בינה עסקית? מיקרוסטרטג'י מגדילה את החזקות הביטקוין ביותר ממיליארד דולר

החזקות הביטקוין של חברת התוכנה, הנסחרת בנאסד"ק, שוות כיום יותר מ-4.5 מיליארד דולר • מתחילת 2021 זינק מחירו הדולרי של ביטקוין בכ-70%, ומניית MicroStrategy זינקה 110%

מטה מיקרוסטרטג'י בווירג'יניה / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto
מטה מיקרוסטרטג'י בווירג'יניה / צילום: Shutterstock, JHVEPhoto

חברת התוכנה האמריקאית MicroStrategy (מיקרוסטרטג'י), הנסחרת בבורסת נאסד"ק, דיווחה ביום רביעי כי הגדילה את החזקות הביטקוין שלה עם רכישה נוספת בהיקף של יותר ממיליארד דולר, כמה ימים לאחר שהשלימה הנפקה נוספת של איגרות חוב להמרה.

על פי הדיווח שמסרה מיקרוסטרטג'י, הפועלת בתחום הבינה העסקית ומנוהלת ממטה במדינת וירג'יניה שבארה"ב, החברה שילמה ברכישה האחרונה מחיר של 52,765 דולר לביטקוין, כולל עמלות והוצאות אחרות. הרכישה העצומה הזאת של 19,452 מטבעות ביטקוין, מגדילה את החזקותיה של החברה להיקף מצטבר של 90,531 ביטקוין.

לדברי החברה, שבראשה עומד המנכ"ל והמייסד מייקל סיילור, המחיר הממוצע ששילמה עבור כל החזקות הביטקוין שלה הוא 23,985 דולר לביטקוין. בסך הכל הוציאה מיקרוסטרטג'י סכום של 2.17 מיליארד דולר על רכישות ביטקוין. לפי מחיר הביטקוין ביום חמישי בצהריים, כ-50 אלף דולר, החזקות החברה שוות כיום יותר מ-4.5 מיליארד דולר. מתחילת 2021 זינק מחירו הדולרי של ביטקוין בכ-70%.

מיקרוסטרטג'י הצהירה לראשונה על השקעותיה בביטקוין באוגוסט האחרון, כפי שדיווחנו בגלובס, כאשר השתמשה במזומנים שבמאזנה לרכישת מטבעות הקריפטו. מאז השלימה החברה שתי הנפקות של אג"ח להמרה, שבהן גייסה הון נוסף לצורך מימון רכישות הביטקוין. בהנפקה שהושלמה השבוע, גייסה החברה סכום של כ-1.03 מיליארד דולר באג"ח הנושאות ריבית קופון של 0%.

סקוור השקיעה עוד 170 מיליון דולר בביטקוין

הדיווח על השקעת הביטקוין החדשה של מיקרוסטרטג'י התפרסם כשמחיר הביטקוין עלה שוב מעל לרף ה-50 אלף דולר ביום רביעי. יום קודם לכן דיווחה חברת הפינטק האמריקאית Square כי היא מגדילה את ההשקעה שלה בביטקוין, עם רכישה בהיקף של 170 מיליון דולר. רכישה זו נוספת על השקעת ביטקוין בהיקף של 50 מיליון דולר שביצעה סקוור באוקטובר האחרון.

מניית מיקרוסטרטג'י, הנסחרת בנאסד"ק, זינקה מתחילת 2021 ב-110%, ומשקפת כיום לחברת הבינה העסקית שווי שוק של 6.6 מיליארד דולר. מניית סקוור , הנסחרת בבורסת ניו יורק, עלתה מתחילת השנה ב-9% ומשקפת כיום לחברת הפינטק שווי שוק של 115.7 מיליארד דולר.

הדיווח של סקוור נוסף על הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2020 שפרסמה החברה, שבראשה עומד ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית טוויטר. על פי הדוחות, נרשמה בשנה שעברה צמיחה משמעותית בהכנסות הרבעוניות של החברה, שעלו ל-3.1 מיליארד דולר, ובמספר המשתמשים באפליקציית התשלומים שלה Cash App, שעלה בדצמבר ל-36 מיליון איש.

לדברי סקוור, בחודש ינואר לבדו ביצעו יותר ממיליון משתמשים שלה רכישה ראשונה של ביטקוין באמצעות האפליקציה, ובכל שנת 2020 יותר מ-3 מיליון משתמשים רכשו או מכרו ביטקוין באמצעות Cash App.