איזה הלוואות ניתן לקבל בימי הקורונה ומה התנאים שלהן

הלוואות לעצמאים, הלוואות על חשבון החיסכון והפנסיה או הלוואות מהבנקים וחברות האשראי • המדריך המעשי לכיס שלנו

איזה הלוואות אפשר לקבל בימי קורונה / צילום: אפרת לוי, גלובס
איזה הלוואות אפשר לקבל בימי קורונה / צילום: אפרת לוי, גלובס

יש לכם שאלה על כסף?

לחצו כאן, אנחנו יכולים לעזור

סטריפ בורדו כהה / צילום: גלובס

אנו שמחים להציג בפניכם את מדריך הצרכנות הפיננסית החדש של "גלובס": האותיות הקטנות - מדריך מעשי לכיס שלכם. המדריך יעסוק השבוע בהיבטים שונים הנוגעים לכיס שלנו בראי מגפת הקורונה: הלוואות, ביטוחים, משכנתא ופנסיה. האותיות הקטנות הוא מדור חדש שימשיך ללוות אותנו בהמשך בשורה של סוגיות, לאו דווקא כאלו שקשורות באופן ישיר לימי קורונה.

במסגרת המדור ננסה לספק לקוראינו מידע וכלים בגובה העיניים אודות מוצרים ותהליכים שהם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו (ובעיקר מהכיס שלנו). המדור יעסוק במגוון רחב של סוגיות צרכניות וכספיות וישאף להנגיש את המשמעויות ולספק עצות פרקטיות.

חשוב לזכור שמאפייני ההשקעה והחיסכון של כל אחד מאיתנו שונים בתכלית ומושפעים מסוגיות שונות כמו גיל, מצב משפחתי, גובה ההכנסה ועוד, לכן רצוי להיעזר באנשי מקצוע רלוונטיים ובכל מקרה אין לראות באמור במדור זה כהמלצת השקעה. ואחרי הכול, אנו חותרים לכך שתוכלו להבין את המציאות טוב יותר, ולבחור טוב יותר ולדעת לשאול את השאלות הנכונות עבורכם. קריאה מועילה.

רוצים להפנות אלינו שאלה? מוזמנים לפנות במייל
 o
tyot-ktanot@globes.co.il

הלוואות לעצמאים

■ הלוואה של הקרן בערבות מדינה

המוצר: את הכסף ואת תהליך אישור ההלוואה מקיימים הבנקים, אך המדינה מעניקה לבנק ערבות בעבור ההלוואה, בשיעור של 85%.
התנאים: ריבית פריים פלוס 1.5% בממוצע, שלא צמודה למדד. צריך לשלם את כל הריבית בשנה הראשונה, אבל ניתן לפרוש את התשלומים לחמש שנים. יש אופציה לדחות את ההחזרים עד 12 חודשים ממועד העמדת ההלוואה (גרייס). סכום ההלוואה מוגבל עד 16% מהמחזור ועד סכום של 20 מיליון שקל.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

■ הלוואה לעצמאים של בנק הפועלים ולהב

המוצר: קרן הלוואות לעצמאים, שמעניקה עד 10,000 שקל, לתקופה של עד חמש שנים.
התנאים: ריבית פריים פלוס 1.5%, לא צמודה למדד. ניתן לדחות את התשלומים עד חצי שנה. הלוואה מיועדת לעצמאים ולעוסקים מורשים ולא לתאגידים.

הלוואות על חשבון החיסכון


■ הלוואה על חשבון קרן השתלמות

אלטשולר שחם - רק אם הקרן נזילה, בסכום של עד 65% מהקרן, ולפחות 20 אלף שקל; הלוואה צמוד לפריים (1.6%); לשלוש שנים או שבע שנים.
הראל - ניתן להלוות עד 50% מהסכום שנצבר, בשני מסלולים: פריים מינוס חצי (1.1%); וריבית קבועה 2.5% צמוד מדד.
מגדל - הלוואה בריבית 2%, צמוד מדד, או פריים פלוס 0.5% כאשר הכסף הנזיל. ריבית של 3%, צמודה למדד, בכספים שאינם נזילים ועוד מסלול של פריים, לא צמוד מדד. מקסימום 60% כנגד כסף נזיל בקרן השתלמות.

■ הלוואה על חשבון קרן פנסיה

פסגות - עד 30% מסך התגמולים; הלוואה של 10,000-100,000 שקל, לתקופה של שנה, שלוש, חמש או שבע שנים. ריבית פריים או קבועה לא צמודה למדד או קבועה צמודה למדד בפנסיה ותיקה. הריבית משתנה כל חודש.
כלל - 30% מיתרת התגמולים. ריבית 2.75% קבועה או 2% צמודה למדד.
מנורה מבטחים - עד 28% מסך התגמולים, בריבית פריים פלוס 0.5% או ריבית קבועה (2.5%), צמודת מדד. גובה ההחזר עד 25% מהשכר נטו בבנק.

הבנקים וחברות האשראי

הריבית הממוצעת בהלוואות למשקי בית ברבעון הראשון של 2020
בנקים: 5.6%
מקס: 7.9%
שופרסל-כאל: 8%
ישראכרט: 9.2% כאל: 10.5%

מקורות: החברות ובנק ישראל. הבחירה בגופים הנה אקראית. אין לראות באמור משום כל סוג של המלצה