מקדונלד'ס | פיצ'ר

פרשת ההטרדות במקדונלד'ס: לא רק המנכ"ל לשעבר, מנהל משאבי האנוש גם במוקד החקירה

מנהלת כוח האדם של ענקית המזון אמרה לעובדי החברה בשיחה וירטואלית, כי מנהל כוח האדם הקודם פוטר בנובמבר שעבר לאחר שגרם לנשים בחברה לחוש שלא בנוח בכמה מקרים באירועים עסקיים

מקדונלדס. צילום: רויטרס
מקדונלדס. צילום: רויטרס

מנהל משאבי האנוש לשעבר במקדונלד'ס מתברר כאחד ממוקדי החקירה של התנהלות לא הולמת בחברה בכהונתו של המנכ"ל הקודם שלה, סטיב איסטרברוק.

דייויד פרהרסט, מנהל כוח האדם העולמי תחת איסטרברוק, פוטר בנובמבר שעבר לאחר שגרם לנשים בחברה לחוש שלא בנוח בכמה מקרים באירועים עסקיים, אמרה מנהלת כוח האדם הנוכחית היידי קאפוצי לעובדים במפגש ורטואלי בשבוע שעבר. הסיבה לפיטורים לא נחשפה עד אז על ידי מקדונלד'ס.

איסטרברוק פוטר גם הוא בנובמבר, אחרי שהודה בקיום יחסים בהסכמה עם עובדת בחברה. החברה תבעה אותו החודש כדי להחזיר לה עשרות מיליוני דולר בפיצויי פרישה, אחרי שקיבלה הדלפה אנונימית שהובילה לעדות לכך שהוא קיים יחסי מין עם עוד שלוש עובדות במקדונלד'ס.

החברה הודיעה בעבר שהפיטורים של שני המנהלים לא היו קשורים זה לזה. היא סירבה למסור אם היא תדרוש גם מפרהרסט להחזיר כספי פרישה מהעבודה. בפרישתו היא הודיעה שהוא עובר ל"אתגר נוסף" בקריירה שלו.

"הפעולת שנקטה ההנהלה הקודמת לא מייצגות את החברה הזו, ולא את צוות משאבי האנוש שלה", אמרה קאפוצי, שמונתה למנהל האנשים הראשית של מקדונלד'ס באפריל, בתשובה לשאלה של עובדים במפגש המקוון שהיא קיימה איתם בשבוע שעבר, לפי עדויות שהגיעו לעיתון.

פרהרסט לא הגיב לבקשת תגובה. בלינקדאין הוא כתב בנובמבר ש"החלטתי שזה הזמן עבורי לעבור לאתגר הבא בקריירה שלי".

איסטרברוק, שפרקליטיו לא הגיבו לפניות העיתון, אמר בתצהיר משפטי בחודש שעבר שלחברה היה מידע על יחסיו עם עובדות נוספות כשהיא ניהלה את המו"מ על דמי הפרישה שלו.

מקדונלד'ס הודיעה בשבוע שעבר שהיא ממשיכה לבדוק את התנהלותו של איסטרברוק, כדי לקבוע אם הוא הסתיר יחסם לא ראויים עם עובדות נוספות, כולל נשים במחלקת משאבי האנוש שהיו כפופות לפרהרסט.

איסטרברוק ופרהרסט החלו לעבוד יחד במקדונלד'ס בבריטניה ב-2005. זמן קצר אחרי שאיסטרברוק התמנה למנכ"ל החברה ב-2015, והוא הביא את פרהרסט למטה החברה בשיקאגו כמנהל משאבי האנוש. מועצת המנהלים אישרה את מינויו למנהל אנשים עולמי ראשי בחברה.