צו מניעה זמני אוסר על אקספון להתקשר עם חברות מתחרות

בעקבות כישלון הגישור בין החברות פנתה סלקום לבית המשפט בבקשה לצו שיאסור על אקספון להתקשר עם חברה סלולרית ולנטוש את הסכם שיתוף הרשתות בין החברות, וזאת עד לבירור התביעה העיקרית

חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: רמי זרנגר
חזי בצלאל, בעלי אקספון / צילום: רמי זרנגר

על רקע כישלון הליך הגישור בין סלקום לאקספון, בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו מניעה זמני האוסר על אקספון להתקשר עם גורמים אחרים, וזאת עד לקבלת החלטה בתביעה העיקרית של סלקום נגדה. השופטת חנה פלינר קובעת כי מאזן הנוחות עומד לטובתה של סלקום, ולכן הוציאה את הצו וחייבה את אקספון בתשלום הוצאות משפטיות.

השופטת פלינר פירטה את השתלשלות האירועים נשוא התביעה של סלקום וקבעה כי "בשלב מקדמי זה של ההליך, ובמלוא הזהירות המתחייבת, סבורה אני כי סיכויי התביעה נוטים במידה מסוימת לטובת סלקום. באשר למאזן הנוחות, סבורה אני כי נוטה הוא ברורות לטובת סלקום".

נסביר כי בין החברות התגלע סכסוך, לאחר שאקספון החליטה לפוצץ את ההסכם בין החברות, בטענה כי סלקום הפרה אותו בעקבות רכישת גולן טלקום שהייתה שותפה שלישית ברשת, וההוצאות התחלקו בהתאם. השופטת פלינר קובעת כי שוכנעה מכך שבאי-כוחה של סלקום טענו כי סלקום לא דרשה מאקספון לשאת בהוצאות נוספות יותר מששילמה טרם המיזוג שלה עם גולן.

בהמלצת בית המשפט פנו הצדדים לגישור אצל עו"ד מיקי צלרמאייר, וגישור זה לא צלח. בשבוע שעבר עוד הוחלט לעשות ניסיון נוסף לפתור את המחלוקת, ומשזה לא צלח, פנתה סלקום בבקשה להוצאת צו מניעה שיאסור על אקספון להתקשר עם גוף אחר.