"מדדי תל אביב צפויים ליהנות מביצועים עודפים"

הכלכלן הראשי של פסגות אופטימי לגבי המשך המגמה החיובית בשווקים גם ב-2021 • "הריבית הריאלית גם ככה שלילית, ואנחנו מניחים שבשנה הקרובה היא תהיה עוד יותר שלילית"

כנס ועידת שוק ההון שון Sohn / צילום: שלומי יוסף
כנס ועידת שוק ההון שון Sohn / צילום: שלומי יוסף

למרות העליות החדות והמכפילים הגבוהים יחסית בשוקי המניות, הכלכלן הראשי של פסגות אורי גרינפלד אופטימי לגבי המשך המגמה החיובית בשווקים גם ב-2021: "הריבית הריאלית גם ככה שלילית, ואנחנו מניחים שבשנה הקרובה היא תהיה עוד יותר שלילית כי יהיו קצת יותר לחצים אינפלציוניים והשילוב של ריבית שלילית מאוד והתאוששות כלכלית מצד שני זה שילוב שמאוד טוב לשווקים הפיננסיים ובעיקר לנכסי סיכון".

ב-2020 ראינו מספרי שיא של אבטלה וסגר, ובסופו של דבר השווקים מאוד עלו.
"ברמת המדדים בוול סטריט ויש אמירה שהשוק התנתק מהכלכלה הריאלית - אבל צריך להיזהר עם האמירה הזאת. היו שני סקטורים, טכנולוגיה ותקשורת, שמאוד מאוד עלו. במדד S&P 500 היו שבע חברות מתוך 500 שעשו תשואה מדהימה, וכל השאר לא. באירופה וישראל לא ראינו עליות משמעותיות. כשמסתכלים על הסקטורים האלה אז מצבם הכלכלי באמת השתפר. הסקטור הטכנולוגי עשה בשנה הזאת מה שהיה אמור לקחת לו חמש שנים קדימה. ולכן, כשתבוא ההתאוששות הכלכלית מי שייקח את המושכות זה אותם סקטורים שעדיין חבוטים ועדיין במחירים שלא מתמחרים התאוששות מהירה וחזרה לפעילות שוטפת".

לכן לדעת גרינפלד, בניגוד לשנים האחרונות, נוצר מצב שעשוי להביא לכך שהבורסה בת"א (מדד ת"א 125) תרשום תשואה גבוהה מהבורסות של אירופה וארה"ב. לדבריו, צריך לשים לב, " לפיזור הסקטוריאלי של מדדי תל אביב אל מול המדד העולמי. מדד ת"א 125 הוא בעל משקל חסר משמעותי בדיוק בסקטורים שהיו הכי חזקים ברמה הגלובלית בשנה האחרונה וחזק בדיוק בסקטורים שהיו הכי חלשים. לקנות את תל אביב זה לקנות חשיפת יתר דרמטית לפיננסים ונדל"ן וחשיפת חסר דרמטית לטכנולוגיה, תקשורת ומדיה. לדעתנו, ככל שההתאוששות תצבור תאוצה הסקטורים המחזוריים ייהנו מביצועים עודפים בשווקים וכתוצאה מכך, גם מדדי תל אביב צפויים ליהנות מביצועים עודפים".