מניית ענבר גרופ טסה לאחר שהקבוצה הודיעה על הכנסת פעילות אופנועים חשמליים

ענבר גרופ הודיעה על חתימת הסכם להכנסת פעילות בתחום האופנועים החשמליים עם חברת בליץ אלקטריק מוטורס • טרם העליות האחרונות, מניית ענבר גרופ הציגה תשואה שלילית של קרוב ל-20% מתחילת השנה, ושיקפה לחברה שווי של כ-25 מיליון שקל

גלי ליברמן / צילום: אלון רון
גלי ליברמן / צילום: אלון רון

מניית ענבר גרופ  הגיבה בעליות דו-ספרתיות חדות, שהגיעו במהלך היום לכ-60%, להסכם עליו חתמה להכנסת פעילות בתחום האופנועים החשמליים כנגד הקצאת מרבית מניותיה לבעלי הפעילות הנכנסת, וזאת אחרי שפעילותה הנוכחית של ענבר גרופ בתחום מסחר בני"ע ונגזרים, קרסה במהלך צניחת השווקים בהשפעת משבר הקורונה.

החברה המדוברת היא חברת בליץ אלקטריק מוטורס, שלפי ענבר גרופ "עוסקת בייצור ושיווק של אופנועים חשמליים" ומחזיקה בטכנולוגיה ייחודית הנמצאת בתהליכי רישום פטנט, "של סוללה קלה, קלה לטעינה ובטוחה, לצורך טעינת האופנועים החשמליים, אשר מאפשרת לרוכב זמן נסיעה ארוך יותר".

עוד ציינו בענבר גרופ כי עד כה מכרה בליץ כ-2,000 אופנועים, וכי בין לקוחותיה של בליץ נמנים הזכיינים בישראל של דומינוס פיצה, מקדונלד'ס, פיצה האט, וכן מינהל הרכב ורשויות מקומיות.

עוד מנתונים שהציגה ענבר גרופ עולה, כי היקף הכנסותיה של בליץ ב-2019 הגיע ליותר מ-8 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה לשנה זו הסתכם בכ-120 אלף שקל.

בליץ הוקמה בשנת 2012 על-ידי המנכ"ל רפאל מוזינסקי, ובהנחה והעסקה בינו לבין ענבר גרופ תצא לפועל כמתוכנן, הוא צפוי לקבל לידיו קרוב ל-60% ממניותיה של ענבר גרופ, שהתחייבה למכור את פעילויותיה הנוכחיות טרם השלמת העסקה.

ענבר גרופ עוסקת כיום במסחר בני"ע ונגזרים, ופועלת "בניהול פוזיציות מסחר בנגזרים, במניות, באגרות חוב ובניירות ערך נוספים".

כאמור, משבר הקורונה פגע בצורה ניכרת בפעילותה, וכפי שהחברה מציינת בדוחותיה הכספיים האחרונים שפורסמו, לסיכום המחצית הראשונה של השנה, "המשבר שנוצר בחברה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה הביא לצמצום ניכר בהון המשמש לפעילות המסחר וכן במסגרות האשראי של הקבוצה לפעילות זו".

את מחצית השנה סיכמה ענבר גרופ בהפסד של כ-22 מיליון שקל, וכתוצאה מההפסדים וכפי שרואי החשבון מציינים בדוחות, לצורך עמידה בהתחייבויות והבטחת המשך הפעילות "נדרשה החברה להזרמת הלוואה מבעלי שליטה בסך של כ-5 מיליון שקל", נוסף לצמצום פעילות ופירעון הלוואות מבנקים ואחרים.

בסוף חודש יוני החליטה החברה על הפסקת עיסוקה בתחום הפצת ני"ע והתמקדות בפעילות מסחר בני"ע "אשר מהווה את ליבת הפעילות של החברה". כיום נמצאת ענבר גרופ בשליטת אמיר אלדר, אחיו של איש שוק ההון איתן אלדר, יחד עם מנכ"לית החברה גלי ליברמן. עוד בין בעלי מניותיה הבולטים נמנית רעיה שטראוס בן דרור, עם כ-8% מההון.

טרם העליות האחרונות, מניית ענבר גרופ הציגה תשואה שלילית של קרוב ל-20% מתחילת השנה, ושיקפה לחברה שווי של כ-25 מיליון שקל.