קרן Square Peg סגרה קרן רביעית בהיקף של 450 מיליון דולר כדי להגדיל את ההשקעות בישראל

הקרן החדשה מעלה את היקף הנכסים המנוהלים של הקרן למלעלה ממיליארד דולר • הקרן השקיעה עד כה כ-170 מיליון דולר ב-12 חברות ישראליות

 

 

פיליפ שוורץ / צילום: Square Peg Capital
פיליפ שוורץ / צילום: Square Peg Capital

קרן ההון סיכון האוסטרלית סקווייר פג (Square Peg) הודיעה על גיוס קרן רביעית בהיקף של כ-450 מיליון דולר. עם הקרן החדשה מגיע היקף הנכסים המנוהלים של הקרן אל למעלה ממיליארד דולר. את גיוס הקרן הובילו HostPlus,  AustralianSuper וקרנות השקעה משפחתיות.

קרן סקווייר פג השקיעה בעבר ב-12 חברות ישראליות בהיקף כולל של כ-170 מיליון דולר, מתוך סך השקעות הכללי שביצעה הקרן עד כה, שעומד על כ-550 מיליון דולר.

נציג הקרן בישראל, פיליפ שוורץ, סיפר כי מאז חודש מרץ השנה, החזירה הקרן למשקיעים סכום של 400 מיליון דולר. הקרן מחזיקה נציגויות באוסטרליה, ישראל, ובסינגפור. ההשקעות של הקרן בישראל התמקדו בסייבר, האינטרנט של הדברים (IoT) וטכנולוגיות רפואיות.

בין ההשקעות שביצעה הקרן בישראל אפשר למנות את Aidoc, Sternum ואת פייבר. עוד השקיעה הקרן בחברת לייטביטס לאבס (Lightbits Labs) הישראלית של היזם הסדרתי אביגדור וילנץ, אשר חתמה לאחרונה על שותפות אסטרטגית עם אינטל; ובסטארט-אפ הישראלי טוויסטלוק, שפיתחה פתרון אבטחה לקונטיינרים וירטואליים, ושנמכר לפאלו אלטו לפני כשנה וחצי.

בין השקעותיה של הקרן בחו"ל אפשר למנות את Airwallex, Canva ו-Stripe. הקרן השקיעה גם בחברת Climacell שנוסדה על ידי יזמים ישראלים ומחזיקה נציגות גם בתל אביב. סקווירי פג השקיעה בקלימסל כ-32 מיליון דולר.

קרן סקווייר פג הוקמה באוסטרליה ב-2012 על ידי קבוצת יזמים אוסטרלים, בהובלת פול בסט אשר הקים את פלטפורמת ההשמה הדיגיטלית Seek. מאז 2014 פועלת הקרן גם בישראל. כחלק ממאמציה להרחיב את השקעותיה בישראל, גייסה הקרן את היזם יונתן סלע, ואת אורלי אמיר מחברת ריסקיפייד.