מדיפאואר תרכוש 5 מרכזים מסחריים בארה"ב בכ-115 מיליון דולר

ה-NOI הנוכחי של הנכסים הינו כ-8 מיליון דולר בשנה, ממוצע חוזי השכירות הינו כ-6 שנים • שיעור התפוסה הכולל בנכסים עומד על כ-89%

גולדפינגר יאיר / צילום: רוני שיצר
גולדפינגר יאיר / צילום: רוני שיצר

חברת מדיפאואר הפועלת בתחום הנדל"ן המניב, מגדילה משמעותית את היקף נכסיה בארה"ב ומדווחת על העסקה הגדולה ביותר שביצעה עד היום לרכישת 5 נכסים במדינת פנסילבניה בארה"ב, בסך כולל של כ-115 מיליון דולר (כ-380 מיליון שקל).

בחברה מציינים כי העסקה תרחיב את השטח המסחרי המושכר של מדיפאואר בכ-60%, תגדיל את שווי נכסיה הכולל לכ-360 מיליון דולר ותאפשר למדיפאואר להאיץ את קצבי הצמיחה של פעילותה בארה"ב באמצעות המשך יישום אסטרטגיית ההשקעות במרכזים מסחריים המעוגנים בשוכרים המוגדרים חיוניים.

מדיפאואר, הנמצאת בשליטת יאיר גולדפינגר, חתמה ביחד עם שותף, על מכתב כוונות לא מחייב לרכישת פורטפוליו הכולל חמישה מרכזים מסחריים פתוחים, מעוגני סופרמרקטים, הממוקמים במטרופולין של פילדלפיה, בשטח כולל להשכרה של כ-67 אלפי מ"ר. בכוונת הנהלת החברה לממן לפחות 65% ממחיר הרכישה באמצעות הלוואה מתאגידים פיננסיים.

בהתאם למצגים שהוצגו על ידי המוכר, ה-NOI הנוכחי של הנכסים הינו כ-8 מיליון דולר בשנה, ממוצע חוזי השכירות הינו כ-6 שנים, כאשר ממוצע חוזי השכירות של הסופרמרקטים בנכסים הינו כ-9.4 שנים. שיעור התפוסה הכולל בנכסים (כולל הסופרמרקטים) עומד על כ-89% וממוצע דמי השכירות למ"ר הינו כ-12 דולר לחודש.

עוד עולה מהדיווח כי ככל ותושלם עסקת רכישת הנכסים, תחזיק החברה ב-80% מהנכסים ואילו השותף יחזיק ב-20% מהנכסים.

מנכ"ל מדיפאואר רון שטרן ציין היום כי "מדיפאואר הציגה חוסן עסקי בתקופת משבר הקורונה וזאת הודות לכך שמרבית שטחי המסחר בנכסי החברה מושכרים לסופרמרקטים ובתי מרקחת, המוגדרים כסקטורים חיוניים, שאף נהנו בתקופת משבר הקורונה מעלייה בהיקף המכירות. שיעור גביית דמי השכירות בנכסי החברה הגיע ברבעון השלישי של 2020 לכ-94%, וגם חוב דמי השכירות הקיים נפרס לטווחי זמן קצרים, וצפוי להיות משולם במלואו".