אחרי וולט: גם תן ביס תיתן הקלות למסעדות

חבילת ההטבות של תן ביס מכוונת להעניק תמיכה מיידית למסעדות הנמצאות בסיכון הגבוה ביותר • אותן מסעדות יקבלו הנחה של 25% בעמלות בשירות המשלוחים

שליחה של "תן ביס" / צילום: שלומי יוסף, גלובס
שליחה של "תן ביס" / צילום: שלומי יוסף, גלובס

המשבר החריף שחוות המסעדות כתוצאה מהשלכות משבר הקורונה בישראל, דוחף את חברות המשלוחים להעניק להן הקלות בניסיון לאפשר להן לשרוד. אחרי שורת ההקלות שהעניקה למסעדות חברת משלוחי האוכל וולט בתקופת הסגר, גם המתחרה תן ביס יוצאת במהלך במסגרתו תספק שורה של הקלות למסעדנים למשך תקופה של חודש. זאת, במסגרת מהלך שמבצעת קבוצת Just Eat Takeaway.com אליה היא משתייכת בכלל השווקים בהם היא פועלת בעולם.

חבילת ההטבות של תן ביס מכוונת להעניק תמיכה מיידית למסעדות הנמצאות בסיכון הגבוה ביותר. אותן מסעדות יקבלו הנחה של 25% בעמלות בשירות המשלוחים (תן ביס סקובר). בחברה סירבו להגיד על כמה יעמוד אחוז העמלה לאחר ההנחה. בנוסף, תן ביס מעדכנת על ביטול העמלה למסעדות עצמאיות חדשות המצטרפות לתן ביס במשלוחים, וביטול עמלה על הזמנות באיסוף עצמי לכלל המסעדות.

בכך מצטרפת תן ביס לוולט שבתמיכת בנק הפועלים, כבר לפני חודש הודיעה כי היא תצמצם את גובה העמלה שהיא גובה על הזמנות מ-27% ל-22% בממוצע.

שוק המסעדות ובתי הקפה בישראל הינו אחד הענפים שנפגע באופן קשה מהשלכות התפרצות הקורונה. מאז חודש מרץ, פעילות המסעדות נסגרה לתקופה מצטברת של כשלושה חודשים, וגם כעת היא מתנהלת תחת מגבלות כבדות, שמאפשרות מכירה באיסוף עצמי בלבד, ללא ישיבה במקום.

בתוך כך, היום התקיים דיון בוועדת ביקורת המדינה של הכנסת על מצבן הקשה של המסעדות בישראל. מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן שם כי 200 אלף איש בענף נותרו ללא עבודה, וכשני שליש מהעסקים נסגרים.

במקביל, תן ביס מתמודדת עם חזית נוספת מול עובדי חברת המשלוחים שלה. עובדים אלה הכריזו בסוף השבוע על התאגדות והקמת ועד יציג באמצעות ההסתדרות, כפי שדווח לראשונה אתמול ב"גלובס".