משרד התקשורת בוחן הצעה לרשת משותפת למפעילים בדור השלישי

בהמשך לידיעה ב"גלובס" מאתמול על הכוונה לסגור רשתות דור שלישי, בוחן המשרד להקצות תדרים לשימוש כל המפעילים בדור השלישי בתמורה לסגירת הרשתות

יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

משרד התקשורת בוחן הצעה שתאפשר לסגור את רשתות הדור השלישי בישראל ומאידך תאפשר למפעילים הסלולריים להמשיך ולספק שירותים שכרגע לא ניתן להעבירם לרשתות מתקדמות יותר. משרד התקשורת צפוי לצאת בקרוב לשימוע ולהעלות את ההצעה להערות הציבור.

במסגרת הפתרון שנבחן, מוצע כי המדינה תקצה 5 מגה בתחום ה-850 מגה הרץ, לשימוש כל המפעילים באופן משותף, כך שבעקבות זאת יוכלו כל המפעילים לסגור את רשתות הדור השלישי שלהם. הרעיון הוא ליישם את מה שכבר מיושם בישראל בתחום שיתוף הרשתות וקרוי MOCN, שמאפשר שיתוף תדרים על בסיס תשתיות עצמאיות של מפעילים.

מסתבר שבכל העולם קיים קושי גדול לסגור את רשתות הדור השלישי מכיוון שיש עליהן מאות מיליוני משתמשים. המפעילים הסלולריים מעוניינים לסגור אותן אך כולם נתקלים באותן בעיות שאינן מאפשרות סגירה. בישראל משרד התקשורת מנסה לתמרץ את המפעילים לסגור את רשתות הדור השלישי אך סביר להניח שהתהליך ייתקל באותן בעיות שגם בעולם נתקלים בהם. ישנם מאות אלפי מודמים שפועלים על בסיס הדור השלישי ולא ניתן לסגור אותם מבלי שיימצא פתרון חלופי. גם אם היו מוצאים פתרונות למכשירי הסלולר בדור השלישי עדיין המודמים והגלאים למיניהם יהוו בעיה ולכן הרעיון שהמשרד בוחן טומן בחובו פתרון לסוגיה.

במקביל להקצאת התדרים הייעודיים לרשת המשותפת, תיאסר כניסת מודמים וטלפונים סלולריים בדור השלישי, וזאת על מנת שניתן יהיה בהדרגה להעביר כמה שיותר התקנים לרשתות דור רביעי כדי שניתן יהיה לסגור את רשתות הדור השלישי.

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", המשרד עורך עבודה פנימית לפתרון הסוגיה בראשות אתי שמואלי, מנהלת אגף הנדסה במשרד, ואחרי שתסתיים יוצגו רעיונות שונים להערות הציבור.