פוקס | בלעדי

הפתרון העוקף של ויזל לסגר על הקניונים: פופ-אפ בחנויות רחוב

קבוצת פוקס החלה לפתוח חנויות זמניות ברחבי הארץ על-מנת להמשיך ולייצר הכנסות • חנות ראשונה נפתחה בשישי האחרון בבית שמש למותג פוקס, חנות נוספת לבילבונג נפתחה ברחוב דיזנגוף בת"א, וחנות שלישית, גם היא של פוקס, תיפתח ברחוב יגאל אלון בת"א

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

האיסור על פתיחת חנויות בקניונים בשל משבר הקורונה נמשך, והרשתות מחפשות חלופות לפעול בכל מחיר. ל"גלובס" נודע כי קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל מצאה פתרון עוקף שיאפשר לה הכנסה גם בימים בהם הקניונים סגורים בצל משבר הקורונה. הקבוצה החלה לפתוח חנויות פופ-אפ, כלומר חנויות זמניות, ברחבי הארץ, בשטחים שהתרוקנו ברחובות מרכזיים, על-מנת להמשיך ולייצר הכנסות.

ככל הידוע, חנות ראשונה נפתחה בשישי האחרון בעיר בית שמש למותג פוקס, חנות נוספת למותג בילבונג נפתחה היום (א') ברחוב דיזנגוף בתל אביב, וחנות שלישית, גם היא של המותג פוקס, צפויה להיפתח מחר (ב') ברחוב יגאל אלון בתל אביב. 

עוד נודע כי הרשת עתידה להרחיב את הפריסה הזו בימים הקרובים לחנויות פופ-אפ נוספות בהן יימכרו מוצרים לנשים, גברים, ילדים ותינוקות ברחוב ובמרכזי קניות קטנים, בהתאם לתקנות הממשלה במסגרת משבר הקורונה. הפתרון הזה משתלב היטב עם מציאות של עשרות חנויות נטשות שנסגרו עקב המשבר, לאחר שבעליהן החליטו לסגור אותן או נקלעו לקשיים כלכליים.

ככל שהסגר יימשך, גם רשתות נוספות שטוענות לאפליה באכיפה אל מול חנויות הרחוב ועסקים שכן מורשים לפעול, עשויים לנקוט צעדים דומים. בימים האחרונים גם קבוצת הנדל"ן המניב ביג, גם פורום הקניונים וגם התאגדות רשתות האופנה והמסחר פנו או נמצאים בתהליכי פנייה לבג"ץ כדי להילחם בפער הזה.

בפוקס אמרו הערב בתגובה לפניית "גלובס" כי הצעד נולד "כתוצאה מביקוש רב ולחצים של הציבור המשווע לבגדי תינוקות, ילדים ובכלל לבגדים חדשים לעונת החורף".

קבוצת פוקס, כמו גם מתחרותיה בענף האופנה, מתמודדות עם סגר שני על החנויות שלהן מאז 18 בספטמבר. במצטבר, יחד עם הסגר הראשון באביב, מדובר על תקופה של כארבעה חודשים במהלכה החנויות בענף היו סגורות באופן מלא כתוצאה מהחלטת הממשלה על הגבלות שימנעו את התפשטות וירוס הקורונה בישראל.

קבוצת פוקס מפעילה מאות חנויות תחת כ-15 מותגים, ומעסיקה כ-8,000 עובדים.