נצבא תובעת את קסטרו: לא שילמה שכר דירה במתחם פולג בנתניה

תביעה זו מצטרפת עתה לגל תביעות קודמות שהוגשו נגד קסטרו, ביניהן מטעם קניון שבעת הכוכבים, קניון מבשרת, קניון האייס מול באילת וקניון TLV  •קסטרו בתגובה: "אנו מצפים יותר מתמיד לאוזן קשבת, ודרכי הפעולה הנוכחיות הן ניצול קר של המצב"

חנות של קסטרו / צילום: כדיה לוי, גלובס
חנות של קסטרו / צילום: כדיה לוי, גלובס

גל התביעות נגד קבוצת האופנה קסטרו נמשך. אחרי סכסוכים משפטיים עם קניון שבעת הכוכבים, קניון מבשרת וקניון האייס מול באילת, קבוצת קסטרו, שבהובלת משפחת רוטר, נתבעת גם על-ידי חברת הנדל"ן המסחרי נצבא, על רקע מחלוקות בנוגע לשכר הדירה בחנות שהיא מפעילה במרכזי המסחרי נצבא סנטר פולג בנתניה.

מהתביעה שהגישו לבית משפט השלום בתל אביב עו"ד מיכל ירום דרור ועו"ד אורי ברימר, עולה כי בחודש ספטמבר הצדדים חתמו על תוספת להסכם, במסגרתו הוסכם כי תקופת השכירות של קבוצת קסטרו במתחם תקוצר ותסתיים ב-30 בספטמבר.

נצבא טוענת בתביעה כי בתקופת מרץ-אפריל שלחה לשוכרים מכתבים ובהם הצהירה על הקלות בגבייה ודחיית תשלומים, ובהמשך, בחודש יולי, שלחה לקסטרו דרישה לתשלום חובות שהנתבעת צברה בגין דמי שכירות, דמי ניהול וחשמל. עתה טוענת נצבא כי למרות פניותיה, קסטרו התעלמה מהן והמשיכה לצבור חוב בגין המושכר, וכי ביטלה את ההרשאה לחיוב חשבון החשבון שלה, ובכך מנעה ממנה את האפשרות לגבות את התשלומים על-פי הסכם השכירות. מהתביעה עולה כי מדובר בחובות בהיקף של קרוב לחצי מיליון שקל.

התביעה הזו מצטרפת עתה לגל תביעות קודמות שהוגשו נגד קסטרו, ביניהן מטעם קניון שבעת הכוכבים, קניון מבשרת, קניון האייס מול באילת, ולאחר שפינתה את החנות שלה גם מקניון TLV לאחר חוסר הסכמות עם הקניון. בנוסף לאלה גם קבוצת מליסרון איימה על קבוצת קסטרו כי תפנה שתיים מהחנויות שלה ככל שזו תסרב לשלם, אולם הצדדים הגיעו להבנות.

מחברת קסטרו נמסר: ״לאור האתגרים העומדים בפני כל ענף האופנה בישראל בתקופת הקורונה והסגר על חנויות הקניונים, קסטרו מייעלת את פעילותה בכל הרבדים, והציגה לאחרונה נתונים כספיים המעידים על יכולתה להתמודדות עם עתיד המשק שאינו ברור. מאז ומתמיד קסטרו עמדה בכל התחייבויותיה הכספיות, וכך יהיה גם בעתיד. עם זאת, ישנן עדיין חברות קניונים שלא הפנימו את המצב. אם לא תהיה הבנה ושיתוף-פעולה בין חברות האופנה והקניונים לשעה החדשה, יהיו חנויות שייסגרו, ובמקומן נפתח במקומות אחרים שמתאימים יותר. אנו מצפים יותר מתמיד לאוזן קשבת, ודרכי הפעולה הנוכחיות הן ניצול קר של המצב והן לא במקום בלשון המעטה".