שוק ההון | סיקור שוטף

החששות מסגר נוסף הכבידו על הבורסה: מדד הבנקים איבד 1.5%

מדד ת"א 35 איבד 0.85% ומדד ת"א 90 השיל 0.76% מערכו • גילת ואנרג'יאן עלו ב-5.2% כ"א, אינטרקיור צנחה בכ-7% • בורסות וול סטריט נסחרות בירידות

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בירידות בהמשך לפרסום נתוני הצמיחה של המשק, ובדומה לסנטימנט השלילי שנרשם כעת במסחר בוול סטריט.

מדד ת"א 35 איבד 0.84%, מדד ת"א 90 השיל 0.76% מערכו, ומדד הבנקים ירד ב-1.5%. בסיכום שבועי: מדד ת"א 35 עלה השבוע ב-2%, ומתחילת השנה ירד ב-17.5%; מדד ת"א 90 עלה השבוע ב-5.2%, ומתחילת השנה ירד ב-10.6%.

גילת ואנרג'יאן עלו ב-5.2% כ"א, אינטרקיור צנחה בכ-7%.

מניות הבנקים מזרחי טפחות, פועלים ולאומי איבדו 2%, 1.56% ו-0.78% בהתאמה. גב ים בלטה בעליות חדות של כ-6.6%, הפניקס איבדה יותר מ-3%.

מחזור המסחר כולל הפקיעה השבועית הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

15:20

נמשכות הירידות הקלות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-850 מיליון שקל. בשוק האג"ח המגמה מעורבת.

ירידות בולטות נרשמות במניות פתאל החזקות , נורסטאר, ביג , הראל ושיכון ובינוי. 

13:15

ירידות קלות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-587 מיליון שקל. 

כלכלני בנק הפועלים מציינים בתגובה לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יוני אתמול (ירידה של 0.1%), כי "האינפלציה השנתית נמצאת ברמה שלילית כבר שלושה חודשים ברציפות ושוק ההון מגלם אינפלציה אפסית בשנה הקרובה. מצב זה מאפשר דרגות חופש רחבות למדיניות המוניטרית".

"בנק ישראל הרחיב את כלי המדיניות המוניטרית בשני כלים נוספים: רכישה של אג"ח קונצרניות בסכום של 15 מיליארד שקל, והרחבת קו אשראי לבנקים לשלוש שנים בריבית קבועה של 0.1%, ובתנאי שכספים אלו ייועדו לאשראי חדש לעסקים קטנים זעירים. כלי הריבית די הגיע לכדי מיצוי, ובנק ישראל פועל להערכתנו בדומה לפד בארה"ב, כלומר המדיניות מתמקדת בהכוונה של הריבית העתידית לתקופה ארוכה של ריבית אפסית, והמשך רכישות אג"ח ממשלתיות על מנת לשמור על עקום תשואות שטוח". 

11:20

ירידות קלות בבורסה, במקביל למגמה שלילית באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

בשוק המטבעות נחלש הדולר בכ-0.2% ונסחר סביב 3.423 שקלים והאירו מאבד מערכו 0.4% לרמה של 3.91 שקלים. 

עליות בולטות נרשמות במניות אנרג'יאן , אלרון ויוניבו. 

10:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, כשמדד ת"א 35 רושם ירידה של כ-0.3% ומדד ת"א 90 שומר על יציבות. 

עליות נרשמות במניות טבע, גב ים , גילת, ויקטורי , פז ואפי נכסים. מנגד, ירידות בולטות רושמות מניות אורמת, ארקו החזקות  ושיכון ובינוי. 

07:20

המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת ככל הנראה, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בעליות חדות. 

המשקיעים בתל אביב ימשיכו לעקוב היום, ובימים הקרובים, אחרי הדיווחים על העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה והאפשרות ששוב יוטל סגר כללי על המשק. 

בוול סטריט ננעל יום המסחר אמש במגמה חיובית, כשהמדדים המובילים רשמו עליות של 0.6%-0.9%. כעת רושמים החוזים על מדדי בורסות ארה"ב ירידות קלות.

בקרב המניות הדואליות, טבע  חזרה מניו יורק עם פער חיובי של כ-2.4% כך שהיא צפויה לעלות היום בתל אביב. מנגד, אורמת  חזרה עם פער שלילי של כ-3% והיא צפויה לרדת. 

באסיה רושמים מדדי המניות המובילים ירידות של 0.6%-1.4%, לאחר שבסין פורסמו היום נתוני מאקרו חשובים. 

אתמול בערב פרסמה הלמ"ס את מדד המחירים לצרכן, שירד ב-0.1% בחודש יוני 2020. זאת בהתאם לצפיות בשוק. מתחילת השנה ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.8% וב-12 החודשים האחרונים (יוני 2020 לעומת יוני 2019) ירד מדד המחירים לצרכן ב-1.1%. 

בנוסף יושפע היום המסחר בבורסה המקומית, ובבורסות בעולם, מכמה אירועים מרכזיים: 

1. בסין, כאמור, פורסמו היום נתוני הצמיחה לרבעון השני. הכלכלה השנייה בגודלה בעולם התרחבה ב-3.2% ברבעון זה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לאחר התכווצות של 6.8% ברבעון הראשון. כלכלנים ציפו לעלייה של 2.5% בקצב הצמיחה בסין. 

2. בהמשך היום תתפרסם החלטת הריבית בגוש האירו.  לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, "לאחר ההרחבה המשמעותית בהודעה הקודמת, אנו לא צופים מהלכים דרמטיים. נראה שהנגידה תמשיך להדגיש את היתרונות בסיוע הדדי בין המדינות ותתחייב שהבנק ישאף לביצוע מלא של תוכנית הרכישות".

3. בארה"ב יתפרסמו היום (15:30 שעון ישראל) מספר נתוני מאקרו, ביניהם הנתון השבועי של דורשי העבודה החדשים (צפי לכ-1.25 מיליון) ומדד הפילי-פד שצפוי לעמוד ברמה של 20 נק'. המכירות הקמעונאיות לחודש יוני צפויות לגדול בכ-5%. 

4. עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב נמשכת, והיום צפויה נטפליקס לפרסם את תוצאותיה לאחר סיום המסחר בוול סטריט. לפני הפתיחה יפרסמו דוחות, בין השאר, בנק אוף אמריקה, מורגן סטנלי ואבוט.