טיקטוק תובעת את הממשל האמריקאי: "נוקט בפעילות קיצונית בלי הליך הוגן"

התביעה היא בשל צו עליו חתם הנשיא טראמפ, שאוסר על פעילות טיקטוק בארה"ב • לפי דיווחים, מיקרוסופט ואורקל ממשיכות לנהל מגעים לרכישת פעילות טיקטוק בארה"ב

TIKTOK / צילום: שאטרסטוק
TIKTOK / צילום: שאטרסטוק

חברת טיקטוק הגישה תביעה נגד הממשל האמריקאי בעקבות מאמציו לפגוע בפעילות האפליקציה הפופולרית בארה"ב. טיקטוק נמצאת בבעלות חברת בייטדאנס הסינית ובממשל האמריקאי מזהירים כי הפופולריות שלה בקרב צעירים רבים בעולם המערבי מהווה סיכון ביטחוני.

"אין לממשל הוכחות שיצדיקו פעולה כל כך קיצונית, בלי הליך הוגן", כתבו בחברת טיקטוק, בפוסט שפרסמו באתר החברה. זאת, לאחר שפעילות החברה נאסרה "בלי התראה מראש או הזדמנות להציג את עמדתנו (לפני או אחרי הוצאת הצו)". לפי "CNBC", מהבית הלבן לא נמסרה תגובה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע לפני כשלושה שבועות כי הוא חותם על צו שיאסור את פעילות טיקטוק בארה"ב. במקביל, חברות מיקרוסופט, אורקל וטוויטר הביעו עניין ברכישת הפעילות בארה"ב (וכן במדינות נוספות). לפי דיווח ב-"CNBC", שתי הראשונות עדיין מנהלות מגעים. בייטדאנס צריכה למכור את הפעילות הזאת בשלושת החודשים הקרובים.

"נקטו בצעדים יוצאי דופן כדי להגן על הפרטיות"

"לא קיבלנו בקלות את ההחלטה לתבוע את הממשל, אך אנו חשים כי אין לנו ברירה ואנחנו צריכים לנקוט בפעולה כדי להגן על הזכויות שלנו, של הקהילה שלנו ושל העובדים שלנו", נכתב בפוסט. "כשהצו המנהלי (עליו טראמפ חתם באחרונה - ע"ז) מאיים להוביל לאיסור על קיום פעילותינו בארה"ב, דבר שיוביל לכך שלא ייווצרו 10 אלף משרות אמריקאיות וכן יפגע באופן בלתי הפוך במיליוני אמריקאים שמשתמשים באפליקציה לבידור, לחיבור ולפרנסה לגיטימית שחיונית במיוחד בתקופת הקורונה - פשוט אין לנו ברירה".

בטיקטוק מדגישים כי הצו נחתם מבלי שיש לממשל האמריקאי הוכחות לטענות שלו ובחברה לא מסכימים עם הטענה כי החברה מהווה פגיעה בביטחון הלאומי. עוד הם ציינו כי הממשל התעלם מהנסיונות שלהם לבצע שינויים בהתאם לטענות אלו, למרות אי ההסכמות לגביהן.

"הצו המנהלי מבקש לאסור את פעילות טיקטוק בגלל אפשרות ספקולטיבית כי האפליקציה עלולה להיות נתונה למניפולציה על ידי הממשל הסיני. אולם, כפי שהממשל האמריקאי מודע, התובעים נקטו בצעדים יוצאי דופן כדי להגן על הפרטיות והביטחון של הדאטה של משתמשי טיקטוק בארה"ב, כולל שמירה של אותו דאטה מחוץ לסין (בארה"ב ובסינגפור) ועל ידי יצירת חסמים בין הדאטה שלהם לזה של מוצרים אחרים של בייטדאנס", נכתב בפוסט. בטיקטוק גם הדגישו כי החברה אינה מפתחת טכנולוגיות שמיועדות לתשתיות קריטיות.