שוק ההון | סיקור שוטף

ירידות קלות בנעילה בת"א: או.פי.סי קפצה ב-6%, פתאל עלתה ב-3.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.2%, מדד ת"א 90 נסוג ב-0.1% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל • שותפות מו"פ בתחום האגרו-טק Smart Agro תונפק בבורסה בתל אביב

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

יום המסחר בבורסה ננעל בירידות קלות. מדד ת"א 35 ירד ב-0.2%, מדד ת"א 90 נסוכ ב-0.1% . מדד הביומד בלט בירידה של 1.8%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

עליות חדות נרשמו במניות פוקס, אלקטריאון  וישראל קנדה. 

מנגד, ירידות בולטות רשמו קומפיוג'ן, אופקו  וקמהדע 

16:00

ירידות קלות בבורסה, מדד ת"א 35 יורד ב-0.3%. מחזור המסחר מסתכם בכ-725 מיליון שקל.

עליות בולטות נרשמות במניות או פי סי אנרגיה , פתאל החזקות , מבנה , פורסייט ואקסטיאל. 

אל על  עדכנה היום כי היא מאריכה את החלת לכ-5,500 מעובדי החברה עד לסוף חודש נובמבר. 

14:40

אלוט  דיווחה כי ספקית תקשורת Tier-1 באזור אסיה-פסיפיק (APAC), בחרה בפתרון HomeSecure על מנת לספק לצרכנים שירותי אבטחת סייבר ושליטה ובקרה הורית במטרה להגן על הראוטרים והמכשירים הביתיים. פתרון HomeSecure יוטמע ברכיבי תקשורת אשר המפעילה תספק לצרכנים ובסביבת הענן של המפעילה. השירותים צפויים להיות זמינים למיליוני לקוחות החברה. המפעילה הזמינה מאלוט רישיון קבוע לשירות.

14:00

אלומיי קפיטל השלימה את המכרז המוסדי בהנפקת חבילה הכוללת אג"ח מסדרה ג' בדרך של הרחבת סדרה וכתבי אופציה למניה לתקופה של 4 שנים. בהנפקה נרשמו ביקושים גבוהים ל-133,280 יחידות בשווי כספי של כ-285 מיליון שקל. החברה נענתה ל-71,888 יחידות בשווי כספי של כ-153 מיליון שקל במחיר סגירה של 2,124 (100% הקצאה במחיר הסגירה), בין המשקיעים המוסדיים שהשתתפו בהנפקה: כלל ביטוח, ילין לפידות ומור בית השקעות. אגרות החוב סדרה ג' הינן שקליות, לא צמודות, בעלות מח"מ של כ-3.1 שנים. האופציות ניתנות למימוש במחיר של 150 שקל למניה מתואם דיבידנד, הטבה וזכויות. ווליו בייס חיתום הובילה את ההנפקה.

שותפות מו"פ בתחום האגרו-טק Smart Agro תונפק בבורסה בתל אביב. סמארט אגרו שמתכננת לגייס 25 מיליון שקל במטרה לתמוך בחברות סטארט-אפ המפתחות טכנולוגיות ייעודיות לתעשיית החקלאות ולתעשיית הקנאביס. את ההנפקה תוביל לאומי פרטנרס חתמים.

12:00

המסחר בבורסה בתל אביב עבר לטריטוריה האדומה. מדד ת"א 35 מאבד 0.6%, ת"א 90 יורד ב-0.35% ומדד הבנקים מאבד 0.75%. 

מניית לאומי יורדת ב-1.25%, נייס מאבדת 1%, איי.אפ.אפ בולטת בירידה של 2.6% על רקע הודעתה על מחיקה מהמסחר בבורסה המקומית כשנתיים לאחר רכישת פרוטרום.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם ב-306 מיליון שקל בלבד.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות. מדד ת"א 35 מוסיף 0.1% לערכו, ת"א 90 עולה ב-0.2%.

נייס יורדת בכ-2% במחזור הגבוה בתל אביב, איי.אפ.אפ, החברה השניה בגודלה בבורסה עם שווי שוק של 41 מיליארד שקל, מאבדת כ-3% בצל הודעתה על מחיקה מהמסחר בתל אביב.

בעלי המניות של שיכון ובינוי  אישרו את מינוי היו"ר תמיר כהן למנכ"ל.

ביקושים גבוהים בסך של 1.35 מיליארד שקל נרשמו בשלב המכרז המוסדי שהתקיים אתמול בערב בהנפקת אגרות החוב של חברת נמלי ישראל (חנ"י), המקימה בימים אלה את נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ בחיפה ומגייסת סבב נוסף לטובת הרכישה של מחלקות הים מחברות הנמל ולמימון פעילות הפיתוח של החברה. ההנפקה מבוצעת באמצעות הרחבת סדרת אג"ח ב' של החברה בהיקף של כ-750 מיליון שקל - 250 מיליון שקל יותר מהיקף הגיוס המתכונן.

אפי נכסים  דיווחה על פתיחתו של קניון אפי בראשוב ברומניה בהשקעה של כ-550 מיליון שקל. קניון אפי בראשוב, משתרע על שטח של כ-43,000 מ"ר, שמושכרים כמעט במלואם.

5 דברים שכדאי לדעת לפני הפתיחה בבורסה בתל אביב

1. תל-אביב: המסחר יתחיל על רקע הסגירה החיובית בניו-יורק

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע העליות בניו-יורק והמסרים האופטימיים מוושינגטון בדבר האפשרות של הסכמה על חבילת סיוע כלכלי נוספת. עם זאת, המניות הדואליות צפויות להעיק על מדד ת"א 35. אופקו הלת' חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של 1.1%, אורמת ולייבפרסון עם 0.9%, אלביט מערכות עם 1.4%, נובה עם 1.6%, טאואר עם 1.2% וטבע עם 2.8%.

 2. שווקי עולם: תכנית התמריצים מתקדמת לאישור, פלוסי והמשקיעים אופטימיים

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי (דמוקרטית) אמרה אמש כי חלה התקדמות במו"מ עם שר האוצר סטיבן מנוצ'ין לגבי חבילת סיוע כלכלי נוספת. פלוסי הביעה אופטימיות לגבי האפשרות של הגעה להסכם וגם המעיטה בחשיבות הדדליין שהיא עצמה הציבה ולפיו אתמול היה היום האחרון להגיע להסכם לפני הבחירות לנשיאות (שייערכו בשלושה בנובמבר).

במסחר בוול סטריט נרשמו אמש עליות שהתמתנו לקראת הנעילה. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, מדד נאסד"ק התקדם ב-0.3% ומדד S&P 500 הוסיף 0.5%. כלל הסקטורים רשמו אמש עליות סקטור האנרגיה והפיננסים שעלו ב-1.1% ו-0.8% בהתאמה. במניות הטכנולוגיה נרשמה עלייה בולטת בקרב מניותיהן של פייסבוק , אפל  וגוגל (אלפאבית ) שנסגרה בירוק למרות תביעת ההגבלים העסקיים הענקית שהגיש נגדה משרד המשפטים האמריקאי.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות של עד 0.7%. באסיה המדדים מטפסים מלבד שנחאי שיורדת ב-0.4%. הניקיי מוסיף 0.4% לערכו והונג קונג מטפסת ב-0.7%.

3. ענקית הטעמים איי.אפ.אפ הודיעה על מחיקה מהבורסה בתל אביב

שנתיים לאחר שרכשה את חברת הטעמים פרוטרום והחלה להיסחר בישראל, אמש מסרה חברת איי.אפ.אפ הודעה לבורסה על כוונתה להימחק מרצון מהמסחר בבורסה בתל אביב. המחיקה, שהיתה צפויה למשקיעים בתל אביב, תיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים, ב-20 לינואר 2021. מניותיה של החברה ימשיכו להיסחר בבורסה של ניו יורק וכל מניותיה בתל אביב יעברו לניו יורק עם המחיקה מהמסחר בשוק המקומי.

בעדכון החודשי הקרוב שיחול בתום המסחר ב-8 בנובמבר, יופחת פקטור מגבלת המשקל של IFF ב-50% בכל המדדים בהם המניה נכללת. בעדכון החודשי שיחול בתום המסחר ב-2 בדצמבר תיגרע מנייתה של איי.אפ.אפ מהמדדים בהם היא נכללת.

4. חדשות שוק הקריפטו: הביטקוין חוזר לקדמת הבמה 

מחיר הביטקוין חצה שוב את הרמה של 12 אלף דולר, אחרי עלייה של יותר מ-5% בשבוע האחרון. הביטקוין נסחר כעת במחיר של 12,282 דולר לאחר שב-2 בספטמבר חצה רף של 12 אלף דולר.

5. המירוץ לחיסון לקורונה: ניסוי אסטרהזנקה עשוי להתחדש כבר בשבוע הבא

הניסוי בחיסון לקורונה ( Covid -19) של חברת אסטרהזנקה בארה"ב, עשוי להתחדש בשבוע הבא, כחודש לאחר שהופסק בעקבות הופעת שיתוק לא מוסבר (מסוג transverse myelitis ) אצל אחת המטופלות. הניסוי כבר חודש בבריטניה לאחר שועדת הבדיקה הבריטית טענה כי אי אפשר לדעת אם השיתוק נגרם או לא נגרם על ידי החיסון. טופס ההסכמה מדעת למתנדבי הניסוי כולל כעת סעיף המתאר את האירוע.

* עונת הדוחות: נטפליקס מפרסמת תחזית מאכזבת, המניה צונחת

אמש לאחר נעילת המסחר פרסמה נטפליקס את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2020 בצל משבר הקורונה שהטיב עם החברה כאשר מספר המשתמשים גדל נוכח המגבלות שהוטלו על חלק מהאזרחים בחל מהמדינות. נטפליקס פיספסה את תחזית הרווח, והגידול במנויים היה נמוך מהתחזית. החברה הנמיכה במעט את התחזית לרבעון הרביעי, שהפיל את מנייתה בכ-6% במסחר המאוחר.