הגבול בטאבה עשוי להיפתח עוד לפני ראש השנה

שר הפנים אריה דרעי דן היום בנוגע לפתיחת מעבר הגבול בטאבה לישראלים • דרעי ביקש את עמדת שר הבריאות יולי אדלשטיין, פרופ' רוני גמזו, המשטרה ופיקוד העורך לעניין

חופי סיני / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
חופי סיני / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

היום קיים שר הפנים, אריה דרעי, דיון בנוגע לפתיחת מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (מעבר טאבה) למעבר ישראלים. על הפרק: הלחץ לפתוח לישראלים את האופציה לצאת לנפוש בסיני. על פי הערכות, המעבר עשוי להיפתח כבר לפני ראש השנה.

בסיום הדיון ביקש השר דרעי את עמדת שר הבריאות, יולי אדלשטיין, פרופ' רוני גמזו, המשטרה ופיקוד העורף לגבי היכולת לאכוף את הבידוד לשבים מסיני. יצוין כי עמדת משרד הבריאות, שהועברה מבעוד מועד לשר דרעי, היא כי יש לאפשר את פתיחת הגבול שסגור מאז חודש מרץ לאור נתוני התחלואה הנמוכים (על פי הדיווחים) במצרים וזאת בכפוף לחובת בידוד של 14 ימים לחוזרים.

השר דרעי ביקש מהמל"ל לבצע מול מצרים את התאום הביטחוני והבריאותי לגבי כניסת ישראל. בישיבה צויין כי בחגי תשרי בשנה שעברה נכנסו לסיני 75 אלף ישראלים במשך שלושה שבועות ובתום החופשה שבו 75 אלף הישראלים לישראל.

ברשות ההגירה והאוכלוסין מציינים כי "לאור דרישת משרד הבריאות לבידוד בן 14 יום לחוזרים מסיני, נדרשת הכנה לאכיפת הבידוד למספר גבוה של ישראלים. לאחר קבלת התשובות, יכריע השר דרעי".