אחרי שישראלים ניסו להגיע בשיט, יוון מבהירה: אין כניסה דרך הים

יוון סירבה להכניס את הישראלים שהגיעו למדינה ביאכטה דרך הים • חברות התיירות מנסות לעודד עוד ישראלים לטוס: בדיקות קורונה ביתיות והחזר כספי בביטול חופשה

האי כרתים / צילום: שאטרסטוק
האי כרתים / צילום: שאטרסטוק

ישראלים שניסו להיכנס ליוון דרך הים בשיט על יאכטה בשבוע האחרון סורבו. לאור זאת מבהירות הרשויות ביוון כי כניסה למדינה אינה אפשרית דרך הים. במשרד החוץ מזכירים כי מכסת הישראלים שמותרת מדי שבוע ליוון היא 1,200 במקום 6,00 כפי שהיה עד כה.

הישראלים יכולים לנחות באתונה, בסלוניקי, בכרתים ובקורפו אולם מורשים לטייל בכל רחבי יוון. לפני ההגעה יש לבצע בדיקת קורונה בטווח של 72 שעות לפני המראה - כאשר כעת בדיקות לנוחתים נעשות רנדומלית ולא לכל נוסע, כפי שהיה בשבועיים האחרונים. בדומה לכניסה לישראל ולמרבית המדינות האחרות, יש למלא טופס שנמצא באתר האינטרנט הממשלתי של יוון.

באיסתא מציעים החזר כספי במקרה של תוצאות חיוביות לקורונה

בתוך כך, מנסות חברות התיירות לעודד עוד ישראלים לנסוע לחו"ל. אחת מהסיבות שמרתיעות את היוצאים לחו"ל היא האפשרות שיצטרכו לבטל את החופשה בהתראה קצרה בהתאם לממצאי בדיקות או חובת בידוד אחרי מגע עם חולה מאומת.

אסף גורן, מנכ"ל איסתא ישראל, מסר שהחברה ערכה בדיקה בקרב לקוחותיה במטרה לאתר את החסמים העיקרים לטיסות לחו"ל ומהבדיקה עלו שני חסמים עיקרים: הראשון הוא החשש מתוצאות חיוביות לקורונה והפסד של אלפי שקלים ששולמו על חופשה. והחשש השני הוא הגעה לבתי החולים עבור ביצוע הבדיקה.

לאור זאת מציעים כעת באיסתא, למי שירכוש דרכה חבילות נופש ותוצאות בדיקת הקורונה יצאו חיוביות, לקבל את כספם בחזרה ללא דמי ביטול. ההחזר הוא עד לסכום של 1,500 דולר לאדם (ליוצאים עד ה-15.10).

איסתא תבצע ללקוחותיה בדיקות קורונה בבית הלקוח בשיתוף עם איכילוב WELL במחיר של כ-300 שקל לאדם (בדומה למחיר בבדיקה שנערכת במעבדה באופן פרטי). גם בישראייר מציעים שירות בדיקות בבית בשיתוף עם הדסה מדיקל. נוסע שטס לחו"ל יוכל לרכוש בדיקת קורונה בעלות של 170 שקל במעמד הזמנת כרטיס הטיסה באתר ישראייר ולהזמין דוגם לביתו בעלות נוספת שמתחילה ב-355 שקל (לפי מיקום המגורים) בנוסף ל-100 שקל לכל נדגם. תוצאות ימסרו עד 48 שעות ממועד ביצוע הבדיקה.

המחירים בשוק הבדיקות הפרטיות יושפעו ללא ספק כאשר תסתיים הקמת המעבדה הפרטית בנתב"ג במכרז, שבה זכו חברת אומגה ביחד עם בי"ח רמב"ם. המחירים הם בבחינת שוברי שוק: 45 שקל לבדיקה שתוצאותיה יתקבלו עד 14 שעות ו-135 שקל לבדיקה מהירה שתוצאותיה יתקבלו עד 4 שעות. השוק הפרטי לא יוכל להישאר ברמת מחירים של מאות שקלים לבדיקה כאשר לנוסעים תהיה אלטרנטיבה לשלם מחירים נמוכים בהרבה.