הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בת"א: גב-ים קפצה ב-6.7%, פרוטליקס צנחה ב-41%

הפד יפרסם הלילה את הודעת הריבית • טבע פרסמה דוחות בצהריים • התגובה של רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לבקשת פרוטליקס לאישור הטיפול שלה במחלת הפברי הפילה את המניה

בנין הבורסה לניירות ערך ת"א / צילום: איל יצהר
בנין הבורסה לניירות ערך ת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:26

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מדד ת"א 35 ננעל ביציבות ומדד ת"א 90 עלה ב-1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.33 מיליארד שקל.  

ירידות בולטות רשמו מיקרונט, פורסייט , פרוטליקס, יוחננוף וקדימהסטם. 

15:40

מגמה מעורבת בבורסה. מדד ת"א 35 נסחר כעת בירידה קלה ומנגד ת"א 90 עולה בכ-0.4%. 

עליות בולטות רושמות אביליטי , ביומילק וגב ים 

כלכלני אגף הכלכלה של לאומי, בראשות ד"ר גיל בפמן, מתייחסים בסקירת המאקרו השבועית לעליית המדד המשולב לבחינת מצב המשק בחודש מרץ: "נתוני המדד המשולב מצביעים על צמיחה של כ-3.4% (במונחים שנתיים) ברביע הראשון של השנה לעומת הרביע הקודם, ובכך עשויים ללמד על צפי לצמיחה חיובית בקצב חד-ספרתי מתון גם בתוצר המקומי הגולמי ברביע הראשון של השנה, נתון אשר צפוי להתפרסם במהלך החודש הבא". הם מוסיפים כי "להערכתנו, בתרחיש מרכזי, שנת 2021 צפויה להסתכם בצמיחה של 5.2%, ובתרחיש של המשך פתיחה מהירה של המשק, ללא התפרצויות מחודשות של תחלואה, שיעור הצמיחה עשוי להיות גבוה יותר".

14:00

חברת התרופות טבע  פרסמה דוחות ועמדה בתחזית ההכנסות, עקפה את תחזית הרווח למניה ואישררה תחזיות להמשך.

12:45

מנייתה של גב-ים עולה בכ-5% לאחר הדוחות הכספיים. החברה שמתמחה בתחום פארקי ההייטק והמשרדים להכרה, רשמה ברבעון ראשון של 20210 רווח נקי לבעלים של 197 מיליון שקל, לעומת 61 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. הזינוק החד ברווח הנקי נבע מעלייה של 198 מיליון שקל בשווי הנדל"ן להשקעה שבבעלות החברה, לעומת עליית בשוויה נדל"ן של 25 מיליון שקל בלבד, שרשמה החברה ברבעון המקביל.

פרוטליקס בולטת בירידה חדה במיוחד של 36% בצל עיכוב מצד ה-FDA בנוגע לאישור הטיפול החברה בפברי.

11:00

רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) מעכבת את בקשת פרוטליקס  לאישור הטיפול שלה במחלת פברי. המנכ"ל דרור בשן אמר: "אנחנו מאוכזבים, אך יש לנו בטחון בחוזקם של הנתונים שהצגנו. "אנחנו נשארים מחויבים לתוכנית ולעבוד עם ה-FDA לקראת אישור של ה-PRX-102". 

10:06

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות קלות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2%, מדד ת"א 90 מטפס ב-0.6%, מדד ת"א בנקים עולה ב-0.2%.

אספת בעלי המניות של החברה הציבורית אי.אל.די.  אישרה את המיזוג עם חברת הסייבר וHUB Security לפי שווי של 146 מיליון דולר. לאחר המיזוג ישונה שם החברה הציבורית ל-HUB Security. אייל משה ישמש כמנכ"ל ובעל שליטה בחברה הממוזגת.

09:20

לאחר שהודיעה השבוע על חתימה על מזכר הבנות למכירת מלוא חלקה במאגר תמר לחברת מובדאלה פטרוליום מאבו דאבי, מוכרת דלק קידוחים גם את אחזקותיה בתמר פטרוליום בעסקה מחוץ לבורסה תמורת 100 מיליון שקל.

1. צפי ליציבות בבורסה לקראת יום עמוס בניו יורק

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע הנעילה המעורבת אמש בניו יורק ובציפייה להחלטת הריבית היום בארה"ב. מדד נאסד"ק נחלש ב-0.3%, מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 ננעלו ביציבות.

אתמול לקראת סיום יום המסחר המדדים המובילים בבורסה בתל אביב שינו מגמה וננעלו בירידות קלות. מדד ת"א 35 ומדד ת"א 125 נחלשו בכ-0.1%, מדד ת"א 90 איבד 0.2%.

מבין המדדים הענפיים בלט בעליות מדד הבנקים, שעלה ב-1.4%, בהובלת מניית מזרחי טפחות שעלתה ב-2.5%. עוד בלטו בעליות מדד פיננסים שהוסיף 0.5% ומדד ביומד שהתקדם 0.4%. בצד השלילי, מדד ביטוח פלוס, מדד נפט וגז ומדד תקשורת וטכנולוגיות מידע ירדו ב-0.5%.

2. הדואליות יכבידו

המניות הדואליות צפויות להכביד על מדד ת"א 35. עם פער ארביטראז' שלילי שבות אופקו הלת' (0.6%), אורמת (0.1%), איי.סי.אל (0.3%), אלביט (0.2%), טאואר (0.3%), לייבפרסון (0.4%), נייס (1.5%)ופריגו (1%). יקזזו אותן במעט השבות עם פער חיובי, סאפיינס (1%), נובה (0.5%) וטבע (0.1%).

3. טבע תפרסם דוחות

חברת התרופות טבע צפויה לפרסם היום את הדוחות, והערכות האנליסטים הן שהיא תציג הכנסות של כ-4 מיליארד דולר, ורווח נקי Non-GAAP בגובה 59 סנט למניה. בשני המקרים מדובר על ירידה ביחס לרבעון המקביל. עם זאת, ברמה השנתית, האנליסטים צופים עלייה קלה ברווח הנקי. לפי התחזית שטבע מסרה בתחילת השנה, הרבעון הראשון של השנה יהיה החלש ביותר בהכנסות וברווחים בהשוואה לשאר הרבעונים שאחריו, וכן המחצית השנייה של השנה תהיה חזקה יותר מהראשונה. נזכיר, שהתחזית של טבע ל-2021 היא להכנסות של 16.4-16.8 מיליארד דולר, רווח נקי Non-GAAP בגובה 2.5-2.7 דולר למניה, EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 4.8-5.1 מיליארד דולר ותזרים חופשי בסך 2-2.3 מיליארד דולר.

4. ענקיות הטכנולוגיה במוקד

ענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט וגוגל פרסמו דוחות אמש לאחר הנעילה. ההכנסות של מיקרוסופט זינקו 19% בזכות הקפיצה במכירות המחשב האישי (PC) וחטיבת הענן צמחה ב-50%. ההכנסות של מיקרוסופט הסתכמו ב-41.7 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות מעל 42 מיליארד דולר על רקע המגיפה והישארות האנשים בבית. גוגל עקפה בענק את התחזיות כשרשמה זינוק של 34% בהכנסות על רווח למניה של 26 סנט - הרבה מעל לתחזיות השוק לרווח של 15סנט למניה. עונת הדוחות השבוע צפויה להמשיך לרכז עניין עם פרסום דוחות אפל הלילה ואמזון בחמישי.

5. הערב: החלטת הריבית של הפד

הבנק המרכזי בארה"ב (FED) צפוי לפרסם הערב את הודעת הריבית כאשר בשוק ממתינים להתייחסות לגבי עתידה של תוכנית רכישות האג"ח. לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "למרות המשך פרסום נתונים חזקים בארה"ב, להערכתנו הפד לא ימצמץ בהודעתו ביום רביעי. פרסום נתון צמיחה חזק באופן מפתיע ביום חמישי עלול להביא להתחדשות עליית התשואות הארוכות.

"בארה"ב ממשיכים להתקבל נתוני מאקרו חזקים כאשר סך הדרישות השבועיות לדמי אבטלה ירד מתחת ל-550 אלף בשבוע הקודם, הנתון הנמוך ביותר מאז תחילת המשבר. הפרסום הוא איתות חיובי מאוד לדוח התעסוקה שיתפרסם בשישי הבא, שכרגע הוא ה'סמן' הכלכלי המוביל של הבנק המרכזי. אנו מעריכים שבהחלטת הריבית הבנק המרכזי ימשיך להדגיש את מחויבותו לריבית נמוכה לזמן ממושך, ויחזור על כך שהם לא מתכוונים לצמצם את ההרחבה לפני שנראה שיפור משמעותי בשוק העבודה".