דיווחים: קים ג'ונג און בתרדמת, השליטה צפויה לעבור לאחותו

דיפלומט דרום קוריאני טוען כי המנהיג של צפון קוריאה נמצא במצב בריאותי קשה • ישנם דיווחים כי קים ג'ונג און העביר חלק מסמכויות השלטון לאחותו, קים יו ג'ונג

קים יו-ג'ונג / צילום: Jorge Silva, Associated Press
קים יו-ג'ונג / צילום: Jorge Silva, Associated Press

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און נמצא בתרדמת. כך טוען דיפלומט לשעבר בממשל דרום קוריאה. זאת על רקע דיווחים כי קים ג'ונג און העביר חלק מסמכויות השלטון לאחותו הצעירה, קים יו ג'ונג, בת ה-33.

צ'אנג סונג-מין, עוזר של נשיא דרום קוריאה המנוח קים דה-ג'ונג, ציין בראיון לחברת חדשות בדרום קוריאה כי הדיקטטור חולה מאוד. "אני מעריך שהוא בתרדמת, אבל הוא עדיין לא מת", אמר סונג-מין. הוא ציין בנוסף כי אחותו הצעירה עוזרת כעת בהנהגת המדינה: "עוד לא נעשתה העברת שלטון מסודרת, אבל קים יו ג'ונג מובאת לקדמת הבמה, כדי למלא את הוואקום שנוצר". 

ב"ניו יורק פוסט" ציינו כי סונג-מין מתבטא על רקע גילוי של שירות המודיעין הדרום קוריאיני, כי קים יו ג'ונג מכהנת כעת כ"השנייה בפיקוד דה-פקטו", זאת למרות שהיא לא סומנה כיורשת. 

זו לא הפעם הראשונה השנה שבה ישנם דיווחים לגבי מצבו הבריאותי הקשה של קים ג'ונג און, בן ה-36. הוא נראה פעמים ספורות בציבור השנה, ובאפריל אף הופצה שמועה כי הוא נלחם על חייו אחרי שעבר ניתוח לב. עם זאת, במאי הפיצה סוכנות הידיעות המרכזית בצפון קוריאה תמונות שהוכיחו כי הוא בחיים.