המדריך ללינקדאין: קחו אחריות על ה-Skills שלכם

מה צריך לדעת על בניית פרופיל ברשת לינקדאין? ומה לא מומלץ לעשות? חלק שלישי בסדרה • ניהול וקריירה

הטיפ השבועי
הטיפ השבועי

תקופת הקורונה טרפה את הקלפים בשוק העבודה. מנהלים ועובדים כאחד נאלצים לעכל שינויים מהירים ולהסתגל אליהם תוך כדי תנועה. איך מנהלים ומתנהלים בעולם כזה? במדור החדש "ניהול וקריירה" נציג בפניכם את מיטב המומחים שיציעו דרכים להתמודד עם עולם העבודה המשתנה, או לכל הפחות ייתנו לנו כמה נקודות למחשבה

 לאחרונה, לקוחה שפנתה אליי תיארה לי את תפקידה, סיפרה על הידע והמומחיות שלה, מה עשתה בעבר ולאן מועדות פניה, אבל כשנכנסתי לפרופיל הלינקדאין שלה, התברר שה-skills הרלוונטיים לה בכלל לא הופיעו. מהם אותם skills, כישורים, שלינקדאין מאפשר לנו להגדיר ומדוע הם חשובים לכולם? הנה התשובות.

1. ה-Skills יוצרים נראות מקצועית, מעלים את סיכויי הצפייה בפרופיל ותורמים לקידום האורגני שלכם. הם גם מגבירים את הסיכוי שתעלו בחיתוכים של ציידי כישרונות ועשויים להבליט אתכם כמועמדים למשרה. אנשים, שמגדירים Skills מקבלים פי 13 יותר צפיות בפרופיל שלהם.

2. ניתן לציין עד 51 מיומנויות ב-5 קטגוריות: Top Skills (המיומנויות החשובות ביותר), Industry Skills (מיומנויות ייחודיות לתעשייה שבהם אתם פועלים), Tools (כישורים טכניים), Interpesonal Skills (מיומנויות בינאישיות), ו-Other Skills (מיומנויות נוספות). ביחרו בתבונה את הכישורים הרלוונטיים, כך שיהיה ברור מהי המומחיות שלכם ולאילו תפקידים אתם מתאימים. ניתן גם לערוך אותם, לעדכן ואפילו למחוק.

3. חברים בדרגה ראשונה יכולים לתת תוקף לכישורים שציינתם (endorsement). כדי להעלות את הסיכוי שאכן יעשו זאת, תדאגו גם אתם לתת תוקף לכישורים שלהם, אבל עשו זאת רק לחברים שאתם באמת חושבים שהם מקצוענים בתחומם.

4. ככל שתהיו פעילים יותר ותפגינו נוכחות רבה יותר בקבוצות ובדיונים, עמיתים ייחשפו אליכם יותר וסביר שתקבלו הכרה רחבה יותר בכישורים שלכם.

העצה שלי היא: קחו אחריות על הכישורים שלכם, עדכנו וערכו אותם, ואל תשכחו להתייחס גם לאלה של עמיתיכם.

שירה בורנשטיין / צילום: אולגה כץ
 שירה בורנשטיין / צילום: אולגה כץ

שירה בורנשטיין היא מומחית למיתוג וקריירה בעידן הרשתות, בעלת תואר שני בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל אביב וותק של 16 שנה במשאבי אנוש. חיה ונושמת את שוק העבודה ולינקדאין