט מערכות איבדה 2.2%, דיסקונט ירדה ב-2.7%, אינפימר נפלה ב-43% לאחר זינוק של כ-600% בשבוע.

מניית טאואר זינקה ב-6.15%, ישראל קנדה עלתה ב-6.6%, שיכון ובינוי גם היא זינקה בכ-6%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.6 מיליארד שקל.

13:15

חברת ארקו החזקות  של אריק קוטלר הודיעה היום כי  היא וחברת הבת GPM, הפועלת בתחום חנויות הנוחות ותחנות הדלק בארה"ב, צפויות להתמזג עם חברת  Haymaker Acquisition הנסחרת בנאסד"ק.העסקה צפויה לכלול תמורה לבעלי המניות של ארקו המורכבת ממזומן בהיקף של עד כ-150 מיליון דולר והיתרה במניות שיהוו במצטבר כ-40% ממניות החברה הממוזגת.

במסגרת העסקה מתוכננות מניות ארקו להימחק מהמסחר בתל אביב ומניות החברה הממוזגת צפויות להיסחר באופן דואלי בנאסד"ק ובת"א. העסקה נמצאת כעת בשלב של מכתב כוונות לא מחייב ובכוונת הצדדים להתקשר בהסכמים מחייבים במהלך הרבעון השלישי ולהשלים את העסקה (בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים) עד לסוף שנת 2020. 

11:40

עליות קלות בבורסה. אינפימר  רושמת ירידה חדה לאחר שטסה ביותר מ-600% בשלושה ימי מסחר.

שיכון ובינוי  מזנקת לאחר שהיום פורסם כי  החברה זכתה במכרז להקמת קריית המודיעין החדשה בליקית שבנגב . 

עליות בולטות נרשמות גם במניות אינרום , דמרי, ישראל קנדה, קבוצת אשטרום ומיטרוניקס. 

10:00

יום המסחר בבורסה של תל אביב נפתח תוך המשך המגמה החיובית מאתמול. מדד המניות המובילים עולים בכ-0.6%. 

עליות בולטות נרשמות במניות שיכון ובינוי, פז, ישראל קנדה , אזורים וקבוצת דלק 

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי "התנודתיות הגבוהה מייצרת לא מעט הזדמנויות. אחד הלקחים שיש להפנים מהגל הראשון של הקורונה הוא שאי אפשר לתזמן את השוק וההזדמנויות נפתחות ונסגרות מהר מאוד". 

07:05

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בתל אביב בעליות. מגמה חיובית בבורסות אסיה ובחוזים על מדדי וול סטריט תעניק רוח גבית לשוק המקומי, ומנגד יעיקו על השוק המספרים ההולכים וגדלים של חולים ונדבקים בנגיף הורונה בארץ. 

באסיה היום נרשמות עליות של 0.8%-1.8% במדדי המניות המובילים, ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. 

כאמור, יום המסחר הראשון לשבוע זה בשוק המקומי ננעל בעליות נאות בהמשך לתוכנית הממשלה לתמיכה המשק. מדד ת"א 35 עלה ב-1.2%, ת"א 90 טיפס ב-1.3% ומדד הבנקים עלה ב-1.6%.

אתמול זינקו מניות הנדל"ן בבורסה, ביניהן אזורים , אאורה , קבוצת אשטרום , דמרי  ושיכון ובינוי , על רקע החלטת האוצר המסתמנת על הפחתת מס הרכישה למשקיעים. שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של בנק ההשקעות ווליו בייס, מציין בתגובה כי "החלטת האוצר המסתמנת שלא להאריך את הוראת השעה שתוקנה בזמנו של כחלון, אשר העלתה את מס הרכישה לרוכשי דירה שנייה (משקיעים) לרמה של 8%, תחזיר את המקצב לקדמותו ותוריד את המס לרמה של 5%. זהו צעד נכון וחיובי של שר האוצר, שיכול להניע שוב את שוק הדירות.

"לתחום הבנייה למגורים השפעה חשובה על צמיחת המשק והוא מהווה כ 10% מהתל"ג. ההשפעה על חברות המגורים צפויה להיות חיובית כמובן, שכן צעד זה יגביר את הביקוש לדירות חדשות, ובעיקר יחזיר את הדם לשוק דירות יד שנייה, שהרי עיקר הרוכשים דירה חדשה הם משפרי דיור, ולאחרונה ראינו התארכות במשך הזמן בו הם מצליחים למכור את הדירה שלהם, נראה כי לאוצר כוונות טובות בניסיון להחזיר את פעילות המשק לסדרה", אומר ליפמן.