חברת השיווק הדיגיטלי קנשו רוכשת את הסטארט-אפ סיגנלס אנליטיקס

סכום העסקה לא פורסם • כל 80 עובדי סיגנלס אנליטיקס יעברו לקנשו ”וישתלבו בתפקידי מפתח בחברה כחלק מחטיבה חדשה ל-M arketing Intelligence • סיגנלס אנליטיקס גייסה עד היום 55 מיליון דולר

יואב יזהר-פרטו, מנכ“ל ומייסד קנשו / צילום: קנשו
יואב יזהר-פרטו, מנכ“ל ומייסד קנשו / צילום: קנשו

חברת קנשו (Kenshoo), העוסקת בשיווק דיגיטלי, מודיעה היום (ה‘) על רכישת הסטארט-אפ הישראלי סיגנלס אנליטיקס (Signals Analytics), העוסק באיסוף ועיבוד מידע מבוזר. סכום העסקה לא פורסם.

על-פי הודעת קנשו, כל 80 עובדי סיגנלס אנליטיקס יעברו לקנשו "וישתלבו בתפקידי מפתח בחברה כחלק מחטיבה חדשה ל-Marketing Intellgence".

קנשו הוקמה ב-2006 על-ידי יואב יזהר-פרטו, ניר כהן ואלון שיפר. החברה פיתחה כלים המספקים למותגים ולחברות ידע מעמיק, בזמן אמת, לגבי מה קורה ברשת, במנועי חיפוש, ברשתות חברתיות ובאתרי המסחר הדיגיטליים כגון אמזון. באמצעות הידע הזה, המפרסמים משיקים מוצרים, מייצרים תובנות ומכירות ויכולים לשנות קמפיינים באופן מיידי, לשנות יעדים, לשלוט בעלויות של קמפיינים ולנצל הזדמנויות בצורה מקסימלית.

קנשו מסרה כי הכנסות החברה עומדות על 120 מיליון דולר בשנה, והיא רווחית כבר מספר שנים. לקנשו יש כ-600 עובדים ברחבי העולם, מהם כ-250 במרכזי פיתוח בישראל.

חברת סיגנלס אנליטיקס הוקמה ב-2009 על-ידי גיל שדה וקובי גרשוני ופיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית המאפשרת איסוף תובנות עסקיות ומוצריות לארגונים וחברות. לפי מאגר המידע של IVC, החברה גייסה 55 מיליון דולר עד היום, כאשר סבב הגיוס האחרון שלה היה ב-2017, בהובלת קרן פיטנגו צמיחה ובהשתתפות קרן קומרה, סקויה, TPY קפיטל ואחרים. סיגנלס מעסיקה 50 עובדים, שיעברו כאמור לעבוד בקנשו.

"על-פי הנתונים שלנו מעבודה עם ענקיות כמו אמזון, וולמארט, טארגט ו-Instacart, מאז פרוץ משבר הקורונה חל גידול של מעל 70% במסחר אונליין. הגידול הזה דורש הטעמה של כלים חדשים, מהירים, בעלי תובנות עמוקות יותר עבור מחלקות השיווק", מסר יזהר-פרטו, מנכ"ל ומייסד קנשו.

לדבריו, "הרכישה של סיגנלס אנליטיקס מאפשרת לנו להעניק ללקוחות שלנו כלי חדשני, המבוסס על AI/ML, שיאפשר להם קבלת החלטות טובה ומהירה יותר ובכך להתאים עצמם למציאות הנוכחית ואף להעצים ולהרחיב את יכולתם לנצל את פוטנציאל הצמיחה שלהם בשיווק ומכירות אונליין. מצאנו חברה עם ערכים ונכסים, ומרגע ששמענו את הפידבק מלקוחותינו הגדולים לגבי הרעיון בחיבוריות - זה כבר היה כמעט בלתי נמנע שנתחבר". 

גיל שדה, מייסד ומנכ"ל סיגנלס אנליטיקס / צילום: סיגנלס
 גיל שדה, מייסד ומנכ"ל סיגנלס אנליטיקס / צילום: סיגנלס

"שילוב הטכנולוגיה של שתי החברות מעניק ללקוחות שלנו כלי ייחודי ורב-עוצמה לממש אג׳נדות עסקיות החל מניתוח וניטור מיידי של השוק ועד ביצוע ומדידה של אפקטיביות השיווק", מסר גיל שדה, מייסד ומנכ"ל סיגנלס אנליטיקס. "בחיבור עם קנשו, הטכנולוגיות יודעת לחלץ מידע רלוונטי מתוך נפח עצום של אותות ברשת ולהמירו לתובנות אותן מיידית ניתן ליישם ולמדוד. באמצעות AI ועיבוד שפה טבעית, עזרנו לכמה ממותגי הצרכנות הבולטים בעולם להאיץ את חדשנות המוצרים, לשפר את מדדי ההשקה, לתמוך בצוותי שיווק ובסופו של דבר להניע את הצמיחה. איחוד הכוחות עם קנשו יעניק ללקוחות את האפשרות להחלטות וביצוע מיידיים בעידן שבו המסחר הדיגיטלי מהיר ודינמי".