אסטרהזנקה חוזרת לערוך ניסויים בחיסון לקורונה בבריטניה

אסטרהזנקה קיבלה אישור מרשויות הבריאות והרגולציה בבריטניה להמשיך עם הניסוי שלה בחיסון לקורונה • החברה הפסיקה את הניסוי מוקדם יותר השבוע לאחר שהתגלו ככל הנראה תופעות לוואי אצל אחת מהנבדקות

הנסיך וויליאם מבקר במעבדה באוקספורד, שבה מפתחים חיסון לקורונה  / צילום: Steve Parsons, Associated Press
הנסיך וויליאם מבקר במעבדה באוקספורד, שבה מפתחים חיסון לקורונה / צילום: Steve Parsons, Associated Press

לאחר שהודיעה מוקדם יותר השבוע על הפסקה בניסוי שערכה בחיסון, חברת אסטרהזנקה חוזרת לערוך בדיקות בבריטניה. החברה דיווחה כי קיבלה אישור מרשויות הבריאות הבריטיות על כך שהניסוי הקליני שלה בטוח להמשך.

אסטרהזנקה סירבה לחשוף מידע רפואי בנוגע להפסקת הניסוי, אך הודיעה מוקדם יותר השבוע כי ייתכן והחיסון שלה גרם לתופעות לוואי אצל אישה אחת מהנבדקים.

מחברת התרופות נמסר ש"הליך בדיקה שגרתי גרם להפסקה" בכל הניסויים הגלובליים ב-6 בספטמבר, על מנת שוועדות חיצוניות ורגולטורים יוכלו לבדוק את הנתונים. בעוד הניסויים של אסטרהזנקה יכולים להמשיך בבריטניה, עדיין לא ברור לגבי המשך הניסוי במקומות אחרים בעולם.

בהצהרה רשמית נמסר מאסטרהזנקה כי "החברה תמשיך לעבוד עם רשויות הבריאות ברחבי העולם ולקבל הנחיות בנוגע למתי נוכל להמשיך עם ניסויים קליניים אחרים כדי לספק חיסון בצורה הרחבה והשוויונית ביותר, וללא רווח בזמן המגפה הזו"ץ

כ-18 אלף בני אדם קיבלו את החיסון עד כה, לפי הדיווחים מאוניברסיטת אוקספורד שמפתחת את החיסון בשותפות עם חברת התרופות.

החיסון הפוטנציאלי שמפתחת אסטרהזנקה נקרא "AZD1222" והוא בין המועמדים המובילים במירוץ לחיסון בטוח ואפקטיבי שיעצור את המגפה הגלובלית. החברה השיקה את הניסוי האחרון שלה בסוף אוגוסט והוא יתחרה בעוד לפחות שלושה חיסונים פוטנציאליים. בין המפתחות של חיסונים אלו ניתן למצוא את מודרנה ופייזר בין השאר.

בכירים בארגון הבריאות העולמי אמרו בעבר כי החיסון של אסטרהזנקה הוא אחד המבטיחים ביותר שנמצא בפיתוח כרגע. ביום חמישי האחרון, מדען ארגון הבריאות העולמי ד"ר סאומיה סוואמינת'ן אמרה כי אין צורך להיות "מאוכזבים מדי" מהחדשות בנוגע להפסקת הניסוי, שכן "דברים כאלו קורים".

ארה"ב השקיעה יותר מ-10 מיליארד דולר בהבאת חיסון קורונה לשוק. במאי האחרון, הממשל הודיע כי ישקיע 1.2 מיליארד דולר במאמציה של אסטרהזנקה.