מצטרפת חדשה לבורסה: שותפות סמארט אגרו גייסה כ-26 מיליון שקל

כ-5 מיליון שקל גייסה השותפות מהשותף הכללי • היקף הביקושים מהציבור הסתכם בכ-31 מיליון שקל

ארז מלצר, יו"ר סמארט אגרו / צילום: אביב חופי
ארז מלצר, יו"ר סמארט אגרו / צילום: אביב חופי

שותפות סמארט אגרו מצטרפת לבורסה, לאחר שגייסה כ-26 מיליון שקל, מתוכם כ-5 מיליון שקל מהשותף הכללי. היקף הביקושים מהציבור הסתכם בכ-31 מיליון שקל. את ההנפקה הובילה לאומי פרטנרס חתמים.

סמארט אגרו הוקמה במטרה "לעסוק, בעצמה ובאמצעות חברות הפורטפוליו, במחקר ופיתוח בתחום האגרו-טק, לרבות מוצרים קשורים, והכול בכפוף לקבלת אישור רשות החדשנות".

ענף האגרו-פודטק כולל פעילות של חדשנות טכנולוגית בתחומי המזון והחקלאות, ופעילותה של סמארט אגרו, שנוסדה בחודש יולי האחרון, מתרכזת במו"פ - בעצמה ובאמצעות חברות פורטפוליו בתחום האגרו-טק, המשלב חקלאות וטכנולוגיה.

בשותף הכללי של סמארט אגרו מחזיקים שני פעילי שוק ההון יוסי תמר ושי יצחק ליאור, יחד עם כמה שותפים נוספים, ובראשה עומדים היו"ר ארז מלצר , לשעבר מנכ"ל חברת ההשקיה נטפים ואפריקה ישראל, והמנכ"ל עמרי רוטמן, הפעיל בשנים האחרונות בחברות בתחום האגרו-טק. חברת הפורטפוליו הראשונה של סמארט אגרו, שבה היא מחזיקה קרוב ל-5%, היא חברת קאנבריד, העוסקת ב"ייצור זרעי קנאביס משובחים", ואת עיקר כספי ההנפקה - כ-2 מיליון דולר (קרוב ל-7 מיליון שקל) היא מתכננת להשקיע בה.

קאנבריד (CanBreed) הוקמה ב-2017 על-ידי המנכ"ל עידו מרגלית וד"ר טל שרמן, אחרי שעבדו בקונצרן החקלאי העולמי סינג'נטה, והיא "מתמקדת בהשבחה גנטית של צמח הקנאביס בעזרת כלים ביוטכנולוגיים מתקדמים בכדי ליצור זרעי קנאביס מושבחים ויציבים". צורכי המזומנים שלה לשנה הקרובה מוערכים בכ-3 מיליון דולר.

יתרת הסכום שתגייס סמארט אגרו מיועדת להשקעות נוספות, גם בקאנבריד וגם בפרויקטים אחרים שבהם תחליט להשתתף, וכן למימון הפעילות השוטפת של השותפות.

עמרי רוטמן, מנכ"ל סמארט אגרו, ציין כי "למרות התקופה והיום המאתגר, ההנפקה והביקושים מעידים כי הציבור הישראלי מאמין באגרו-טק הישראלי. אני שמח שגם גופים מוסדיים השתתפו בהנפקה. התמהיל של המשקיעים כלל משקיעים אסטרטגיים, גופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים מהציבור".

ההנפקה לוותה ע"י עוה"ד איתי ברפמן ועדי רון ממשרד ד"ר זאב הולנדר.