"הרכב היה במצב נהג אוטומטי": שני הרוגים בתאונה במכונית של טסלה

הרכב מסוג Tesla Model S התרסק על עץ ועלה בלהבות • לפי הודעת המשטרה במחוז האריס, נמצאו שתי גופות גברים ברכב, שאחד מהם היה במושב הנוסע הקדמי והשני במושב האחורי • אלון מאסק צייץ אתמול: "הסיכוי לתאונה בטסלה עם טייס אוטומטי נמוך פי 10 מאשר ברכב ממוצע"

 רכב של טסלה צילום:Shutterstock  א.ס.א.פ קריאייטיב
רכב של טסלה צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קריאייטיב

לפי דיווח בארה"ב, שני גברים נהרגו בתאונה קטלנית שארעה בארה"ב, מצפון ליוסטון, כאשר נסעו ברכב של טסלה אשר היה במצב של נהג אוטומטי. "לא היה אף אחד במושב הנהג", מסרו ממשטרת מחוז האריס.

הרכב, מסוג Tesla Model S, נסע במהירות גבוהה כאשר לפתע פגע בעץ ועלה בלהבות, כך מסרה תחנת הטלוויזיה המקומית KHOU-TV.

לאחר כיבוי השריפה נמצאו שתי גופות של גברים ברכב, האחד יליד שנת 1962 והשני יליד 1951, כשאחד מהם היה במושב הנוסע הקדמי ואילו השני במושב האחורי. מטסלה ומאלון מאסק, מנכ"ל החברה, לא נמסרה תגובה בנוגע לתאונה, אולם אתמול צייץ מאסק בחשבון הטוויטר שלו כי "הסיכוי לתאונה בטסלה עם טייס אוטומטי נמוך פי 10 מאשר רכב ממוצע".

 

התאונה קרתה ברקע הביקורת ההולכת וגוברת לגבי מערכת הנהיגה האוטומטית למחצה של טסלה בעקבות תאונות שקרו בעת האחרונה, ובזמן שהיא מתכוננת להשיק את תוכנת "הנהיגה העצמית המלאה" המעודכנת שלה ללקוחות נוספים.

סוכנות בטיחות הרכב האמריקאית הודיעה בחודש מרץ כי פתחה ב-27 חקירות על תאונות של רכבי טסלה; לפחות שלוש מהן אירעו לאחרונה.

מאסק אמר בחודש ינואר כי הוא מצפה לרווחים גדולים מתוכנת הנהיגה העצמית המלאה שלו, ואמר כי הוא "בטוח מאוד שהמכונית תוכל לנהוג בעצמה, באמינות גדולה יותר מכל נהג אנושי".

בחודש ינואר פורסם כי מנהל הבטיחות בכבישים בארה"ב (NHTSA) יבדוק 127 תלונות שהוגשו לאחרונה המבקשות לחקור אי סדרים הנוגעים להאצה לא רצויה של חלק מדגמי יצרנית הרכב החשמלי. אחד מהדגמים הוא Tesla Model S שיוצר בין השנים 2012-2019.