משרד התקשורת עשוי לקבל החלטה על ביטול הפיצול בין ספק לתשתית

זאת במקרה שיתברר כי הולכים לבחירות חמישיות • אם הסבירות שתוקם ממשלה בזמן הקרוב תתברר כגבוהה, במשרד התקשורת יעדיפו לחכות לכניסת שר

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין. קיבלה סמכויות שר / צילום: רפי קוץ
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין. קיבלה סמכויות שר / צילום: רפי קוץ

משרד התקשורת מתכוון לקבל החלטה סופית בנושא ביטול הפיצול בין ספק לתשתית אינטרנט, ובהתאם להתרחשויות הפוליטיות יוחלט האם ההחלטה תתקבל על-ידי מנכ"לית המשרד לירן אבישר בן חורין, שהואצלו לה סמכויות שר, או שיחכו לכניסת שר וממשלה חדשה.

כזכור, משרד התקשורת נאלץ להאט את הטיפול ברפורמה על רקע הבחירות, אבל כעת משהסתיימו הבחירות, ובן חורין קיבלה סמכויות שר לכל דבר ועניין כמעט (בשל סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר מינוי שר תקשורת מטעם כחול לבן), הוחלט במשרד לסיים את הטיפול המקצועי בשימוע ולממש את ההחלטה בהתאם להתרחשות הפוליטית.

במקרה שעד השלמת הרפורמה יסתמן כי ממשלה עומדת לקום, אזי המשרד יעדיף לחכות; אך אם יתברר כי הולכים לבחירות חמישיות, המשרד יפעל מול היועץ המשפטי לממשלה ויקבל את ההחלטה בעצמו דרך סמכויות השר שהוענקו לבן חורין.

הרפורמה, שהחלה עוד בתקופתו של שר התקשורת הקודם יועז הנדל, אמורה לשים סוף לעיוות הקשה השורר בשוק התקשורת, אשר אין דומה לו באף מקום בעולם ,של הפרדה בין תשתית אינטרנט לבין ספק.

משרד התקשורת נמצא כבר אחרי שני שימועים שבהם שינה את עמדתו כמה פעמים, וכעת הוא בישורת האחרונה לפני קבלת החלטה, כאשר המטרה שלו היא לבטל את הפיצול מצד אחד, כך שבזק והוט יוכלו לקבל רישיון לספק אינטרנט כמוצר אחוד; ומאידך להבטיח שכל ספקיות האינטרנט יוכלו לעבוד בצורה תקינה ופשוטה במסגרת השוק הסיטונאי על רשת בזק והוט.