ארקיע מבקשת אישור לטוס לדובאי: "אנחנו מוצפים בפניות של מאות ישראלים שנתקעו"

ארקיע מתחייבת להטיס בטיסה זו אך ורק נוסעים העומדים בתנאים, כפי שפורסמו בהנחיות לנוסעים הנכנסים למדינת ישראל • מוקדם יותר היום ביקשה חברת ישראייר אישור מיוחד להטיס לארץ ישראלים שנתקעו בניו יורק

מטוס ארקיע / צילום: דני שדה
מטוס ארקיע / צילום: דני שדה

חברת התעופה ארקיע הגישה בקשה להפעיל טיסת חילוץ מדובאי. החברה מציינת בהודעתה כי "לאור מאות פניות של ישראלים התקועים בדובאי ואינם מוציאים אלטרנטיבות לחזור לישראל, חברת ארקיע הגישה היום (ג') בקשה לרשות התעופה האזרחית לבצע טיסת חילוץ מדובאי ביום חמישי הקרוב, 4.2".

ארקיע מתחייבת להטיס בטיסה זו אך ורק נוסעים העומדים בתנאים כפי שפורסמו בהנחיות לנוסעים הנכנסים למדינת ישראל, כלומר נוסעים שיקבלו אישור חריג.  מוקדם יותר פרסמנו כי גם אל על הגישה בקשה להפעיל טיסה מיוחדת להשבת ישראלים מניו יורק, כשהיא טוענת כי מדובר באלפי ישראלים שנתקעו בארה"ב מאז שהממשלה קיבלה החלטה לסגור את השמיים בהתראה של יומיים.

בשלב זה מי שהורשתה להפעיל טיסה חריגה להוצאה ולהשבה של ישראלים היא ישראייר, שזכתה במכרז שהפעילה רשות התעופה האזרחית - מדובר בטיסות בקו תל אביב-פרנקפורט שאמורות לפעול מדי יום. על-פי המכרז, הטיסה מתומחרת לנוסעים ב-250 דולר לכיוון כולל כבודה, ומטרתה להשיב לישראל ולהוציא מישראל את הנוסעים שקיבלו היתר חריג לטוס.

אמש (ב') הפעילה ארקיע טיסה מיוחדת לבנגלור בהודו לטובת נוסעים מהתעשיות הביטחוניות באישור מיוחד שקיבלה מרשות התעופה האזרחית. כעת החברה מקווה שרת"א תאפשר לה להחזיר ישראלים שנתקעו בדובאי, כשהיא אף מוכנה להפעיל "רכבת אווירית" שתאפשר לכל הישראלים שנשארו באיחוד האמירויות לחזור ארצה.

עבור אותם ישראלים הציעה ארקיע סבסוד ללינה בבית מלון במחיר של 19 דולר לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר.

החברה מוצפת בפניות של ישראלים שנתקעו בדובאי ומבקשים לשוב לישראל. נזכיר כי אותם ישראלים ידרשו לפנות לוועדה בראשות שר האנרגיה יובל שטייניץ. הקריטריונים לקבלת אישור הם מסיבות רפואיות, לטיפול בבן משפחה, סיבות הקשורות בעבודה וכדומה, ולכל בקשה יש לצרף אסמכתא.

נזכיר כי על הנוסעים לבצע בדיקות קורונה לפני הכניסה לישראל ולהיכנס לבידוד במלונית - למעט למחוסנים ולמחלימים, לפחות בשלב זה.