נעילה שלילית בוול סטריט; אייפון 12 לא עזר לאפל שאיבדה 2.7%

מדד דאו ג'ונס איבד 0.5%, מדד S&P 500 ירד ב-0.56% ונאסד"ק ננעל בירידה של 0.1% • נפט WTI מעל 40 דולר לחבית • הזהב שבר רצף עליות וירד ב-1.8% • דאקס ירד ב-1%, פוטסי 100 נחלש ב-0.5% ומדד קאק 40 נסוג ב-0.6% • המדד בארה"ב עלה בספטמבר ב-0.2%

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה שלילית, מדד דאו ג'ונס איבד 0.5%, מדד S&P 500 ירד ב-0.56% והנאסד"ק ננעל בירידה של 0.1%, לאחר שנסחר במהלך היום בתנודתיות ועבר בין עליות לירידות לסירוגין.

ברקע למסחר, חוסר ודאות בדבר חבילת סיוע נוספת למשבר הקורונה מטעם הממשל האמריקאי וכן עיכובים בשני ניסויי קורונה, של ג'ונסון אנד ג'ונסון ושל אלי לילי.

למרות אירוע ההשקה של דגמי אייפון 12 החדשים, מניית אפל סיימה את היום בירידה של 2.7%, לאחר עליות שרשמה אתמול לקראת האירוע.

המניה הדואלית של מדיגוס, שטסה בתל אביב 62%, המשיכה את העליות בניו יורק וננעלה בעלייה של 52.9%, לאחר שבמהלך המסחר אף עלתה ביותר מ-100%.

22:15

נפט מסוג ברנט ננעל בעלייה של 1.8% במחיר של 42.45 דולר לחבית.

21:45

ארה"ב משהה את ניסוי שלב 3 של חברת אלי לילי בטיפול בנוגדנים לחולי קורנה בשל חששות בטיחות אפשריים.

מחירי הנפט בעלייה: חוזה מסוג WTI למסירה בנובמבר עלה ב-2%, 77 סנט, וננעל במחיר של 40.2 דולר לחבית.

20:45

אירוע ההשקה של אפל , בו הוצגו דגמי אייפון 12 החדשים שיתמכו בדור החמישי, וכן רמקול חכם חדש, HomePod Mini , לא מסייע למניית החברה שמאבדת 2%.

הזהב ננעל בירידה לאחר רצף של ארבעה ימי עליות. חוזה זהב למסירה בדצמבר ירד ב1.8%, 34.3 דולר, למחיר של 1894,6 דולר לאונקיה.

19:50

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת. הדאו ומדד S&P 500 מאבדים 0.3%, נאסד"ק מתחזק ב-0.2%.  

אפל יורדת ב-1.4%, אירוע ההשקה של דגמי אייפון 12 יחל בשעה 20:00 שעון ישראל.

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים יורדת ל-0.73%, הדולר מתחזק מול סל המטבעות ב-0.5% ומול הין היפני ב-0.2%. הליש"ט נחלשת ב-0.85% לשער של 1.295 דולר לליש"ט, האירו מאבד 0.67% לשער של 1.17 דולר לאירו.

הזהב יורד לאחר ארבעה ימי עליות, ומאבד 1.8% למחיר של 1,893.7 דולר לאונקיה. הנפט נחלש, מחיר חוזה מסוג WTI יורד ב2.4% למחיר של 40.4 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט מאבד 1.9% למחיר של 42.5 דולר לחבית.

19:00

בורסות אירופה סיימו את יום המסחר בירידות: בפרנקפורט מדד דאקס ירד ב-1%, בלונדון פוטסי 100 נחלש ב-0.5% ובפריז מדד קאק 40 נסוג ב-0.6%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי איבד 0.7%, בירידות שהקיפו במעט את כל המגזרים. היחיד שעלה היה מגזר הטלקום, שהתקדם ב-0.4%.

שר החוץ של גרמניה אולף שולץ, הביע היום ביטחון כי כלכלת אירופה יכולה לשוב לרמות שלפני משבר הקורונה עד 2022. לדבריו, מנהיגי אירופה צריכים לעבוד יחדיו כדי להשיג זאת.

17:55

בהמשך לזינוק של 62% שרשמה בתל אביב, המניה הדואלית של מדיגוס מזנקת בשעה זו בנאסד"ק ב-100%. החברה דיווחה כי קיבלה אישור מאמזון להשקעה בבריטניה ובארבע מדינות באיחוד האירופי. 

17:35

מגמה שלילית בוול סטריט: הדאו מאבד 0.3%, נאסד"ק נחלש ב-0.1% ומדד S&P 500 נסוג ב-0.4%.

את הירידות בדאו מובילות ג'ונסון אנד ג'ונסון, IBM, שברון ובואינג. בצד החיוובי דיסני מזנקת ביותר מ-4%. בנאסד"ק בולטות בירידות מניות תאגיד המדיה פוקס שמאבדות 4% ואמריקן איירליינס שמאבדת יותר מ-3.5%. בין העולות, יצרנית השבבים מיקרון מתחזקת ביותר מ-3% וכך גם זום.

17:15

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בספטמבר ב-0.2%. זאת בהמשך לעלייה של 0.4% באוגוסט ועליות של 0.6% ביוני וביולי. בשלושת החודשים שקדמו ליוני נפל המדד בשל הסגרים והשפעת הקורונה על הביקושים. בחישוב שנתי עלה בספטמבר המדד ב-1.4%, לאחר עלייה של 1.3% באוגוסט.

מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים, עלה אף הוא ב-0.2%, לאחר עלייה של 0.4% באוגוסט, ובחישוב שנתי עלה ב-1.7% בדומה לחודש הקודם.

מחירי כלי הרכב המשומשים זינקו ב-6.7% והיו אחראים למרבית העלייה במדד. זו העלייה החדה ביותר בסעיף מאז פברואר 1969 והיא באה בהמשך לעלייה של 5.4% באוגוסט.

16:30

המסחר בבורסות ניו יורק נפתח במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.3%, נאסד"ק מתחזק ב-0.3% ומדד SַP 500 נסוג ב-0.1%.

עונת הדוחות לרבעון השלישי נפתחה היום עם דוחות ג'י.פי מורגן  וסיטיגרופ  שעקפו את התחזיות. עוד עוקבים בשוק אחר תחילת מבצעי המכירות "פריים דיי" של אמזון  שיימשכו יומיים ואחר אירוע ההשקה של אפל  בהמשך הערב בו יושקו מכשירי אייפון 12.

היום צפויים להתפרסם נתונים על האינפלציה ועל מדד המחירים לצרכן בארה"ב.

מניית דיסני   מרכזת עניין לאחר שהחברה הודיעה על ארגון מחדש נרחב שיציב את הסטרימינג בחזית העסקים.

חברת התרופות והמכשור הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון  דיווחה על רווח למניה של 2.2 דולרים ברבעון השלישי, מעל התחזיות שעמדו על 1.98 דולרים למניה. ללא קשר, החברה עצרה את הניסויים בחיסון אפשרי לקורונה לאחר שאחד המשתתפים במחקר חלה באופן בלתי מוסבר.

ענקית ניהול הנכסים בלאקרוק  דיווחה על רווח למניה בסך 9.22 דולרים ברבעון השלישי, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 7.8 דולרים למניה.

מניית יצרנית תחליפי הבשר ביונד מיט  זכתה להורדת המלצה מברנשטיין מ"תשואת שוק" ל"תשואת חסר". האנליסטים כתבו כי לאחר העליות האחרונות המניה "מתוחה", אך בטווח הארוך התחזית עדיין יציבה.

15:40

קרן המטבע הבינלאומית עדכנה מעלה את תחזית התמ"ג העולמי, אך מזהירה כי הכלכלה "נותרה מועדת למכשולים". התחזית צופה התכווצות של 4.4% בשנת 2020, לעומת התחזית ביוני שצפתה ירידה של 4.9%. בקרן צופים כי צעדי ריחוק חברתי בשל הקורונה יימשכו לתוך 2021 וכי ההדבקות המקומיות יצנחו בכל רחבי העולם עד סוף 2022.

15:10

בנק סיטיגרופ  דיווח על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השלישי. הבנק, השלישי בגודלו בארה"ב מבחינת היקף הנכסים, דיווח על רווח של 1.4 דולרים למניה, לעומת תחזיות אנליסטים שעמדו על 93 סנט. ההכנסות עמדו על 17.3 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות שצפו 17.2 מיליארד דולר.

הבנק דיווח על ירידה בהפסדי האשראי שהסתכמו ברבעון השלישי ב-1.9 מיליארד דולר, לעומת 2.2 מיליארד דולר ברבעון השני. "אנחנו ממשיכים לנווט את ההשפעות של מגפת הקורונה בהצלחה ניכרת. עלויות האשראי התייצבו, ההפקדות המשיכו לגדול", מסר המנכ"ל מייקל קורבט.

13:50

עונת הדוחות בארה"ב נפתחה ברגל ימין. בנק ג'י.פי מורגן צ'ייס  דיווח לפני זמן קצר על רווח של 2.92 דולר למניה ברבעון השלישי, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 2.23 דולר למניה. 

חברת אלוט , ספקית של פתרונות לניתוח רשת ופתרונות אבטחה כשירות עבור ספקיות שירותי תקשורת ועסקים ברחבי העולם, דיווחה היום כי ספקית תקשורת גדולה  באיזור אסיה-פסיפיק (APAC) , המספקת תקשורת ניידת ונייחת, בחרה בסדרת המוצרים Allot Smart למיקסום ביצועי הרשת, הכוללת פתרונות לניהול התעבורה ולניתוח הרשת. 

12:10


ירידות קלות בבורסות אירופה. בגרמניה התפרסם היום סקר של מכון ZEW שהפתיע לרעה ועמד ברמה של 52.3 נק'  לעומת צפי כלכלנים לנתון של כ-74 נק'. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת מגמה מעורבת, לקראת פתיחת עונת הדוחות של הרבעון השלישי היום. 

אפל צפויה להשיק הערב בשעה 20:00 (שעון ישראל) לא פחות מארבעה דגמים חדשים של מכשירי אייפון 12, כך על פי הדיווחים שפורסמו ברשת בשבועות האחרונים. מדובר בהשקה הגדולה ביותר של אייפונים על ידי אפל אי פעם, לאחר שעד היום החברה השיקה עד שלושה דגמים חדשים של סמארטפונים באירוע אחד.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות. הדאקס משיל 0.2%, הקאק מאבד 0.3% והפוטסי יורד ב-0.3%.

שיעור האבטלה בבריטניה עלה בשיעור שיא בשלושת החודשים שהסתיימו באוגוסט, כאשר מספר דורשי האבטלה עלה ל-2.7 מיליון איש - יותר מכפול לעומת נתוני חודש מרץ לפני הסגר שהוטל בממלכה. שיעור האבטלה עלה מ-4.1% ברבעון הקודם ל-4.5% ברבעון השלישי, ולעומת שיעור אבטלה של 3.9% בתקופה המקבילה אשתקד.

08:55

בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת ובמסחר החוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות. זאת לאחר עליות חדות שנרשמו אתמול בניו יורק. בהונג קונג עצרו את המסחר עקב סופת טייפון שמכה באיזור.

בסין פורסם היום כי הייצוא מהמדינה קפץ ב-10.2% בספטמבר לרמה של כ-5 טריליון יואן (כ-743 מיליארד דולר) . הייבוא למדינה גדל ב-13.2% במדידה דולרית ו-4.3% במונחי מטבע מקומי ל-3.88 טריליון יואן. 

בגרמניה יתפרסם היום סקר של מכון ZEW ובדויטשה בנק מציינים כי הוא "עשוי להצביע על ירידה בסנטימנט עקב עליית מקרי ההדבקה בנגיף הקורונה ברחבי היבשת". 

בארה"ב יתפרסם נתון מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש ספטמבר, שצפוי לרשום עלייה של 0.2%. 

הזהב נחלש קלות לרמה של כ-1,921 דולר לאונקיה. הנפט מסוג ברנט עולה ב-0.7% לרמה של 42 דולר לחבית. 

עונת הדו"חות לרבעון השלישי בארה"ב תיפתח היום, כאשר יפרסמו דוחות הבנקים הגדולים ג'יי.פי מורגן וסיטיגרופ, לצד דלתא איירליינס וג'ונסון אנד ג'ונסון. מחר (ד') יפרסמו תוצאות בנק אוף אמריקה, וולס פארגו וגולדמן זאקס, ובחמישי מורגן סטנלי יפרסם תוצאותיו לרבעון.

בגזרת המאבק בקורונה, אתר חדשות הביומד STAT מדווח היום כי ניסוי שלב III של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון בחיסון לקורונה הנערך בארה"ב , הוקפא בשל מחלה לא מוסברת אצל אחד המתנדבים . מג'ונסון אנד ג'ונסון אישרו את הדברים אך סירבו לחשוף מידע נוסף , לדבריהם כדי לשמור על הסודיות הרפואית של המטופל .

ג'ונסון הייתה החברה הרביעית שנכנסה לניסוי שלב III מול ה-FDA , רשות המזון והתרופות האמריקאית . המוצר שלה נחשב מבטיח , משום שהוא מבוסס על טכנולוגיה מוכרת לייצור חיסונים ( לעומת החיסונים של החברות מודרנה ופייזר - ביונטק המבוססים שניהם על טכנולוגיה חדשה ). כמו כן החיסון הזה דורש רק זריקה אחת במקום שתיים ואפשר לשנע אותו יותר בקלות מאשר חלק מן החיסונים הפוטנציאליים האחרים . ג ' ונסון הצהירה מייד עם תחילת הניסוי כי תגייס 60 אלף מתנדבים , פי 2 מנדרוש על ידי ה - FDA , כדי להציג תוצאות יעילו ובטיחות ברורות ומקיפות .

באירופה, על רקע העלייה החדה במספר הנדבקים בקורונה, בכיר בבנק המרכזי האירופי אומר שהבנק יהיה אגרסיבי כמו הפדרל ריזרב בהמרצת כלכלת מרחב האירו שמתאוששת ממגפת הקורונה, ובמשתמע מכך יניח לאינפלציה לעלות על היעד של הבנק. פיליפ ליין, הכלכלן הראשי של ה-ECB, אמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" שכלכלת מרחב האירו ניצבת בפני דרך קופצנית אחרי ההתאוששות הראשונית מן ההתכווצות החדה באביב שעבר, עם אינפלציה חלשה הרבה יותר מדי. "השלב הבא יהיה קשה יותר", אמר ליין, "האינפלציה הנוכחית נשארה רחוקה מאד מהיעד שלנו" של קצת מתחת ל-2% בשנה. האינפלציה באירופה ירדה למינוס 0.3% בספטמבר.