97% ממחזיקי אג"ח ט' של אי.די.בי תמכו במכירת ישראייר ליגאל דמרי

עם זאת, דמרי הגיש את הצעתו כיממה לאחר המועד האחרון להגשת ההצעות שקבע נאמן אי.די.בי, כך שהבחירה צפויה להיתקל בהתנגדותם של המשתתפים האחרים במכרז • לפי הצעתו האחרונה, דמרי ירכוש 83% ממניות ישראייר בתמורת 140.4 מיליון שקל במזומן

יגאל דמרי / צילום:איל יצהר
יגאל דמרי / צילום:איל יצהר

רוב ברור מקרב מחזיקי אגרות החוב מסדרה ט' של אי.די.בי תומכים במכירת חברת ישראייר לידי איש העסקים יגאל דמרי. בהצבעה שהתקיימה היום (ה') תמכו כ-97% מהמשתתפים בהצעתו של דמרי לרכוש את ישראייר לפי שווי של 169 מיליון שקל.

עם זאת, דמרי הגיש את הצעתו כיממה לאחר המועד האחרון להגשת ההצעות שקבע נאמן אי.די.בי עו"ד אופיר נאור, כך שבחירתו של דמרי בידי מחזיקי אג"ח ט' צפויה להיתקל בהתנגדות של המשתתפים האחרים במכרז, חברת דור אלון שבשליטת מוטי בן משה וחברת בי.ג'י.איי שבשליטת רמו לוי ושלום חיים. יש לציין כי גם נאמן אי.די.בי עצמו טרם גיבש את עמדתו בנושא. 

על-פי הצעתו האחרונה, דמרי ירכוש 83% ממניות ישראייר בתמורה לתשלום של 140.4 מיליון שקל במזומן. המניות הנותרות (17%) של ישראייר יוחזקו בנאמנות עבור מחזיקי אג"ח ט' של אי.דיב.י, עד לרישומה של ישראייר למסחר בבורסה בתל אביב או עד לרכישתן.

לדברי דמרי, בכוונתו לפעול לרישום מניותיה של ישראייר למסחר בבורסה בתוך 18 חודשים מיום השלמת העסקה. עוד ציין דמרי בהצעתו כי "בד-בבד עם הרישום למסחר בורסה, יגויס על-ידי ישראייר סכום נוסף לצורך פיתוח החברה ועל-מנת שישראייר תעמוד בהנחיות הבורסה לעניין שווי והחזקות ציבור הנדרשות לרישום מניות ישראייר למסחר".

עם זאת, במקרה שרישום החברה למסחר לא יבוצע במהלך תקופה זו, התחייב דמרי לרכוש מידי הנאמן את המניות הנותרות בתמורה לסכום של 29.5 מיליון שקל.

להצעה זו יש להוסיף כמובן את התחייבותו של דמרי כי ישראייר תוותר על הלוואה של 5 מיליון דולר שהעניקה בעבר לאי.די.בי, כפי שהתחייבו גם שני המתמודדים האחרים על רכישת ישראייר.

השיפור שהציע דמרי הציב אותו בשורה אחת עם הצעתה של דור אלון, לרכישת 100% ממניות ישראייר בתמורה לסכום של 168.4 מיליון שקל במזומן. בי.ג'י.איי, מצידה, הציעה לרכוש 66% מישראייר, כאשר יתרת המניות (34%) יירכשו בידי בעלי השליטה בה (רמי לוי ושלום חיים או חברות שבבעלותם).

הצעתה כוללת תשלום של 101.2 מיליון שקל במזומן, מתוכו 50 מיליון שקל ישולמו על-ידי בי.ג'י.איי ועוד 51.2 מיליון שקל ישולמו על-ידי בעלי השליטה בה. בנוסף כוללת ההצעה הקצאה של 29.4 מיליון מניות של בי.ג'י.איי (32.5% מהחברה) בשווי נוכחי של 29.4 שקל לחברת אי.די.בי עבור נושיה. 

עם או בלי קשר, יגאל דמרי דיווח היום כי מכר כ-2% ממניות חברת דמרי  הציבורית בתמורה לסכום של 54 מיליון שקל. לאחר המכירה מחזיק יגאל דמרי ב-62.7% ממניות דמרי הציבורית בשווי של 1.7 מיליארד שקל.