המסעדנים על הסגר: "מכה אנושה נוספת לתעשיית המסעדות והברים"

באיגוד המסעדות דורשים שינוי מהותי בתוכניות הכלכליות כתנאי לפתיחת המסעדות מחדש בתום הסגר • מנכ"ל האיגוד שי ברמן: "איננו יכולים לפתוח ולסגור את העסקים שלנו לפי גחמותיה של ממשלת ישראל"

מיצב בית הקברות של הכלכלה הישראלית בכיכר רבין / צילום: שי יחזקאל
מיצב בית הקברות של הכלכלה הישראלית בכיכר רבין / צילום: שי יחזקאל

מנכ"ל איגוד המסעדות, שי ברמן, מגיב להכרזה הרשמית על סגר וטוען כי במסעדות ידרשו שינוי מהותי בתוכניות הכלכליות כתנאי לפתיחן מחדש בתום הסגר.

לדבריו, "ההחלטה על הסגר היא מכה אנושה נוספת לתעשיית המסעדות והברים. מסעדות ועסקים, אינם אקורדיון, כפי שרוה"מ סבור. איננו יכולים לפתוח ולסגור את העסקים שלנו חדשות לבקרים, לפי גחמותיה של ממשלת ישראל". עוד הוא טוען: "נדרוש מהאוצר שינוי מהותי בתוכניות הכלכליות השונות, כתנאי לפתיחת העסקים מחדש".

בצל המגבלות שהוטלו עם התפשטות וירוס הקורונה, המסעדות בישראל נסגרו למשך למעלה מחודשיים החל מאמצע מרץ, ועד לקראת סוף מאי. מאז הן שבו לפעול תחת מגבלות על מספר הסועדים ברחבה החיצונית והפנימית של המסעדה. על פי הערכת איגוד המסעדות, הכנסות המסעדות והברים בחודשים יולי ואוגוסט ירדו בשיעור של 40% לעומת החודשים המקבילים אשתקד.

בשבוע שעבר הצהיר האיגוד כי "המשמעות בגין סגר היא הפסד של 500 מיליון שקל לחודש", וכי "אנחנו מדממים כבר חצי שנה. סגר, ולו לתקופה קצרה, יביא לסגירה של 2,000 עסקים נוספים ופיטוריהם או הוצאה לחל"ת של 25 אלף עובדים".