הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות: מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, פינרג'י זינקה ב-10%

מדד ת"א 90 עלה בכ-0.5%, מדד הביומד קפץ ב-1% • בורסות וול סטריט נסחרות במגמה חיובית על רקע דוחות טובים של ענקיות הטכנולוגיה • פרוטליקס התאוששה לאחר הקריסה אתמול

הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:29

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, כך גם ת"א 90. מדד הביומד עלה בכ-1% כאשר פרוטליקס התאוששה לאחר הקריסה אתמול. 

פינרג'י עלתה ב-10%, אקופיה טיפסה ב-12%, אלקטריאון עלתה ב-4.8%, הולמס פלייס טיפסה בשיעור דומה. 

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, הסתכם ב-1.99 מיליארד שקל.

16:50

עליות בבורסה לקראת סיום יום המסחר האחרון לשבוע זה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.65% ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.5%. ברקע: בורסות וול סטריט נסחרות במגמה חיובית על רקע דוחות טובים של ענקיות הטכנולוגיה.

14:50

בשוק האג"ח נרשמות ירידות של כ-0.5% בממשלתיות השקליות הארוכות. בשוק המט"ח נחלש הדולר ב-0.15% ונסחר סביב 3.245 שקלים ואילו האירו מתחזק בכ-0.4% ונסחר סביב 3.94 שקלים. 

13:02

חברת פינרג'י  המפתחת טכנולוגיית מתכת-אוויר המאפשרת הפקת חשמל משילוב של חמצן מהאוויר החופשי עם מתכות (אלומיניום ואבץ), הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם חברת דוראל לקידום, פיתוח, אינטגרציה, של פרויקט אגירת אנרגיה שיכלול את הטעמת טכנולוגיית האבץ-אוויר של החברה במתקן האנרגיה של דוראל אנרגיה . בהתאם למזכר ההבנות, פינרג׳י תהיה אחראית על ההתקנה, תפעול, הדרכה, החלפת ציוד ותחזוקה של מערכת האגירה החדשנית והאינטגרציה שלה עם מתקן האנרגיה של דוראל ואילו דוראל, תסייע בהתקנה של מערכות אלו ותתרום מהנסיון הטכנולוגי והתעשייתי שלה בתחום האנרגיה המתחדשת.

אפסלון ברנדס , העוסקת בהקמה, איתור, רכישה, תפעול והשבחה של חנויות וירטואליות הפועלות באתר אמזון.קום, דיווחה על גיוס של כ-21 מיליון שקל בהקצאה פרטית. בין הגופים שהשתתפו בגיוס נמצאים פסגות שהפך לבעל עניין בחברה בעקבות הגיוס, מור , שהינו בעל עניין בחברה, ארקין השקעות , קרן חצבים וקרן ארביטרז ' .

11:00

עליות קלות בבורסה. אייסקיור משלימה עלייה של יותר מ-200% בחודש. גם קדימהסטם  קופצת ומשלימה התקדמות של 86% בחודש האחרון. 

אינפימר  מזנקת ב-8% לאחר שבעלי מניות החברה אישרו את המיזוג עם פיוצ'ר קרופס.

10:00

עליות קלות נרשמות בפתיחת המסחר בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.5% ומדד ת"א 90 עולה בשיעור דומה.

עליות בולטות רושמות אייסקיור מדיקל , טבע, פריגו, קבוצת דלק  וקומפיוג'ן.

פרוטליקס  מזנקת ב-12% לאחר הקריסה אתמול. 

09:20

הכשרת הישוב  דיווחה הבוקר כי חברת MLP שבשליטתה, הנסחרת בבורסת ורשה שבפולין, גייסה בהצלחה כ-105 מיליון שקל (כ-124 מיליון זלוטי) בדרך של הנפקת מניות פרטית למשקיעים מוסדיים וכן להכשרת הישוב. מחיר ההנפקה משקף שווי חברה (אחרי הכסף) של כ-1.36 מיליארד שקל ל- MLP . הכשרת הישוב השקיעה בהנפקה כ-64.5 מיליון שקל ובכך עלתה בשיעור אחזקתה ב- MLP מכ-38.3% ל-40%. תמורת ההנפקה תשמש להמשך הרחבת הפעילות והצמיחה של MLP בפולין, בגרמניה ובאוסטריה.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לעליות קלות בפתיחה

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח תוך עליות קלות במדדים. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מדד ת"א 35 ננעל ביציבות ומדד ת"א 90 עלה ב-1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.33 מיליארד שקל. 

בוול סטריט הסתיים יום המסחר בירידות קלות במדדים המובילים. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה ל-1.61% לאחר הודעת הפד. 

בורסות אסיה נסחרות בעליות קלות וגם במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט המגמה חיובית. 

2. פערים מעורבים בדואליות

 המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. עם פער ארביטראז' שלילי שבות אודיוקודס כ-5%, אורמת 1.3% וקנון כ-5%.  מנגד, טבע , נייס ולייבפרסון עם פערים חיוביים של 0.5%-1%.  

3. בלאומי ממליצים "החזק" על טבע

מרב פישר-שרוני, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס מגיבה לדוח הכספי שפרסמה אתמול חברת טבע, משאירה את ההמלצה על "החזק" ומורידה את מחיר היעד ל-12.5 דולר למניה: "טבע ממשיכה להתייצב מבחינה פיננסית אך הסיכונים עדיין גבוהים, במיוחד לאור מצבה הפיננסי, וקיים חוסר ודאות ממשי לגבי ההתפתחויות בצד המשפטי. יחד עם זאת, התארכות הסוגיות המשפטיות תומכת ביכולת החברה להמשיך ולשפר את מצבה הפיננסי, כשהיא מייצרת תזרים מזומנים פנוי (לפני תשלום קרן חוב) של מעל 2 מיליארד דולר בשנה. על אף האמור לעיל, בשל חוסר הוודאות הרב המעיב מאד על החברה ועל התנהגות המניה, והחשש הממשי מפני התממשות ההליכים המשפטיים נגד החברה לכדי קנסות מהותיים, אנו מותירים את המלצת ההשקעה על החזק, ומורידים את מחיר היעדבשל המנוף הגבוה, רגישות המנייה לשינויים/חדשות גבוהה מאד, ותנודתיות המניה צפויה להישאר גבוהה".

4. דוחות: אפל, פייסבוק ואופקו

אמש לאחר סיום המסחר בניו יורק פרסמו אפל ופייסבוק תוצאות לרבעון הראשון. שתיהן היכו בגדול את תחזיות האנליסטים ומניותיהן קפצו במסחר המאוחר. 

גם אופקו   פרסמה דוחות והציגה הכנסות של 545 מיליון דולר ברבעון ורווח של 5 סנט למניה, בהתאם לצפי.

היום יפרסמו תוצאות, בין השאר, אמזון וקטרפילר.

5. הפד הותיר את הריבית ללא שינוי

כצפוי, הבנק המרכזי בארה"ב (FED), הותיר הערב את הריבית בארה"ב ברמה אפסית. הפד גם לא שינה בינתיים את תוכנית רכישות האג"ח שלו, העומדת על היקף של כ-120 מיליארד דולר בחודש.

בהודעתו ציין הפד כי הוא צופה עלייה בקצב הצמיחה והאינפלציה ב-2021. כלכלנים מעריכים שברבעון הראשון של השנה קצב הצמיחה של משק האמריקאי יעמוד על 6.5% (נתון ראשון יתפרסם היום).