ביל ומלינדה גייטס מתגרשים לאחר 27 שנים

מייסד מיקרוסופט ביל גייטס צייץ בטוויטר כי הוא ואשתו מלינדה החליטו לפרק את הנישואים אחרי 27 שנים יחד •  "נמשיך לעבוד יחד, אך איננו יכולים עוד להאמין שנוכל לצמוח יחד כזוג בשלב הבא של חיינו" • ההשלכות הכלכליות של הפרידה עדיין לא ברורות

ביל ומלינדה גייטס / צילום: Associated Press, Elaine Thompson
ביל ומלינדה גייטס / צילום: Associated Press, Elaine Thompson

אחרי 27 שנים ביחד, ביל ומלינדה גייטס הודיעו בטוויטר כי הם החליטו להתגרש. גייטס נחשב לאדם הרביעי בעושרו בעולם ברשימת פורבס עם שווי של 124 מיליארד דולר לאחר ששנת 2020 הייתה מוצלחת במיוחד בשבילו שבמהלכה ההון שלו התנפח בכ־33% מ-90 מיליארד במרץ אשתקד.

ביל גייטס (65), הידוע בעיקר כמייסד משותף של מיקרוסופט, התחתן בשנת 1994 עם מלינדה גייטס (56), פילנתרופית ומנהלת בכירה במיקרוסופט לשעבר, שגויסה לחברה בסוף שנות השמונים. השניים הכירו בחברה. מלינדה גייטס פרשה מעבודתה במיקרוסופט עם לידת בתה הבכורה ב־1996. בהמשך ילדה בן ובת נוספים.

"לאחר הרבה מחשבה והרבה עבודה על מערכת היחסים שלנו, קיבלנו את ההחלטה לסיים את הנישואין שלנו", נכתב בהצהרה משותפת. "במהלך 27 השנים האחרונות גידלנו שלושה ילדים מדהימים ובנינו קרן שפועלת בכל רחבי העולם כדי לאפשר לכל האנשים לנהל חיים בריאים ופרודוקטיביים.

"אנו ממשיכים לחלוק באותה אמונה במשימה זו ונמשיך בעבודתנו יחד בקרן, אך איננו יכולים עוד להאמין שנוכל לצמוח יחד כזוג בשלב הבא של חיינו".

השניים הקימו את קרן ביל ומלינדה גייטס בשנת 2000 כגלגול של קרן קודמת שהקים ביל ב־1994 על שם אביו, וויליאם ה. גייטס. הקרן הוציאה מאז הקמתה ב־2000 למעלה מ־50 מיליארד דולר.

במהלך השנה האחרונה, שנת הקורונה, הקרן השקיעה לפחות 1.75 מיליארד דולר במאבק נגד המגפה. עיקר המימון הועבר בעיקר לייצור ורכישת ציוד רפואי, אך גם למחקר".

כצפוי, הגירושים צפויים לעורר עניין באשר לגורל ההון המשותף של השניים, שרובו עדיין לא נתרם לקרן ביל ומלינדה גייטס. השניים התחייבו במסגרת "התחייבות הנתינה" שיזם גייטס ביחד עם חברו הטוב וורן באפט לתרום לפני מותו את רוב ההון שלהם (למעלה מ־50%).

הזוג גייטס הם לא המתגרשים הראשונים בצמרת טבלת העשירים של פורבס. במרץ 2019, נפרדו ג'ף בזוס ומקנזי סקוט. חודשיים לאחר מכן הודיע ג'ף בזוס כי סקוט תקבל רבע מהמניות של אמזון, אז השווי עמד על 35 מיליארד דולר.

כיום, על פי נתוני פורבס העדכניים, סקוט שווה 53 מיליארד דולר, אחרי שכבר תרמה כמה מיליארדים בשנה האחרונה.