אלוני חץ פרסמה דוחות טובים לרבעון השלישי; המניה מזנקת בכ-6%

אלוני חץ רשמה ברבעון השלישי ירידה של 14.3% בלבד ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ל-157.8 מיליון שקל • נתן חץ: "נכון להיום, פעילות המשרדים בשווקים בהם אנו פועלים ממשיכה להתנהל בצורה יחסית טובה. שיעורי התפוסה נותרו גבוהים והגבייה מתנהלת כסדרה"

נתן חץ / צילום: איל יצהר
נתן חץ / צילום: איל יצהר

מניית אלוני חץ מטפסת היום בכ-6% במסגרת המסחר בבורסה ומשלימה זינוק של כ-22% מתחילת החודש, לאחר שהחברה פרסמה תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השלישי של 2020. אלוני חץ רשמה ברבעון השלישי ירידה של 14.3% בלבד ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ל-157.8 מיליון שקל, וזאת למרות השפעות משבר הקורונה על החזקותיה.

אלוני חץ , שבשליטת נתן חץ, היא חברת השקעות ששולטת בחברות בתחומי הנדל"ן המניב והאנרגיה המתחדשת. השקעותיה המקומיות כוללות החזקה ב-57.1% ממניות חברת הנדל"ן המשרדי אמות השקעות, והחזקה ב-54.3% ממניות חברת אנרג'יקס, שעוסקת בהקמת מערכות להפקת חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות בישראל, בפולין ובארה"ב.

כמו-כן, מחזיקה אלוני חץ ב-44% ממניות חברת הנדל"ן המניב חברת קאר (CARR) שפועלת בתחום המשרדים בוושינגטון בירת ארה"ב ובעיר בוסטון, כשבנוסף מחזיקה אלוני חץ באופן ישיר ב-50% ממניותיהן של שלושה מבני משרדים בבוסטון. בבריטניה מחזיקה אלוני חץ ב-96% ממניות חברת ברוקסטון אברלאסט שפועלת בתחום המשרדים בלונדון.

את תשעת החודשים הראשונים של 2020 עם רווח נקי לבעלי המניות של 265.5 מיליון שקל, המשקף ירידה של 34.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההון העצמי של אלוני חץ הסתכם בסוף ספטמבר השנה ב-6.55 מיליארד שקל ושיקף עלייה של 3.4% וזאת למרות השפעות משבר הקורונה.

נתן חץ, בעל השליטה ומנכ"ל אלוני חץ, אמר היום כי "אנו מסכמים רבעון חיובי, זאת על אף אתגרי התקופה והמגבלות השונות שננקטו במדינות בהן אנו פועלים. לאורך כל התקופה, בצל המציאות שהכתיב המשבר, חברות הקבוצה בישראל, בארה"ב ובבריטניה עסוקות בניהול דינמי ושוטף, לרבות קשר הדוק עם השוכרים, תוך התאמה להתפתחויות בכל אחת מהמדינות.

חץ הוסיף, כי "נכון להיום, פעילות המשרדים בשווקים בהם אנו פועלים ממשיכה להתנהל בצורה יחסית טובה. שיעורי התפוסה נותרו גבוהים, הגבייה מתנהלת כסדרה וחידושי חוזים מתבצעים בתנאים דומים לטרום המשבר.

"אנחנו מניחים כי בשנה הבאה אי הוודאות תתבהר ונקבל תמונה ברורה יותר לאיזו שגרה העולם חוזר. אנו מאמינים כי האסטרטגיה שלנו להשקעה לטווח ארוך בתחומי הנדל"ן המניב ובאנרגיות מתחדשות, כמו גם איכות הנכסים והפיזור על פני מספר שווקים וכלכלות ימשיכו להוכיח את עצמם גם בתקופה מאתגרת זו", הדגיש חץ.

עוד הדגישה אלוני חץ כי החברות שבשליטתה סיכמו רבעון חיובי על אף האתגרים המשמעותיים בתקופה זו. גביית שכר הדירה היתה גבוהה - כ-94% באמות, כ-99% בארה"ב וכ-96% בבריטניה - והחברות ממשיכות לחתום על חוזים חדשים ולחדש חוזים קיימים בתנאים דומים לטרום המשבר.

ה-FFO (רווח נקי תזרימי) המיוחס לבעלי המניות גדל ברבעון השלישי ב-5% ל-126 מיליון שקל, והחברה שמרה על איתנות פיננסית גבוהה עם שיעור מינוף של 23.3% בלבד על בסיס ה- NAV (שווי נכסי נקי) הסחיר של נכסיה. "החברה שומרת על גמישות פיננסית גבוהה אשר באה לידי ביטוי ביתרות מזומן ומסגרות אשראי בלתי מנוצלות בסך כולל של כ-1 מיליארד שקל, כאשר כלל נכסי החברה (סולו) בהיקף של כ-13.6 מיליארד שקל משוחררים משעבוד", מסרה אלוני חץ.

במהלך תשעת החודשים הראשונים ועד היום, השקיעה אלוני חץ בחברות המוחזקות שלה סך של כ- 762 מיליון שקל. מנגד, מכרה החברה 3.1 מיליון מניות של חברת PSP השוויצרית בתמורה לסכום של כ-1.34 מיליארד שקל.

פסגות: המלצת "תשואת יתר" למניה

אלוני חץ נסחרת היום בבורסה לפי שווי של 7.25 מיליארד שקל, כאשר מנייתה עדיין נסחרת במחיר המשקף ירידה של כ-21% מתחילת השנה. לדברי נעם פינקו, אנליסט בכיר בבית ההשקעות פסגות, "בלונדון, וושינגטון ובוסטון המשרדים אמנם פתוחים, אך חלק גדול מהעובדים טרם שב לעבודה סדירה.

"על אף נתוני הגביה המרשימים, להערכתנו, ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה על שווקי המשרדים טרם קיבלו ביטוי והם בהחלט עשויים להיפגע. אולם אנו סבורים שגם אם שווקי המשרדים בעולם ייחלשו בעתיד, לונדון, וושינגטון, בוסטון ותל אביב יישארו מרכזי עסקים מובילים.

"בנוסף, הריבית האפסית, שתישאר להערכתנו שנים רבות, צפויה לספק הגנה חלקית לשווי הנכסים, גם בעת ירידת ה-NOI (הכנסה נטו מפעילות, ע"כ). בנוסף, אנרג'יקס (שמנייתה אינה זולה) אמורה להמשיך ולצמוח בשנים הקרובות", ציין פינקו. הוא גם שמר המלצת "תשואת יתר לחברה עם מחיר יעד של 51.5 שקל, כאשר מניית החברה נסחרה היום במחיר של כ-42 שקל.