"כשהתחילו לדבר על תמ"א 38/2, הורדנו את האופציה של חיזוק מהפרק"

הבניין ברחוב תל חי 17 ברמת גן נהרס, ובמקום שש דירות ייבנו 18

רחוב תל חי 17 ברמת גן / הדמיה: AA STUDIO
רחוב תל חי 17 ברמת גן / הדמיה: AA STUDIO

סיפור הפרויקט:

שפרה, בעלת דירה בבניין, מספרת: "אנחנו שישה דיירים, ואני יזמתי את הפרויקט. רכשתי את הדירה מלכתחילה להשקעה, והתחלנו לברר לגבי תמ"א. בהתחלה דובר על תמ"א 38/1, וכשיצרנו קשר עם בית וגג והם אמרו שיש אפשרות לתמ"א 38/2, הורדנו את כל ההצעות לחיזוק מהפרק ונשארנו איתם.

"ארבע דירות בבניין היו מושכרות ממילא, ומבין השניים האחרים, אחד מאוד רצה להרוס כי הבית היה ישן, והשנייה לא רצתה, אבל התאזרנו בסבלנות, ובמשא ומתן שקט ועדין אפשר להגיע גם עם הסרבנים להסדרים. לפעמים זה עולה קצת בזמן ובכסף אבל זה עדיף מלהגיע לבית משפט. תמיד טוב להגיע להבנות ולפשרות. מול העירייה היזמים הם אלה שעבדו. נפלנו על תקופה שמהנדס התחלף וזה היה חלק מהעיכוב. זה לקח 11 שנה, אבל בסוף זה קורה".

רחוב תל חי 17 ברמת גן / צילום: רמי חכם
 רחוב תל חי 17 ברמת גן / צילום: רמי חכם

התמורה ליזם:

הבניין הישן נהרס ובמקומו בונה היזם יבנה בניין בן 9 קומות ובו בסך הכול 18 דירות, מהן שש חוזרות לבעלי הדירות, ו-12 דירות חדשות למכירה ע"י היזם. מחירה של דירת 4 חדרים בשטח של 96.6 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת מתחיל ב-2.410 מיליון שקל, בקומה הנמוכה.

התמורה לדיירים:

ששת הדיירים הוותיקים יקבלו דירות חדשות בנות 4 חדרים במגוון קומות הבניין. הדירה החדשה תהיה גדולה בכ-15 מ"ר מהדירה הישנה. לכל דירה חניה פרטית תת-קרקעית לכל דירה, ומרפסת בשטח 12 מ"ר.

לו"ז:

הדיירים פונו מהבניין בפברואר 2021, הבניין נהרס והבנייה החלה. האכלוס צפוי באוגוסט 2023.

היזם: חברת בית וגג
הקבלן המבצע: ג.נ. פרויקטים
אדריכל הפרויקט: דונסקי צפנת אדריכלים
המצב הקיים: בניין ישן בן 3 קומות הכולל 6 דירות בשטח כ-82 מ"ר כל אחת, ללא מעלית

***גילוי מלא: אלונה בר און, יו"ר גלובס ומבעלות השליטה, היא יו"ר חברת ההתחדשות העירונית ״בית וגג״